بازدید 5492

تهدید و هشدار اردوغان به اروپا

کد خبر: ۹۲۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ 06 September 2019

رئیس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه خطاب به کشورهای اروپایی گفت: اگر طرح منطقه امن انکارا در داخل سوریه از طرف کشورهای غربی حمایت نشود، مرزهای ترکیه برای ورود مهاجران سوری به اروپا باز خواهد شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان در سخنرانی در جمع مقامات حزب حاکم با انتقاد از کم کاری کشورهای اروپایی گفت: بار سنگین مهاجران سوری بیشتر بر عهده ترکیه قرار گرفته است.

ترکیه مصمم است ، منطقه امنی را در داخل سوریه، در امتداد مرز خود ایجاد کند، و اعلام کرده که در صورت عدم توافق با ایالات متحده، آمادگی دارد که منطقه ای امن در داخل سوریه را تا پایان ماه جاری ایجاد کند.

اردوغان با اعتراض از نادیده گرفته شدن طرح منطقه امن ترکیه در سوریه توسط کشورهای غربی گفت: ما به تنهایی نمی توانیم بار سنگین مهاجران را برعهده بگیریم و اگر مجبور بشیم مرزهای خود را برای مهاجران سوری باز خواهیم کرد.

وی افزود: ما پشتیبانی لازم را از جامعه بین الملل به ویژه اتحادیه اروپا دریافت نکردیم.

ترکیه در آوریل سال ۲۰۱۱ مرزهای خود را برای مردم سوریه باز کرد و هم اکنون ۳.۶ میلیون نفر که از جنگ داخلی فرار کرده اند، نهمین سال خود را در ترکیه می گذرانند. اما از آنجا که ترکیه از رکود اقتصادی رنج می برد و بیکاری در حال افزایش است، خواستار بازگشت مهاجران سوری به کشورشان است.

ترکیه در مارس سال ۲۰۱۶ به توافقی با اتحادیه اروپا دست پیدا کرد که براساس آن، ترکیه می تواند در ازای دریافت وجوه برای کمک به پناهندگان ورود جریان مهاجران سوری به اروپا را کنترل کند.

اما اردوغان کشورهای اروپایی را متهم می کند که به توافق سال ۲۰۱۶ پایبند نبوده و بارها آنکارا را تهدید کرده اند که از این توافق خارج خواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر