بازدید 5283

مجلس ایران از حامیان اصلی مجمع مجالس آسیایی است

کد خبر: ۹۲۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 04 September 2019
یک نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی ایران یکی از حامیان اصلی مجمع مجالس آسیایی در همه زمینه‌ها است.

به گزارش ایسنا، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران و عضو هیات پارلمانی اعزامی ایران به نشست کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی بغداد، گفت: امیدوارم این نشست، به فرصت و ظرفیت سازنده‌ای برای بحث و تبادل نظر و از همه مهمتر، فضاسازی و زمینه سازی شروع جدی پیرامون بودجه و برنامه ریزی APA و مذاکراتی منطقی برای بررسی امکان دستیابی به راهکار‌های واقع بینانه‌تر میان اعضاء مبدل گردد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی ایران یکی از حامیان اصلی مجمع مجالس آسیایی در همه زمینه‌ها است که در ارتقاء جایگاه فعلی مجمع مجالس آسیایی و تکامل تدریجی آن به یک نهاد پارلمانی فراگیر منطقه‌ای نقش اساسی ایفا و منابع انسانی و مالی قابل توجهی را برای تحقق این هدف والا صرف کرده است. بدیهی است تداوم این مسیر تا نیل به اهداف عالیتر، بدون همراهی و همکاری اعضای محترم APA امکانپذیر نخواهد بود.

این عضو هیات پارلمانی اعزامی ایران به بغداد، بیان کرد: ما معتقدیم کارآیی و ظرفیت سازمانی کنونی مجمع مجالس آسیایی برای دستیابی به اهداف تصریح شده در اساسنامه APA باید افزایش پیدا کند و طبیعی است که مشارکت همه اعضای پارلمان در تقسیم نیاز‌های مالی APA و دبیرخانه آن، اقدام مهمی در این زمینه محسوب می‌گردد.

وی افزود: پارلمان جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که دبیرخانه APA بایستی طی فرایندی تبدیل به یک دبیرخانه بین المللی با مشارکت همه اعضای محترم آن گردد و بتواند همه اعضاء را به نحوی نمایندگی کند؛ هر چند تا الان نیز دبیرخانه و پرسنل محترم آن در ارائه خدمات و همکاری با اعضاء، چنین رویکری را دنبال کرده و الحمدالله نیز موفق بوده‌اند.

ذوالقدر گفت: همفکری و تبادل نظر در خصوص بودجه و برنامه ریزی، مقدمه و اساس برخی از مسائلی است که باید در جلسات متعدد پیرامون آن بحث و تبادل نظر نمائیم.

وی افزود: همان طور که می‌دانید بر اساس مصوبه مجمع عمومی استانبول (۲۰۱۸) مدل سوم، ترکیبی از دو مدل برابری و تولید ناخالص داخلی مبنای مشارکت اعضاء برای پرداخت مشارکت مالی تعیین شد، اما متاسفانه به غیر از چند کشور، اعضاء پاسخی نسبت به این مصوبه مهم ندادند. در صورتی که ما انتظار داشتیم اعضاء در چارچوب مصوب مجمع عمومی به شکل مقتضی به دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی، پاسخ شفاف و منطقی ارایه کنند که پس از بررسی نظرات دریافت شده، به یک جمع بندی مشخص در مورد بودجه APA و متعاقب آن در مورد موضوعات مربوطه دیگر دست یابیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: به دلیل عدم پاسخ اعضاء، به نظر می‌رسد که این نشست بایستی با بحث‌های منطقی و آسیب شناسی این موضوع و شناسایی چالش‌های پیش رو، ساختار عملیاتی و نظری مناسبی در قالب یک راهبرد مشخص برای تحول ساختار کنونی بودجه ارائه نماید.

وی ادامه داد: توضیحات دبیرکل اجرایی مجلس شورای اسلامی ایران در مورد هزینه‌های انجام شده در ۱۳ سال گذشته می‌تواند در اتخاذ تصمیم منطقی و رسیدن به یک نتیجه مشخص در بین اعضای محترم، مهم و موثر واقع شود و شاید هم به این نتیجه ختم شود که ما در مورد تصمیم‌های قبلی، بازاندیشی کرده و به یک رویکرد جدید برای پرداخت مشارکت مالی اعضای محترم برسیم.

ذوالقدر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که پیشنهادات واقع بینانه و فعالیت موثر همه ما در این نشست می‌تواند مسیر فعالیت این مجمع مهم آسیایی و دبیرخانه آن را که در تهران مستقر است و همه مراحل ثبت قرارداد مقر را در گذشته با وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به انجام رسانده است، هموار سازد.

وی در پایان گفت: از اعضای محترم دبیرخانه، می‌خواهیم متن گزارش دبیرکل اجرایی مجلس شورای اسلامی را به عنوان سند نشست در ضمیمه گزارش بیاورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر