بازدید 4939

اعلام همبستگی کوبا با ایران در برابر اقدمات آمریکا

کد خبر: ۹۲۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲ 04 September 2019

وزیر خارجه کوبا سه‌شنبه بر همبستگی کشورش با ایران در برابر «اقدامات متجاوزانه آمریکا» تأکید کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزیر امور خارجه کوبا در دیدار با «رشید بیات مختاری» سفیر ایران در «هاوانا» بر همبستگی کشورش با ایران در برابر «تشدید اقدامات متجاوزانه آمریکا» تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» «برونو رودریگز» رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا پس از دیدار با سفیر ایران در این کشور در توییتی ایران را «کشور دوست» خطاب کرد.

این خبرگزاری نوشته است: «وزیر خارجه کوبا با سفیر ایران دیدار و بر همبستگی کشورش با ایران در شرایط تشدید اقدامات متجاوزانه آمریکا علیه آن کشور تأکید کرد.»

برونو رودریگز خاطر نشان کرد که دو طرف در این دیدار بر تداوم تقویت روابط دیپلماتیک دوجانبه که قدمت چهل ساله دارد، تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، مقامات کوبا و ایران بارها تحریم‌های یکجانبه آمریکا، تهدید به بی‌ثبات کردن کشورها و سرنگونی دولت‌ها با حربه‌ اعمال فشار را محکوم کرده‌اند.

رئیس جمهور کوبا پیشتر نیز در دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی، برای ارتقای هرچه بیشتر روابط با ایران اعلام آمادگی کرده بود.

کوبا از جمله کشورهایی است که به دلیل مواضع ضد امپریالیستی، همواره با اعمال فشار و تهدید از سوی دولت‌های آمریکا مواجه شده است. رئیس جمهور کوبا چندی قبل با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه مردم کشورش گفت که تحت فشار و تهدید تن به مذاکره با «دونالد ترامپ» نمی‌دهد.

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا اظهار داشت که هاوانا سیاست‌های تجاوزکارانه دولت آمریکا علیه خود را نمی‌پذیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان