بازدید 9085

مذاکره فشرده ایران و فرانسه درباره پیشنهاد ماکرون

کد خبر: ۹۲۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶ 02 September 2019
معاون سیاسی وزیر امور خارجه و هیأت همراهش روز دوشنبه در نشستی ده‌ساعته با هیأت فرانسوی در پاریس، در خصوص پیشنهادات مطرح‌شده از سوی رئیس‌جمهور فرانسه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مذاکرات فشرده ایران و فرانسه در سطح کارشناسان ارشد دو کشور امروز دوشنبه در پاریس به سرپرستی سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان بانک مرکزی و وزارت نفت و سفیر ایران در فرانسه برگزار شد.

در این مذاکرات که بیش از ۱۰ ساعت به طول انجامید، جزئیات سناریو‌های محتمل برای پیشبرد ابتکار مطرح شده بین روسای جمهور ایران و فرانسه به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نحوه تامین مطالبات و منافع ایران در برجام محور اصلی این مذاکرات بود و مقرر شد طرفین ضمن تداوم کار فشرده بر روی این سناریوها، رایزنی‌های خود با سایر طرف‌های ذیربط را نیز افزایش داده و به گفت: وگو‌های مستمر با یکدیگر در سطوح مختلف ادامه دهند.

سید عباس عراقچی در ادامه رایزنی‌های بین ایران و فرانسه به پاریس سفر کرده و با مقامات این کشور اروپایی دیدار و رایزنی می‌کند. یک تیم اقتصادی از بخش‌های مختلف نیز در این سفر، سیدعباس عراقچی را همراهی می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر