بازدید 14304
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تابناک»؛

ایران آماده اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای است/ چهارشنبه عصر برای اجرا یا توقف کاهش تعهدات تصمیم می‌گیریم/ اگر مذاکرات نتیجه‌بخش باشد، احتمال توقف کاهش تعهدات هسته‌ای وجود دارد

احتمالا چهارشنبه آخر وقت، موضوعات و تصمیم گیری های مطرح در مذاکرات جاری مورد بحث قرار خواهد گرفت و اگر به نقطه قابل قبول و مورد نظر ما رسیده باشد، احتمالا تصمیم دیگری گرفته خواهد شد؛ اما اگر نتایج مطلوب و مورد نظر ما حاصل نشود، تمامی اقدامات برای اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته ای آماده شده و روز پنجشنبه این موضوع محقق خواهد شد...
کد خبر: ۹۲۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 02 September 2019

جمهوری اسلامی ایران آماده می شود تا در صورت عدم موفقیت تلاش‌های دیپلماتیک و مشاهده عدم اراده یا توانایی لازم در طرف‌های اروپایی، گام سوم کاهش تعهدات هسته ای اش را اجرایی کند. پنجشنبه هفته جاری مهلت مقرر از سوی ایران برای طرفین باقی مانده در برجام به خصوص اروپایی ها جهت اجرای تعهداتشان ـ مطابق با برنامه جامع اقدام مشترک ـ به پایان می رسد و در صورت عدم انجام اقدامات لازم، ایران باز هم از میزان تعهداتش در برجام خواهد کاست.

یک منبع آگاه در گفت و گو با «تابناک» اعلام کرد: گام سوم کاهش تعهدات هسته ای ایران اکنون طراحی و آماده شده است و این گام، قطعا از گام‌های اول و دوم محکم‌تر خواهد بود.

وی افزود: تا الان قرار نیست که هیچ تأخیری در اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته ای جمهوری اسلامی شود و ما مطابق با برنامه آماده ایم تا نسبت به کاهش تعهدات و برداشتن گام سوم در این خصوص عمل کنیم. تا الان هیچ گونه تصمیمی مبنی بر توقف اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته ای گرفته نشده است.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه هم اکنون مذاکراتی در جریان است تا در صورت توافق ایران از اجرای گام سوم تعهدات هسته ای صرف نظر کند و اروپا مطابق با همین موضوع، زمینه را برای فروش نفت ایران و بازگشت پول به کشورمان مهیا سازد، تصریح کرد: اگر توافقی تا قبل از پنجشنبه صورت بگیرد، ممکن است تصمیم دیگری گرفته شود.

 

ایران آماده اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای است/ چهارشنبه عصر برای اجرا یا توقف کاهش تعهدات تصمیم می‌گیریم/ اگر مذاکرات نتیجه‌بخش باشد، احتمال توقف کاهش تعهدات هسته‌ای وجود دارد

وی در عین حال یادآور شد: ما چون هم اکنون در حال مذاکره برای رسیدن به توافقی هستیم که مطابق با آن ایران از حقوق قانونی خود برخوردار باشد و در مقابل نیز به تعهدات برجامی اش عمل کند، صحبت در خصوص اینکه ایران گام سوم کاهش تعهدات هسته ای اش را اجرا خواهد کرد یا نه را به روز پنجشنبه می سپاریم.

این منبع آگاه تأکید کرد: احتمالا چهارشنبه آخر وقت، موضوعات و تصمیم گیری های مطرح در مذاکرات جاری مورد بحث قرار خواهد گرفت و اگر به نقطه قابل قبول و مورد نظر ما رسیده باشد، احتمالا تصمیم دیگری گرفته خواهد شد؛ اما اگر نتایج مطلوب و مورد نظر ما حاصل نشود، تمامی اقدامات برای اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته ای آماده شده و روز پنجشنبه این موضوع محقق خواهد شد.

وی در همین حال تأکید کرد: با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، الان نمی توان دقیق گفت، پنجشنبه گام سوم کاهش تعهدات هسته ای از سوی جمهوری اسلامی ایران برداشته خواهد شد یا خیر. اگر مذاکرات نتیجه بخش باشد، این موضوع احتمالا انجام نمی شود، اما اگر نتیجه دلخواه به دست نیاید، همه چیز از سوی ایران، آماده برداشتن گام سوم کاهش تعهدات برجامی است.

پیس از این «سید عباس موسوی» با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران، اظهار کرد: همزمان با فرصتی که جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای تعهدات از سوی طرف‌های باقی‌مانده در برجام، به دیپلماسی و تعامل و گفت‌وگو داده است، خود را نیز آماده کرده که بموقع گام سومی را که طراحی شده و آماده هست بردارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تماش تلاش‌های دیپلماتیک که در حال صورت گرفتن است نافی این نیست که جمهوری اسلامی ایران، خود را آماده برای طراحی‌هایی کرده نکند. لذا در صورت عدم موفقیت این تلاش‌های دیپلماتیک و مشاهده عدم اراده یا توانایی لازم در طرف‌های اروپایی، جمهوری اسلامی ایران گام سومش را اجرایی می‌کند و این گام سوم طراحی شده و آماده هست و قطعا از گام‌های اول و دوم محکم‌تر است تا توازنی بین حقوق و تکالیف ایران در برجام ایجاد شود.

وی تصریح کرد: طبیعی است اگر این مذاکرات در جریان که در راستای تعهدات طرف مقابل در قبال برجام است، منجر به حصول نتیجه شود، ایران گام سوم را برنخواهد داشت. همچنین اگر ببنیم شرایط قابل قبول است، حتی ممکن است در گام‌های اول و دوم هم که برداشتیم، تجدیدنظر کنیم و شرایط به چندماه قبل بازگردد.

برخی کارشناسان می گویند، با توجه به اینکه تیم فنی ایران برای مذاکره به فرانسه رفته است، یعنی هم اکنون بحث روی جزییات در حال انجام و احتمالا کلیات مورد توافق قرار گرفته است. اگر در نهایت توافق لازم بین ایران و فرانسه صورت بگیرد و ایران نیز عصر چهارشنبه این توافق را مورد قبول ارزیابی کند، احتمال اینکه ایران گام سوم کاهش تعهدات هسته ای اش را پنجشنبه برندارد، وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
با وعده وعید گول نخورید فقط عمل اونم پول نقد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
دولتی که یک ملت با سابقه چند هزار ساله را ذلیل کرد، کفایت مذاکره مجدد ندارد
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
شواهد دارد نشان میدهد که مثل راه کره شمالی را خواهیم رفت . یعنی از اول ایران قرار نبود که به این سمت برود . یادم هست در هسته ای شدن کره شمالی هم این اتفاق افتاد و امریکا به کره شمالی در بحث غذا و صادرات و واردات و سوخت رسانی و نفت همکاری نکرد و کره شمالی با اخراج بازرسان آزانس بسمت اتمی شدن رفت و داستان ادامه دارد . امریکا ایران را به همان سمت حول میدهد . آیا قرار هست در گام سوم یا چهارم به سمت اتمی شدن برویم . ؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
تا زمانیکه ما بمب اتم نداشته باشیم هیچکس تره هم برامون خورد نمیکنه، من پیشنهاد میکنم یک هرچه زودتر آزمایش هسته ای را انجام بدیم.؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
لازم نیست هر روز تهدید کنید


طرز نگرش تان را عوض کنید
تحریمها به من هم خیلی ضربه زده اما ترجیح میدم تحریمها برقرار باشه تا اینکه تحریمها یک مدت برداشته بشه و دوباره برگرده و با ایجاد یک نوسان شدید دیگه کلی ما مردم عادی ضرر کنیم. اینجوری حداقل داریم به شرایط عادت میکنیم و انقدر درگیر نوسان تحریمها و اینکه یک مدت دیگه توافق میشه یا نه یا تحریم جدیدی اعلام میشه یا نه نیستیم. الان تحریمها تقریبا به حداکثر رسیده و چیز مهم و تاثیرگذاری برای تحریم نمونده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
ادامه تحریما=افژایش تصاعدی مشکلات
شل کن سفت کن خبری چیست؟؟؟
حالتان خوبه؟؟؟؟
خبرهای سیاسی تان زرد شده و از حالت وزین خارج شده اید.
من خبرهای سیاسی دیگر دنبال نمی کنم و زندگی راحتی پیدا کرده ام.
فقط جیبم خالی خالی شده
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
هیچ ابزار قابل اعتنایی در دست نداریم
و در آخر هم باید به اصول و قواعد متعارف و معمول جهانی احترام بگذاریم
و از راه به اشتباه رفته و پر هزینه برگردیم
ولی شاید زمانی خیلی دیر شده باشد
سالهای عمر ما رو ببین یه گام برو جولو خوبه دو گام بیا عقب خب یه گام چپ سه گام جولو اقا بخدا مملکت داری اینجوری نی کارخونه میخواد دانشگاه پر قدرت میخواد عمران میخواد
ظریف گفته امکان انصراف ایران ازاجرای مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی وجود دارد !!! ازانطرف هم که عراقچی نوید انعطاف امریکا درمعافیت خریدنفت راداده !!! اینطورکه پیداست پشت پرده خیلی اتفاقات افتاده و احتمالا بزودی با برجام ۲ و ۳ ( محدودیت های موشکی و محدودیت های بیشترهسته ای) مواجه خواهیم شد !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
لیبی 2
جوان بیکار ایرانی خسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
خدا کنه اینطوری باشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
برنامه های موشکی و سیاست منطقه ای بایستی تغییر کند تا مردم روی آرامش را ببینند.

در غیر اینصورت : رای بی رای
فاتحه تون خونده است
گام سوم خیلی شدیدترازگام اول ودوم خواهدبود واگر دردوگام قبلی غنی سازی از ۳٫۵ درصد به ۴ درصد رسید اینبار بجای نیم درصد ۶ دهم درصد برمیزان غمی سازی افزوده خواهدشد !!!!!
از «امضای کری تضمین است» رسیدیم به فرانسه ما را سورپرایز می‌کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
نابودی برجام بخاطر ضعف امضای کری نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
دقیقا به خاطر ضعف امضای کری بود.
برجام فقط برای هسته ای بود و نه چیزدیگر.
ایران تعهد هیچ کار دیگه ای رو نداده بود
هیچی دیگه تا چهارشنبه عصر باید یه چشمون اشک باشه یه چشمون خون که ببینیم چه بلای دیگه ای قراره سرمون بیاد
آفرین
گام سوم یعنی بدبختی بیشتر مردم و فقر بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مردم اینجا یا مردم اونجا ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
دقیقا بر عکس
ایران و جنگ جهانی دوم؛ هشتاد سال بعد
• 1 سپتامبر 2019 - 10 شهریور 1398
امروز هشتادمین سالروز آغاز جنگ جهانی دوم است. جنگی که با اشغال نیمی از لهستان به وسیله آلمان نازی آغاز شد و با اعلان جنگ بریتانیا و فرانسه به آلمان در حمایت از لهستان به سرعت سرتاسر اروپا و بقیه جهان را به آتش کشید. ایران از جمله کشورهایی بود که در طول جنگ به اشغال متفقین به رهبری بریتانیا شوروی و آمریکا درآمد و مردمش ناخواسته متحمل رنج شدند.
بیگانگان بایست از تاریخ ایران و عبرت های آن یاد کنند و بنویسند! چون ایرانی حافظه تاریخی ندارد بدین دلیل است که از یک سوراخ صد بار گزیده می شود باز درس عبرت برای آنها نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
میلیون ها آدم رو همین انگلیس ملعون با تحریم به کشتن داد.
برجام تمام شد رفت

اقتصاد را درست کنید
در باره برجام همه حق انتقاد به دولت را دارند بجز انهایی که با خارج شدن ترامپ از ان نمی توانستند خوشحالی خود را پنهان کنند و البته انهایی که برای تخریب ان همه کاری کردند
گام سوم شما ک غنی سازی ۲۰ درصده

سال ۸۸ دولت اوباما ب دولت محمود ب واسطه طرف عمانی پیام داده بود..ک حاضر ب برداشتن تحریم و پذیرفتن حق غنی سازی تا ۲۰ در صد ایران هستیم

که البته با اشوب علیه رای اکثریت( انتخابات ۸۸.).. داخلی ها همه جی ب گند کشیدن..و امریکا غرب فرصت مناسب دیدن برای فشار و تحریم بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
تابناک یک رسیدگی به بخش نظرات سایت بکن مثبت میدیم منفی ثبت میشه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
احمدی نژاد آدم با اعتماد به نفسی بود.
چیزی که این دولت نداره.
در ضمن،اینجانب هیچگاه به احمدی نژاد رای ندادم اما انصاف دارم.
عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود. ایران باید گام سوم کاهش تعهدات را زودتر برمی داشت و بازگرداندن آنرا مشروط به راه اندازی اینستکس به طور کامل می کرد آنوقت اگر اروپایی ها اگر صداقت داشتند اقدام می کردند
توافقی پر سودتر از برجام رو ما باید در خواب ببینیم
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
مثبت دادم منفی خورد، خجالت بکش تابناک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
مگه تورم بیشتر از 600 درصد هم میشه ؟/
هیچ دقت کردین که چندین سال است که ملعبه دست آقایون شدیم؟ یکروز میگن تعلیق داوطلبانه انرژی هسته ای، میگیم چشم .... یکروز میگن انرژی هسته ای حق مسلم ماست و باید سانتریفیوژها رو راه بندازیم، میگیم چشم ..... یکروز میگن این تحریم ها کاغذ پاره هستند، میگیم صحیح است .... یکروز میگن چون فشار اقتصادی اومده ، باید برجام رو امضا کنیم، بازم میگیم چشم، ... یکروز میگن چون طرف مقابل به قولهای خودش عمل نکرده، ما هم کاهش تعهدات میدیم، میگیم دمت گرم ! ..... امروز هم که میخان با وساطت فرانسه دوباره به تمام تعهدات برجام پایبند باشیم، باز هم باید بگوییم چشم !!

واقعیت این است که امت همیشه صحنه همیشه باید بگه چشم و بعدش هم گوشت رو بخره کیلویی 130 هزار تومن ! شدیم عین تو فوتبال و هر روز به یک طرف شوت میشیم چون سرنوشت و اختیار ما در دست این مدیران محترم است.
خدا شاهده که این انرژی هسته ای، از اولش بجز فلاکت و مشکلات چیز دیگه ای برای ما نداشته .... آیا این مسخره نیست که ما عملا فعالیت های هسته ای رو بطور کامل تعطیل کنیم ولی در عین حال، بطور کامل هم تحریم باشیم؟!!
اگر انرژی هسته ای تنور که آقایون مرتب شعار میداند که برای کشور لازم است، پس چرا بعد از برجام و توقف صنعت هسته ای، صدای هیچ دولتمرد و صنعتگری بابت نبود تکنولوژی هسته ای، در نیومده؟ تا کی باید مصیبت های این بازی مسخره رو تحمل کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
سخن شما درست هست ولی علت خروج امریکا دو دلبل داشت دلیل اول این بود که ترامپ گفت این قرار داد برجام برای امریکا چه سودی داشت وقتی هنوز بر کشورم شعار مرگ میدهند و دوم اینکه حصور ایران در دیگر کشورها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
برجام کلاه گشادی بود که غربی ها سر ما گذاشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
بعد از توافق برجام صنعت هسته ای بصورت بسیار منطقی و علمی در حال پیشرفته و کسانی که دم از تعطیلی این صنعت راهبردی میکنند یا مغرض هستند و یا بی اطلاع
صدای پای برجام دوم می آید
خدایا ملت مسلمان و شیعیان امیر المومنین را از شر تورم ویرانگر نجات بخش تا ملت ما گرفتار انحطاط و سقوط اخلاقی نشود
این فرجام تنها دستاورد
دولت است پس از اجرای گام سوم خبری نیست یا خیلی رقیق اجرا می شود
آقای رئیس جمهور دوره ریاستشون رو به تمومیه هنوز در رویای توافق به سر میبرن
روحانی و دارو دستش تا موشکی ندن به باد توی این دو سلل باقی. مانده... ول کن نیستن
به طور کلی آینده ای مبهم و ناروشن در انتظار کشورمان است.
داغون
چرا ما همیشه می گوییم به محض اجرای تعهدات توسط طرف مقابل کلیه اقدامات ما در خصوص کاهش تعهدات به قبل بر می گردد ما باید بگوییم هر چه کاهش تعهدات رخ می دهد (همه یا قسمتی از ان) دیگر به حالت قبل بر نمی گردد و ما بعد از ان نقطه شروع از همان مرحله خواهد بود برای مثالاگر طرف اورپایی امروز تصمیم به همکاری با ما بگیرد ما دیگر سطح غنی سازی را به قبل بر نگردانیم چون کمک کاری انها باعث چنین شرایطی شده است
چه کلاه گشادی با برجام سر ایران گذاشتن
سلام: ما کرون وغربی ها جز اغفال مسئولین،زمان خریدن و امتیاز گرفتن از ایران ووعده سراب دادن هیچ نقشه ای ندارند با برجام و امتیازات داده شده (تعطیلی 100 نوع فناوری پیشرفه هسته ای). دوباره نقشه و حیله برای ایران دارند.ایران باید گام به گام و در فرجه زمانی 20 روزه نه دو ماهه تعهدات برجامی را کاهش دهد و صنعت ناب هسته ای را بر اساس برنامه ریزی مدون وجذب دوباره دانشمندان هسته ای به پیش ببرد این کاربه صلاح کشور وملت است کاهش تعهدات برجامی نبایدبرگشت پذیر باشد زیرا برگشت پذیری تعهدات اروپا و امریکا می گویندهر وقت آب نباتی نشان دهیم یا ایران را سرگرم اینستکس کنیم به تعهدات برجامی برمی گردد.
اروپا و غرب می خواهند با دسیسه،مکر و دامFATF و اینتسکس ایران را در خصوص تحریم ها در چنبره تحریمی خود در بیاورند اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم انقلابی و شجاعانه بگیرند و این مصوبه را که جز خسران و افشای اطلاعات مالی نفعی برای ملت و کشور ندارد رد کنند
امید بستن و بامذاکره باحضرات غربی مشکلات کشور لاینحل باقی می ماند وجز خسران برای کشور چیزی به ارمغان نمی آورد این را تاریخ 200ساله ،عهد نامه ترکمنچای ، عهد نامه گلستان که طی آن دو عهد نامه ننگین 17 کشور از ایران جداشدند ،اعتماد دکتر مصدق به امریکا و کودتا و سا قط کردن دولت او توسط امریکا ،بیانیه سعدآبادبا سه کشور اروپایی ، مذاکره شاه با انگلیس جهت واگذاری بحرین ،برجام کنونی(تعطیلی 100 نوع فناوری پیشرفه هسته ای) و ... به اعیان ثابت می کند دولت و شخص رئیس جمهور بایدبه قدرت خدای متعال ،توصیه رهبری و توان داخلی اتکا کند به فرموده امیر المومنین حضرت علی (ع) عبرتها چه زیاد است عبرت گیرنده چه کم !!! یادمان باشد براساس نص صریح قرآن کریم کلید گنج های آسمان و زمین در دست خداوند قادر متعال است نه این و آن و نه غرب ونه دیگران که قدرت های مادی ذره کاهی در مقابل قدرت باری تعالی هم نیستند.
من خودم در صنعت هسته ای ایران کار میکنم و با اطمینان اعلام میکنم که کارهای اساسی و زیربنایی در این چند سال بعد از برجام انجام شده که نقش اساسی در پیشرفت صنعت هسته ای داشته و در بعد فنی و هسته ای برجام نه تنها باعث توقف این صنعت نشده بلکه کمک بزرگی به پیشرفت آن کرده است در ضمن فکر میکنم سیاسی کردن صنعت هسته ای ظلم بزرگی به این صنعت و متخصصان آن میباشد.
خوب امریکا واروپا سرکارتون گذاشتن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار