بازدید 5697

استقبال آلمان از تمایل آمریکا برای گفتگو با ایران

کد خبر: ۹۲۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶ 29 August 2019
وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه از تمایل تمایل ادعایی آمریکا برای گفتگو با ایران استقبال کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان امروز پنجشنبه (۷ شهریورماه) از تمایل ادعایی آمریکا برای گفتگو با ایران استقبال کرد.

به نوشته رویترز، ماس روز پنجشنبه گفت: کشورش از نشانه‌های تمایل آمریکا برای گفتگو در خصوص توافق هسته‌ای ایران استقبال می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان که قبل از دیدار وزرای خارجه اتحادیه اروپا در هلسینکی صحبت می‌کرد گفت: «ما از نتایج نشست گروه ۷ در بیاریتز یعنی اینکه آمریکا تمایل بیشتری برای گفتگو دارد، استقبال می‌کنیم. همه از جمله ایران باید به حرکت به سمت تنش‌زدایی در منطقه کمک کنند و ما هم می‌خواهیم به سهم خودمان در این زمینه نقش ایفا کنیم.»

در اجلاس گروه ۷ که از شنبه تا دوشنبه هفته جاری (۲ تا ۴ شهریورماه) در شهر «بیاریتز» فرانسه برگزار شد رایزنی‌هایی درباره ایران انجام شد. سران گروه ۷ «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه را مأمور ارسال پیام سران این گروه به ایران کردند.

رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با ترامپ گفت: در تلاش برای ترتیب دادن دیداری میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس‌جمهوری ایران، حسن روحانی است. تهران، گفته هر نوع دیدار مشروط به رفع تمامی تحریم‌ها از سوی آمریکا خواهد بود.

ماس گفت: «هر چیزی که به تنش‌زدایی کمک کند، مفید است. هیچ طرفی جنگ نمی‌خواهد. لازم است اوضاع در تنگه هرمز را بررسی کنیم و می‌خواهیم شاهد بیشترین وحدت ممکن در اتحادیه اروپا باشیم.»

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته به انجام اقداماتی تحریک‌آمیز مانند اعمال تحریم، قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه، تحریم وزیر خارجه ایران و ... روی آورده است.

مقام‌های دولت ترامپ علی‌رغم این اقدامات گفته‌اند آماده «دیدار بدون پیش‌شرط» با ایران هستند. جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا میز مذاکره را ترک کرده، تأکید کرده وارد گفتگو با این کشور نخواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری در بیاناتی روز ۸ خرداد ماه پیشنهاد مذاکره را تاکتیک آمریکا برای تکمیل راهبرد فشار علیه ایران توصیف کردند.

ایشان فرمودند: «آمریکایی‌ها وقتی میخواهند با فشار، چیزی را در کشوری هدف قرار بدهند و مقصود خود را به دست آورند، "فشار" در اینجا برایشان راهبرد است؛ یک تاکتیک هم دارند به اسم مذاکره.»

مقام معظم رهبری تأکید کردند: «فشار می‌آورند تا طرف خسته شود و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم. این مذاکره مکمل فشار است و برای آن است که محصول فشار‌ها نقد شود. فشار می‌آورند و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم؛ مذاکره این است. راهبردشان مذاکره نیست؛ فشار است. مذاکره یک ذیلی است در راهبرد فشار.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار