بازدید 2746

سبد نفتی اوپک ۶۰.۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد

سبد نفتی اوپک پس از یازده روز به بالای ۶۰ دلار رسید و در آخرین بروزرسانی سایت این سازمان قیمت این نوع نفت ۶۰.۵ دلار در هر بشکه اعلام شد.
کد خبر: ۹۲۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ 25 August 2019

به گزارش فارس، سازمان کشورهای تولید کننده و صادرکننده نفت خام، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان پنج‌شنبه ۳۱ مرداد با ۱۶ سنت کاهش ۶۰.۵۰ دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه ۳۰ مرداد، ۶۰.۶۶ دلار در هر بشکه معامله شده بود. این نوع نفت یازده روز بود که کمتر از ۶۰ دلار معامله می‌شد.

روز چهارشنبه پس از اینکه گزارشی نشان داد ذخایر نفت آمریکا بیش از انتظار کاهش یافته است، قیمت نفت در جهان نیز به بالای ۶۰ دلار در هر بشکه افزایش یافت اما ادامه نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی در جهان مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد. روز پنج شنبه نیز روند افزایشی قیمت‌ها ادامه یافت.

همچنین قیمت‌ها تحت تاثیر صادرات کمتر عربستان در ماه ژوئن نیز بود. یک مقام عربستانی اوایل این ماه به رویترز گفته بود این کشور در نظر دارد تا در ماه آگوست و سپتامبر (مرداد و شهریور) صادرات نفت خود را کمتر از ۷ میلیون بشکه در روز نگه دارد تا بازار را دوباره به توازن برساند.

اما در روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، پس از اینکه چین تعرفه‌های تلافی جویانه بر ۷۵ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی از جمله نفت اعمال کرد، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت ۵۹.۳۴ دلار و نفت خام آمریکا ۵.۱۷ دلار معامله شد.

نفت خام آمریکا طی هفته گذشته ۱.۳ درصد افت کرد و نفت برنت ۱.۲ درصد رشد قیمتی ثبت کرد. 

بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۹ در ۲۵ آوریل برابر با ۷۴.۰۴ دلار در هر بشکه ثبت شده است؛ سبد نفتی اوپک سال ۲۰۱۹ را با ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه آغاز کرد که پایین‌ترین قیمت این نوع نفت از ابتدای سال جدید به شمار می‌رود.

متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به ۱۶ آگوست یعنی ۲۵ مردادماه ۶۰.۱۴ دلار بوده است.

نفت اوپک سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۶۹.۷۸ دلار در هر بشکه فروخته شده بود. این نوع نفت تاکنون در سال جاری میلادی به طور متوسط ۶۴.۷۱ دلار در هر بشکه معامله شده است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفتدجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی