بازدید 11149

درخواست قصاص خانواده یک قاچاقچی برای یک پلیس

کد خبر: ۹۱۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 24 August 2019

سردار محمدمسعود زاهدیان رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد از درخواست قصاص یک مامور پلیس توسط خانواده یک قاچاقچی خبر داده است.

به گزارش «تابناک»، وی گفته است:

همین حالا، پلیسی داریم که در عملیاتی شرکت کرده، با قاچاقچیان درگیر شده و تیری هم به سمت یکی از قاچاقچیان شلیک شده اما معلوم نیست تیر از کدام اسلحه شلیک شده. مامور ما که فرمانده عملیات هم بوده، به قصاص محکوم شده و خانواده متهمی که سابقه‌دار قاچاق مواد مخدر بوده، از درخواست قصاص کوتاه نمی‌آید و ما در تلاشیم که با خواهش و تمنا، به خانواده قاچاقچی بگوییم اشتباه کردیم تا مامور ما را ببخشد و قصاص نکند.

امروز وقتی در برخی نقاط، پست ایست و بازرسی برپا می‌کنیم، باید جوابگو باشیم. چند وقت قبل، سگ مواد یاب ما در یک محله پارس کرده بود و خانمی که در همان لحظه داخل خودرو بوده، از شنیدن صدای پارس سگ، ترسیده و شکایت کرده و حالا مربی سگ موادیاب ما، مسیر هر روزه دادگاه را می‌رود چون باید پاسخگوی شکایت این خانم باشد. این آسیب‌پذیری‌ها در عملیات‌مان وجود دارد. البته قانون هم اشکالاتی دارد که این اشکالات را در بازنگری قانون منعکس کردیم. با وجود همه این دشواری‌ها هم، همکاران ما مردانه پای کار ایستاده‌اند و نتیجه، همان تعداد شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر است و میزان کشفیات است که اگر این برخوردها اتفاق نمی‌افتاد و این حجم کشفیات نداشتیم، غیر قابل پیش بینی بود که با چه شرایطی در کشور روبه‌رو می‌شدیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۲
قانون مشکل دارد.....
قاچاقچی که اسلحه داره کشتنش مجاز هست .همین......
این اتفاق برای یکی دیگه هم افتاده بود. پدرشو دراوردن.. طرف با اسلحه شلیک میکرد وقتی کشتنش خانوادش مدعی شدن... خیلی جالبه...
دقیقا مثل قوانینی که واسه محیط بابانان هست...
تعجب میکنم چرا کسانی که این قانون رو وضع میکنند حاظر نیستند یه روز با این شرایط برن و این کارها رو انجام بدن؟
پاسخ ها
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
این قانون واقعا مسخره است که پلیس حق شلیک به فرد مسلح رو نداره و اگه شلیک کنه قصاص میشه
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
موضوع مسلم برخورد بد پليس وخارج از ضوابط وناديده گرفتن حقوق شهروندى دربسيارى موارد است
از چك ولگد زدن بگير تا توهين و...ومافى است در مقابل اين رفتار شما كنترل خودرا ازدست بدهيد ودرگيربشويد انوقت تابه زانو نيفتيد و...غلط كردم و...نگيد ول كنتون نيستن. متاسفانه اكثر ايست بازرسى ها رعايت حقوق مردم رانمى كنند ومعلوم است چرا ناجا از نصب دوربين بر روى لباس ماموران خوددارى مى كند
تجربه خودم در يك روز دستگيرى وآزادى در روز بعدتجربه بدى داشتم از لگد خوردن وتوهين ..ونهايتاآزادى...شكايت هم فايده اى ندارد مگر آثار آن جورى باشدكه پزشك قانونى تصويب كند
كارى نداره يه نظرسنجى بفرماييد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
شاید این قاچاقچی مسلح نبوده در اون صورت کشتنش خلاف قانونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
باید صحبت های طرف مقابل رو هم گوش کرد و یکطرفه به قاضی نرفت
یه مقدار اختیارات آزاد هم به پلیس ها بدهدند ، پلیس سودجو هم داریم که سو استفاده کند ،
عجب!!!
مطمئنا باید حرف طرف مقابل رو هم شنید
دادگاه حرف هر دو رو شنیده و وقتی حکم داده اونهم بر ضد مامور یعنی صد در صد حق با طرف مقابل هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
کدوم دادگاه . اکثر دادگاه ها در امور تخصصی مشکل دارن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
درسته.قضاوت بایددوطرفه باشه تابشه حکم درست داد.
درود بر شما .البته که قانون باید جانب شما را بگیرد .عده ای زور و ترس از نا امنی را ندیده اند که هزاران برابر ترس از پارس کردن یک سگ مامور است .
همیشه این اخبار را باید با شک نگاه کرد. معمولا مقتولان بدست پلیس همیشه قاچاقچی یا جانی هستند ولی بعد مشخص می شود قضیه چیز دیگری بوده!
ازلحن گفتار اینطور برمیاد که هنوز مسیرطولانی داریم تا مسئول یقین پیدا کنه که مردم حتی گناهکار ولی نعمت آنهاهستند و باید دربرابرشون کرنش کرد نه از روی اکراه وطلب....
موقعیکه دزد میاد خونت نمیتونی کتکش بزنی نتیجه همین میشه! قورباغه هم هفت تیرکش میشه. تو جاهای دیگه هم این قانون هست یا فقط اینجا اینطوریه؟
این نشانە این است کە دادگاە در اجرای عدالت جدی و بیطرف است منظور از بیطرفی این است کە مثلا پلیس بازوی اجرائی قوە قضائیە است ولی باز هم قاضی بر اساس مدارک طرف مقابل، مامور خاطی را مجرم شناختە، جناب فرماندە محترم شما هم بهترە بجای موضع گرفتن، مطیع قانون باشید و با وجود ریاست جدید محترم قوە قضائیە جناب اقای رئیسی و با توکل بە خدا بر اجرای هر چە بهتر و بیشتر قانون باید هممون تلاش کنیم و ایشان را همراهی نمائیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
مجازات قصاص برای مامور پلیس و محیط زیست سنگین است. باید حداکثر شبه عمد تلقی شود. . با این قانون پلیس خاطیان را رها میکند تا به جان مردم بیافتند.
امکان نداره مشخص نشه گلوله از کدوم اسلحه شلیک شده. هر گلوله وقتی شلیک بشه مثل اثر انگشت کاملا منحصربفرد و قابل تشخیص و پیگیریه. مگر اینکه .....
پلیس باید اقتدار و ازادی عمل داشته باشد وگرنه حرج و مرج خواهد شد و پلیس از ترس مجازات، مقابل خلافکاران تنها نظاره گر خواهد بود.
جناب آقای سردار محمدمسعود زاهدیان رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر، ممکنه بیشتر توضیح بدید که نحوه کشته شدن آن مرحوم که شما به عنوان قاچاقچی از ایشون یاد کردید چی بوده که دادگاه حکم به قصاص داده؟ اینجور که شما نوشتید قضاوت خیلی سخته
در پاسخ آن برادر مسئول که میگه اگر این مقدارکشفیات نداشتیم مملکت چی میشد؟؟؟؟هیچی نمیشد شاید به تغداد همین جوانهای شهید و جانباز شده شاید تعدادی جوان معتاد داشتیم .زمان شاه که کشت تریاک آزاد بود چه قدر معتاد داشتیم؟؟؟!!!!نیروی انتظامی هم بهتر هست که توانش را ببره سرمرز نه توی یزد و کرمان ملت پشت ایست بازرسی ها تو سرما و گرما تو ترافیک ایست بازرسی باشند.راستی یک مسئله دیگر که خوب هست کارشناسها جواب بدن !! خانوادهای زندانیان مواد مخدرچه آسیب هایی میبینند که قطعا بیش از خانواده یک معتاد هست به قول مهران مدیری دیدم که میگم...یعنی آزادباشه خانواده معتادان را داریم آزاد نباشه خانواده زندانیان را داریم .به نظر من ما فقط داریم آهن سرد میکوبیم یک مدت ایست بازرسی ها را جمع کنید و کشت خشخاش را آزاد کنید بار روحی روانیش یرای جامعه مثبت تر هست .
یعنی سگ پلیس پارس کرده خانومه ترسیده شکایت کرده الان پلیس تو دادگاههه؟ جل الخالق. بقیه حرفهای ایشون هم همین قدر راسته
قاچاقچی مسلح باید حکمش اعدام باشه و کشته شدنش در درگیری با پلیس هم نباید برای پلیس محکومیت بیاره، قاچاق یه چیزه، حمل اسحله و درگیری با پلیس یه چیز دیگه.
یه کم عجیبه چون قضات معمولا همین جور ساده و رو هوا حکم قصاص نفس صادر نمی کنن اونم در یک چنین موردی ! !
قانون مشکل داره!!
اگه مضوعات خیلی مهمی مثل حجاب باشه که حتی مامور متخلف تشویق هم میشه!!
ولی اگر مبروط به مضوعات پیش پا افتاده ای مثل قاچاق و آدم ربایی و فساد و قتل و زورگیری و .. باشه حق بدید که ارزش نداره حمایت از پلیس!!
اینهاست که همه رو به جون هم انداخته!!! که خانواده یه حرومی نجاست که خودشون دست کمی از حرومی تربیت کردشون ندارند برای یک پلیس درخواست قصاص میدن!!
خوب پلیس محترم تو که میخوای رضایت بگیری و تمنا می کنی با این افشاگری در رسانه ها و خطاب کردن آنها به خانواده قاچاقچی فکر می کنی احتمال رضایت رو کمتر کردی یا بیشتر؟
برید به حجاب دخترها گیر بدبد . هم قانون حمایت می کنه هم بی درد سره .
پس ما هم میتوانیم از همسایگان و رهگذرانی که سگ گردانی کرده و مزاحم اسایش ما میشوند، شکایت کنیم؟
در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر و غیره پلیس حق تیراندازی دارد و باید با این افراد مبارزه کند و درگیر شود و اگه کسی کشته شد پلیس نباید مواخذه شود وبنابر این اینم امور جان به کف بادی ازاد و تشویق هم شود بجای اعدام...ایشون مبارز بوده در راه ایجاد امنیت و جلگیری از مواد مخدر ..خلی جالبه از این قانونای مملکت ما..واقعا مزخرفه
سگ پارس نمیکنه واق واق میکنه
اونجا که پلیس زیر یه خم دختر رو میگرفت که بندازش توی ماشین واسه حجابش چطور اقتدار داشت و تقدیر شد ازش و دختر نتونست شکایت کنه اما از سگ پلیس هم شکایت میشه؟؟ منظور از اشکالات قانونی همینه؟؟
امیدوارم این خبر جوک نباشد.
اون چیزی که ما از پلیس دیدیم با این مسائلی که بیان شده زمین تا آسمان فرق دارد. اکثر مردم ایران ترسی که از دیدن یک لات اوباش دارند همانقدر از نیروی انتظامی ترس دارند. اختیاراتشان هم به حدی است که حرف طرف به هیچ جا نرسد.
جالبه پليس يك دختر نوجوان را به جرم بدحجابي با كتك سوار ماشين مي كنه تقدير هم مي شه، بعد بايد به يك قاچاقچي التماس كنن تا ببخششون. چه قوانين باحالي
حداقل پلیس ایران نسبت به بقیه ارگانهای مشابه از قوانین کشوری و بین المللی بیشتر رعایت میکند و در درگیری مسلحانه حلوا پخش نمی‌کنند چه بسا قاچاقچی در حال مقاومت بوده و یا باید غیر از این باشد که قاضی حکم داده است البته من برای قاچاقچی جماعت دلم نمیسوزه ولی برای یک پلیس چرا اگر این مامور اعدام بشه دیگر هیچ ماموری ریسک تعقیب مسلحانه رو نخواهد و قاچاقچی یا دزد و ... از دست قانون به راحتی فرار خواهد کرد بنظرم مشکل قاضی است .تفسیر قانون در دست قاضی است .پلیس با قاچاقچی که پدر کشتگی نداشتند .
دستتون درد نکنه بخاطر این همه اقتدار و ابهت و ...
سالها قبل توی جاده سیرجان به یزد ، پلیس مبارزه با مود مخدر داشت جلوی ما قطعات داخلی و داشبورد ماشین پژوی صفر یک بنده خدایی رو باز میکرد و تو اینکار خارها و لبه ها رو هم میشکست . طرف دو سه بار گفت اجازه بدید من جلوی شما براتون باز کنم که صدمه نبینه و لی ماموره قبول نمیکرد و بهش میگفت حرف نزن و برو اونور تا اینکه دفعه آخر عصبانی شد و راننده و گرفت به کتک و حسابی زدش . یکساعت بعد تو جندق دیدمش کتک خورده بود ماشینش صدمه دیده بود احتمالا هم هیچی به هیچی . اگر هم شکایت میکرد کی میخواست شهادت بده و تازه بجرم دخالت در کار مامور بدهکار هم میشد.
قاچاقچی در جا باید اعدام بشه والسلام
البته ای کاش جزئیات دقیق تری از پرونده منتشر می کردید . چون در این موارد احتیاج به تحقیقات بسیار تخصصی وجود دارد
یعنی این یارو که کشته شده حتما چند مسئول گردن کلفت پشتش بوده کافی است که "قاضی به شدت محترم" حکم برائت بده بعد ببینه چه کسانی سروصدا میکنند
اگر دست من بود، خودش و تمام خانواده اش را اعدام می کردم تا درس عبرتی باشه برای تمام قاچاقچی ها.

روش فعلی موجب دزد پروری می شود.
مشکل از پلیس و طرف مقابل نیست . چهل سال است که با قاچاق مبارزه کردین . حالا شما کیلو کیلو مواد بخواه میارم درب خونت تحویل می دم
مگر کسی جرات دارد از پلیس ایران شکایت کند ؟
باور نمیکنم
اگر هم شکایت کند به نتیجه نمیرسد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل