بازدید 7655
۲

برای به تاخیر انداختن مرگ چه کنیم؟

کد خبر: ۹۱۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 24 August 2019

محققان در مطالعه جدید خود بر تاثیر انجام میزان بیشتری از فعالیت‌های جسمی بر کاهش خطر مرگ زودهنگام در دوران میانسالی و پیری تاکید کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محققان پیش از این در بررسی‌های خود تاکید کرده‌اند که هر گونه سبک زندگی کم‌تحرک حتی نشستن، برای سلامت ضرر دارد. نداشتن فعالیت جسمی کافی برای مدت زمان ۹ ساعت یا بیشتر در طول روز، غیر از زمان خواب، با افزایش خطر مرگ همراه است.

در این بررسی گروهی از محققان نروژی به بررسی مطالعاتی پرداختند تا مشخص شود چگونه فعالیت جسمی و مدت زمانی که تحرک جسمی کافی نداریم، بر خطر مرگ زودهنگام تاثیر می‌گذارد.

محققان با کمک ابزارها و تجهیزات لازم، میزان و شدت فعالیت ۳۶ هزار و ۳۸۳ نفر را که حداقل ۴۰ ساله بودند، در آمریکا و غرب اروپا بررسی کرده و آن را در سه دسته فعالیت‌های جسمی سبک، متوسط و سنگین قرار دادند.

آشپزی یا شستشوی ظروف نمونه‌ای از فعالیت‌های جسمی سبک به حساب آمده، پیاده‌وری سریع در دسته فعالیت‌های متوسط و دویدن در گروه فعالیت‌های جسمی شدید قرار گرفت.

به گفته محققان، خطر مرگ برای افرادی که فعالیت جسمی نداشتند در مقایسه با افرادی که بیشترین فعالیت جسمی را داشتند، پنج برابر بیشتر بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
البته یه مقدار مردانه زندگی کردن تاثیرش خیلی بیشتر از این حرفاست. یه کم برای دنیا مفید واقع بشیم که برای همین هم که شده دیرتر ما را درو کنند برای مصرف در گلخن و نه جادهی در گلشن
تو ایران هر چه زودتر بمیری راحت تری کمتر زجر میکشی این برا کشورهای توسعه یافته است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر