بازدید 7603
۱

واکنش حزب الله عراق به حادثه اخیر پایگاه «بَلَد»

این گروه عراقی پنجشنبه (۳۱ مرداد) طی بیانیه‌ای آمریکا را مسئول حوادث عراق دانست و اعلام کرد: «بعد از پایان مقابله با داعش، آمریکا به مرحله حمله مستقیم به مراکز و مقر‌های الحشد الشعبی منتقل شده است».
کد خبر: ۹۱۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ 22 August 2019
حزب‌الله عراق، در واکنش به حادثه اخیر پایگاه هوایی «بَلَد» این کشور، تأکید کرد که در صورت تکرار حادثه مشابه، اقدام عملی انجام خواهد داد.

به گزارش فارس، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که به آمریکا در باره فعالیت‌هایش در عراق از جمله تعرض به مقر‌های نیرو‌های الحشد الشعبی هشدار داد.

این گروه عراقی پنجشنبه (۳۱ مرداد) طی بیانیه‌ای آمریکا را مسئول حوادث عراق دانست و اعلام کرد: «بعد از پایان مقابله با داعش، آمریکا به مرحله حمله مستقیم به مراکز و مقر‌های الحشد الشعبی منتقل شده است».

به گزارش شبکه تلویزیونی العهد عراق، گردان‌های حزب‌الله این کشور تأکید کرد: «ما آمریکا را مسئول حمله به مقر‌های نظامی می‌دانیم و اطلاع داریم که آن‌ها (آمریکایی‌ها) برای حملات دیگر نیز برنامه‌ریزی می‌کنند».

حزب الله عراق گفت که آمریکایی‌ها در این کشور برخی از «مزدور‌های محلی» را به خدمت گرفته‌اند تا از آن‌ها برای جاسوسی از مقر‌های نظامی و ارسال اطلاعات جمع آوری شده به آن‌ها استفاده کنند.

این گروه عراقی که زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی قرار داد، احتمال داد که «آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها» در آینده دست به انجام حملاتی به عتبات عالیات و شخصیت‌های ملی معروف بزنند.

حزب‌الله در این بیانیه «آخرین هشدار» را به آمریکا صادر و تأکید کرد که هرگونه حمله و تعرض جدید به مقر‌های عراقی، «پاسخ دندان‌شکن» الحشد الشعبی را در پی خواهد داشت.

بعد از آنکه پایگاه هوایی بَلَد عراق (واقع در استان صلاح الدین) سه‌شنبه این هفته دچار حریق شد و بر اثر این حریق چند انفجار قوی رخ داد، برخی از رسانه‌ها و مقامات عراقی، منشأ این حادثه را خارجی اعلام کردند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرده است که برای روشن شدن علت این حادثه تحقیقات گسترده‌ای انجام خواهد داد. با این حال، سازمان الحشد الشعبی از زبان «ابو مهدی المهندس»، معاون رئیس این سازمان اعلام کرد که آمریکایی‌ها پشت پرده انفجار‌های انبار‌های مهمات الحشد قرار دارند.

این سازمان پنجشنبه (یک روز بعد از هشدار‌های المهندس) از سرنگونی یک پرنده مهاجم و ناشناس بر فراز یکی از مقر‌های خود در اطراف شهر بغداد، پایتخت عراق خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حشد الشعبی کجا بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار