بازدید 15064

خرید هر واگن مترو چند میلیارد تومان آب می‌خورد؟

کد خبر: ۹۱۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ 22 August 2019

علیخانی گفت: هزینه خرید هر واگن مترو تا دو سال گذشته ۵ میلیارد تومان بود، اما اکنون برای خرید هر واگن باید ۱۵ میلیارد تومان هزینه کنیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به امضای تفاهم نامه خرید یک رام قطار بین شهرداری منطقه ۲ و شرکت مترو تهران گفت: این اقدام شهرداری منطقه ۲ مناسب بود، چراکه با این تفاهم نامه حمل و نقل عمومی منطقه توسعه یافته و هزینه خرید قطار و نوسازی اتوبوس‌ها هم با مشارکت شهرداری این منطقه تأمین می‌شود.

او با تأکید بر اینکه سایر مناطق هم باید برای توسعه حمل و نقل عمومی در سطح منطقه خودشان مشارکت کنند، افزود: مترو تهران به ۲ هزار واگن و حداکثر ۳۰ هزار واگن نیاز دارد که با تأمین این تعداد واگن، تعداد سفرها با مترو از ۲ به ۷ میلیون سفر خواهد رسید و فاصله حرکت قطارها هم کاهش می‌یابد.

علیخانی در خصوص هزینه تأمین واگن‌ها نیز تصریح کرد: تا ۲ سال قبل ساخت هر واگن ۵ میلیارد تومان هزینه داشت که در مجموع خرید ۲ هزار واگن برای مترو تهران به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داشت.

علیخانی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به نوسانات ارزی، هزینه هر واگن ۳ برابر شده و به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است، لذا تأمین واگن‌های مترو ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۲ از طریق واگذاری املاک خود توانست به تأمین واگن‌های مترو کمک کند، گفت: ۲۰ کیلومتر از خطوط مترو از منطقه ۲ عبور می‌کند که اکنون ۳ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و برای ۱۸ کیلومتر باقی مانده هم منابع مالی نیاز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۳
طبق معمول دروغ گویی برای توجیه گران کردن بلیط مترو ،مگه یک واگن مترو چی داره که ۱.۵ میلیارد تومان باید برای آن پو ل داد؟ چرا آمار هزینه ای که صرف صدها مدیر شهرداری تهران و هزاران نفر آدم بیکار و بی حساب و کتاب استخدام کرد را به مردم نمی گویید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
از طرفی ما شرکت واگن سازی داریم که تعطیل شده اکثر صنایع ریلی کشور در حال ورشکسنگی هستند
شرکت های بزرگی مثل تراورس، واگن سازی اراک، واگن سازی تهران و ... ولی مسئولین میگن تحریمها اثر نداشتن
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
دوست عزیز با یه سرچ ساده میتونید متوجه بشید که قیمت جهانی هر واگن مترو از یک میلیون دلار شروع میشود و با توجه به برند آن حتی تا 10 میلیون دلار هم می باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
مگه پراید چه داره که قیمتش به ۵۰میلیونتومان رسیده مثلاینکه توباغ نیستی
دلار هزار تومانی به ۱۴ هزارتومان رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
1.5 نه... 15 میلیارد تومن!!!
عجب تخمین خوبی ! 2 هزار تا 30 هزار ! آقا 15 برابره ها !
چه خبره ؟ مردمو گیر آورده شهرداری با اون شورای شهرکلاهبردار ....خوب داخل بسازن موشک بالستیک داریم واگن نداریم؟
یا دروغ میگید یا اصلا نمیصرفه،دقت کنید:(واگن) نه (لوکوموتیو) هزینه ساخت هر واگن 15 میلیارد تومان!!!!!!!!!
یک اتاقک با بدترین کیفیت ساخت،با صندلی های پلاستیکی 15 میلیارد تومان!!!!!!!
صد رحمت به سایپا و ایران خودرو .
مرد حسابی 30 هزار واگن 15 میلیاردی میشه 450 هزار میلیارد تومان معادل یک چهارم نقدیدگی کشور مگه میخوای ایستگاه فضایی بسازی،ما شالله به شهرداری گوی سبقت ربوده یک چهارم نقدینگی کشور با یک حرکت.
در مورد مترو پرند تا کی وعده های پوشالی بشنویم ؟؟؟
مایه تاسفه کشوری که جزو ده کشور برتر تولید کننده علم در دنیاست و در برخی تکنولوژیها با پیشرفته ترین کشورهای دنیا برابری و رقابت میکنه واگن مترو نمیتونه بسازه
بنده خداراست میگه.این اقای حیفه بگیم مهندس گلشنی.... شنی چندنفرکارگر راازکاربیکارکردبعدم که برادر.فک و فامیل خودشوسرکارکذاشت لعنت به تومدیرعامل...
چه خبره مگه چی داره؟؟؟؟!!!!!!!!!! این پوله حداقل 10 واگنه....... بخور بخور تا چقدر.............!!!!
به توصيه برخي وزرا ( علي الخصوص وزير محترم راه و شهرسازي) فعلاً از خريد كردن پرهيز كنيد تا قيمت افت كنه! اين قاعده مشمول خريد همه چي مخصوصاً واگن قطار ميشود! هر چند قيمت واگن سه برابر شده، اما اگه مترو از خريد واگن خودداري كنه ممكنه قيمتش به قيمت قبل برسه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل