بازدید 26359

توسعه گر، دانشگاه آنلاین برنامه نویسی تجاری

کد خبر: ۹۱۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 19 August 2019

محسن مدحج متولد ۱۳۶۶ در شهر آبادان است. از کودکی علاقه بسیار زیادی به خلق کارهای فکری داشت و در تابستان به نجاری و ساخت کاردستی می پرداخته است. عشق به بازی های کامپیوتری باعث شد خانواده در دوران راهنمایی اولین کامپیوتر خانگی را برای او تهیه کنند.

این سوال همیشه برایش پیش می آمد که چطور بازی های کامپیوتری ساخته می شوند؟ و همین مسئله باعث ورودش به دنیای برنامه نویسی شد.

در ابتدا چند کلاس خصوصی شرکت کرد و مفاهیمی چون متغیر، شرط ها، الگوریتم و فلوچارت را آموزش دید اما در همان کلاسها متوجه شد که این نوع آموزش نمی تواند برای یادگیری برنامه نویسی به او کمک کند و در نهایت تصمیم گرفت که از رفتن کلاس ها صرف نظر کند و خودش به مطالعه بپردازد.

مطالعات شبانه روزی منجر شد که متوجه شود ذهن ما به صورت طبیعی می تواند برنامه نویسی کند و مفهومی تحت عنوان مکانیزم طبیعی را پیدا کرد.

پس از آن توانست نرم افزارهای طراحی وب شبیه dream waver و بانک اطلاعاتی شی گرا را طراحی کند.

از تالیفات او می توان به دو کتاب پر فروش راهنمای کاربردی  Visual Basic.Net 2010و 2005 VB.Net در 22 گام + یک پروژه کامل، اشاره کرد که سال های سال در درس های شی گرا ، برنامه نویسی پیشرفته، طراحی بانک اطلاعاتی، مهندسی نرم افزار، آزمایشگاه مهندسی نرم افزار در دانشگاه های دولتی، آزاد و موسسات غیر انتفاعی تدریس می شد. پس از آنکه در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل را آغاز کرد، همزمان استاد دانشگاه مقطع کارشناسی مهندسی تکنولوژی نرم افزار شد و پس از دو ترم استاد اول دانشگاه و مدیر گروه این رشته شد و فرصت بسیار خوبی شد که مستقیم کتاب هایش را به دانشجوبان تدریس کند و مکانیزم طبیعی ذهن را به طور عملی کار کند و در دانشگاه پروژه های بزرگ تجاری همچون آرشیو الکترونیک سازمان بنادر و دریانوردی، سامانه خودروهای مناطق آزاد اروند و ده ها پروژه دیگر برای کسب و کارهای دیگر با خود دانشجویان تولید و به فروش رساند.

آقای محسن مدحج ، با چقدر هزینه می توان کسب و کار تولید نرم افزار راه انداخت؟

تقریبا هیچ هزینه ای. برای تحصیل در رشته توسعه گر نرم افزار تجاری که شامل برنامه نویسی و تجارت است، بجز داشتن  یک کامپیوتر چیز دیگری نیاز نیست، چراکه سالها پیش من با سرمایه زیادی که از خانواده گرفتم کسب و کار نرم افزاری را شروع کردم، اما موفق نبودم. پس از اینکه تجارت و برنامه نویسی تجاری را آموختم ابتدا به صورت فریلنسری شروع کردم و بعد شرکت خودم را با اصول روابط عمومی صحیح تاسیس کردم. 

رشته توسعه گر نرم افزار تجاری چیست؟

این رشته ذهن دانشجو را ابتدا با مکانیزم طبیعی هماهنگ میکند تا بتواند با هر زبانی که برای تجارت مناسب است پروژه تجاری بسازد و پس از آن مفاهیم اصیل و پایه تولید نرم افزار که اغلب کامل به آنها پرداخته نمی شود را آموزش می دهد.

انتظار شما از دانشجویان فارغ التحصیل شده رشته توسعه گر نرم افزار تجاری چیست؟

اینکه بتوانند هر کسب و کاری از کوچک تا بزرگ را نرم افزاری کنند.

آقای محسن مدحج چه مفاهیمی را در برنامه نویسی تدریس می کنید؟

مکانیزم طبیعی ذهن، شی گرا، بانک اطلاعاتی ، بانک اطلاعاتی شی گرا، معماری نرم افزار، مهندسی نرم افزار،تست نرم افزار.                                                                            

آقای محسن مدحج شما که یک متخصص برنامه نویس هستید چرا تجارت را آموزش می دهید؟

من کلاسها زیادی در حوزه تجارت شرکت کردم و کتاب های زیادی خواندم اما وقتی وارد بازار شدم هیچ کدام هماهنگی خوبی با واقعیت کار برنامه نویسان نداشت.

بنابراین تصمیم گرفتم آنچه که به صورت عملی در تجارت آموختم را به صورت علمی و تجربی آموزش دهم.

دقیقا برای تجارت نرم افزار چه علومی نیاز هست که شما آنها را برای برنامه نویسان آماده کردید؟

مفاهیمی چون روانشناسی تجارت، مذاکره فروش نرم افزار، بازاریابی، دمو، سخنرانی نرم افزار و حقوق و قراداد نویسی صحیح مالکیتهای فکری و معنوی را به عنوان ابزارهای یک برنامه نویس می دانم و آموزش می دهم.

تا الان چه افراد شاخصی از دوره های شما موفق شده اند؟

افراد زیادی از جمله نویسنده پرفروش ترین کتاب SQL Server ایران و چند نفر از برنامه نویسان دیجی کالا و شرکتهای آُسان پرداخت و رایورز و همچنین دوستانی که شرکت های نرم افزاری خودشان را در ایران تاسیس کردند و فریلنسرهایی که در ایران و خارج کشور کار می کند.

آقای محسن مدحج آموزش های شما در ایران فقط قابل استفاده هستند؟

در چند سال اخیر از کشورهایی جون عراق،استرالیا،آلمان ،افغانستان، کانادا دانشحویان خوبی داشتم.

شما چطور به دانشجویانتون کمک می کنید؟

من اعتقاد دارم انسان ها ربات نیستند که صرفا به آنها آموزش را بدهیم و آنها موفق بشوند از این رو در کنار آنها قرار می گیرم تا مشکلات فکری و روحی و تخصصی آنها را شخصا حل کنم.

ورود به دانشگاه برنامه نویسی توسعه گر تجاری

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان