بازدید 8839

لذت شنا در دریای طوفانی به چه قیمتی؟

کد خبر: ۹۱۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ 18 August 2019

واقعیت این است وقتی افراد وارد آب شده همه چیز را فراموش می‌کند؛ برایشان فرقی نمی‌کند شب است یا روز، دریا طوفانی است یا آرام مهم لحظه است که باید آنان تنی به آب بزنند ولی نمی‌دانند این اقدام‌شان ممکن است به زندگی‌شان پایان دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از شهرستان ساری، فصل گرم سال که می‌شود میلیون‌ها مسافر راهی دریا می‌شوند تا آنها نیز بتوانند از این موهبت خدادادی برخوردار شوند.

برخی سرگرم شنا شده و خودشان را به موج‌ها می‌سپارند برخی نیز در کنار ساحل کنار ماسه‌ها نشسته و برخی نیز در عمق آبی بیکران غرق می‌شوند و نگاهشان را به دوردست‌ها می‌سپارند که برای همه‌شان آرامش بسیاری به همراه دارد.

اما اینها تمام ماجرا نیست، دریا همه روزهایش خوش نیست روزهای ناخوش هم دارد و آن هم زمانی است افرادی غرق در شادی شده و فراموش می‌کنند که امکان بروز هر حادثه‌ای وجود دارد.

طی سال‌های گذشته در کنار خنده‌های مردم و مسافران تراژدی‌های تلخی رقم خورده از کودک خردسال بگیر تا فرد مسن که وارد دریا شده و سرنوشتش طوری دیگری رقم خورده و زندگیش به پایان رسیده است.

مهم‌ترین موضوعی که درحال حاضر موجب بروز حادثه می‌شود توجه نکردن مردم به توصیه‌ها و هشدارهای ناجیان غریق است که در عمل به فراموشی سپرده شده و نتیجه‌اش هم پایان زندگی افرادی می‌شود که با خوشحالی وارد دریا شد و شاید حتی یک درصد هم اگر تصورش را می‌کردند هیچ‌گاه وارد آب نمی‌شدند.

امسال بیشترین روزهای طوفانی دریا را شاهد بودیم که بارمضاعفی را به دوش ناجیان غریق بود.

حتی شناگرانی که از مهارت کافی برخوردار هستند هرلحظه امکان بروز حادثه وجود دارد چه برسد به افرادی که در این زمینه مهارتی ندارند پس همه باید به توصیه‌ها توجه کنند، ولی واقعیت این است وقتی افراد وارد آب شده همه چیز را فراموش می‌کند؛ برایشان فرقی نمی‌کند شب است یا روز، دریا طوفانی است یا آرام مهم لحظه است که باید آنان تنی به آب بزنند ولی نمی‌دانند این اقدام‌شان ممکن است به زندگی‌شان پایان دهد.

ولی امسال بیشترین روزهای طوفانی دریا را شاهد بودیم که بارمضاعفی را به دوش ناجیان غریق بود؛ چراکه همانطور که دریا طوفان است تمایل افراد به شنا در دریا بیشتر و بیشتر می‌شود و باز هم خاطره تلخ غرقی...

*توجهی به توصیه‌ها نمی‌شود

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: متاسفانه مردمی که وارد دریا می‌شوند توجهی به توصیه‌ها نمی‌کنند.

نقی کریمیان افزود: امروز بیشترین روزهای طوفانی دریا را شاهد بودیم ولی با این وجود مردم وارد آب شدند و هیچ توجهی به تذکرها نکردند.

وی اضافه کرد: شنا در شب ممنوع است اما مردم وارد دریا می‌شوند و حتی مراقب فرزندان خود در تاریکی شب نیستند نمی‌دانند لذت چند دقیقه‌ای ممکن است به زندگی‌شان برای همیشه پایان دهد.

کریمیان: سال گذشته ۴۷ روز دریا آرام، ۲۱ روز نیمه‌آرام و ۱۹ روز طوفانی را شاهد بودیم، ولی امسال ۱۸ روز آرام، ۳۰ روز نیمه‌آرام و ۳۹ روز طوفانی دریا را شاهد بودیم.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران بیان کرد: یکی از مشکلات بحث موج‌های شکافنده است که مردم باید به این نکته توجه کنند که خودشان در دریا غوطه‌ور کنند و به موج بسپارند و مقاومت‌شان باعث غرق شدنشان می‌شود ولی با این وجود همواره شاهد چنین مشکلاتی هستیم.

کریمیان با اعلام اینکه امسال دریا بیشترین روز‌های طوفانی را پشت سر گذاشت، تصریح کرد: در سال گذشته ۴۷ روز دریا آرام، ۲۱ روز نیمه‌آرام و ۱۹ روز طوفانی را شاهد بودیم، ولی امسال ۱۸ روز آرام، ۳۰ روز نیمه‌آرام و ۳۹ روز طوفانی دریا را شاهد بودیم.

وی درباره تعداد غرق‌شدگی، اظهار کرد: تعداد غرق شدگی و همچنین نجات‌یافتگان نسبت به سال گذشته درحال کاهش است که نشان می‌دهد به بحث فرهنگ‌سازی و پیشگیری توجه شده است.

*حتی یک غرقی هم در دریا زیاد است

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران خاطرنشان کرد: حتی یک غرقی هم در دریا زیاد است و باید به این سمت سوق یابیم مه البته تحقق این مهم مستلزم همکاری همه افراد است.

به گزارش فارس، می‌توان با توجه به توصیه‌ها از دریا لذت برد و خاطره خوشی رقم زد پس لازم است همه افراد جامعه به تذکرهای ناجیان غریق مبنی بر پرهیز از شنا در شب و دریای مواج و اسکله و سنگ‌چین خودداری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر