بازدید 12892
۵

چرا «وطن امروز» تعطیل شد؟

کد خبر: ۹۱۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ 10 August 2019
روزنامه وطن امروز با اینکه در سال هشتادوشش مجوز گرفت، انتشار خود را در آستانه انتخابات بحث برانگیز سال هشتادوهشت آغاز کرد. این روزنامه پس از ده سال فعالیت، در تاریخ یازده مرداد نودوهشت، کمتر از هفت ماه مانده به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد «به دلیل مشکلات مالی» دیگر فعالیت نخواهد کرد. رسانه ها، اما به گمانه زنی‌های متفاوتی پرداختند. یکی از وقفه‌ای برای تجدید قوای بیشتر و بازگشت در روز‌های منتهی به انتخابات اسفندماه خبر داد، دیگری به ادامه فعالیت احتمالی در فضای تاثیرگذار مجازی اشاره کرد. وبسایت خبری-تحلیلی انصاف نیوز، اما طی یک پست تلگرامی، که بعدتر حذف شد، معتقد است این «تعطیلی خودخواسته» دلیل دیگری دارد.

مسائل مالی و پستی که حذف شد

سایت انصاف نیوز، صبح سه شنبه با انتشار مطلبی در کانال تلگرام با عنوان «کوچ دسته جمعی تحریریه وطن امروز به یک خبرگزاری خاص»، خبر از تعطیلی «خودخواسته» این روزنامه‌ی نزدیک به اصولگرایان داده بود.

متن خبر انصاف نیوز به شرح زیر است:

کوچ دسته جمعی تحریریه وطن امروز به یک خبرگزاری خاص

«سردبیر و تحریریه روزنامه وطن امروز که به صورت موقت و آنچه خود مشکلات مالی عنوان کردند، خودخواسته تعطیل شد و به خبرگزاری قدس (پایگاه خبری قدس آنلاین) کوچ کرده اند».

در ادامه، انصاف نیوز با اشاره به «اداره کردن خبرگزاری قدس توسط یکی از مدیران ارشد صداوسیما»، مدعی شد «بودجه‌ی این رسانه توسط نهاد‌های حاکمیتی تامین می‌شود».

این پایگاه خبری، در پایان پست تلگرامی اش می‌نویسد: «وطن امروز، تنها در دو سال اول فعالیت، دو میلیارد تومان یارانه از وزارت ارشاد احمدی نژاد دریافت کرده بود.»

البته ماجرا به همین جا ختم نشد. دو روز بعد از اعلام تعطیلی وطن امروز، مصطفی قمری‌وفا، مدیر کل اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما و از نیرو‌های رسانه‌ای اصولگرا، در توییتی بدون ذکر جزییات، نوید «خبری خوشحال کننده برای وطن امروزی‌ها» را داد. او نوشت: «شرایط در حال فراهم شدن برای حضور مجدد این همکاران خوب رسانه‌ای است. خبر خوش برای وطن‌امروزی‌ها در راه است».

«آزادی» برای پیگیری این موضوع با یکی از مدیران وطن امروز، گفتگویی انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

«ما از خبرخوشی که دیگران مژده می‌دهند بی خبریم»

یکی از مدیران وطن امروز که مایل نیست نامی از او برده شود، در گفتگو با «آزادی»، ضمن رد هر گونه شایعه‌ای در مورد پیوستن تحریریه این روزنامه به پایگاه خبری قدس آنلاین، گفت: «تن‌ها دلیلی که باعث تعطیلی وطن امروز شد، مشکلات مالی است که امیدواریم حل شود تا بتوانیم دوباره انتشار روزنامه را از سر بگیریم».

او با اشاره به توییت قمری‌وفا، مدیر کل اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما مبنی بر «در راه بودن خبری خوش برای وطن امروزی ها»، با اشاره به اینکه «این توییت شاید صرفا برای تهییج رسانه‌ها منتشرشده باشد»، گفت: «ما خودمان از این چیزی که ایشان می‌گوید اطلاعی نداریم و حتی به او گفتیم اگر قرار است اتفاقی رخ دهد اول به خود ما بگویید، چون ما بی خبریم».

به هرحال باید منتظر ماند و دید که در این ماه‌های تعیین کننده و حساس منتهی به انتخابات یازدهمین دوره مجلس، شاهد چه ظهور و افول‌های احتمالی دیگری در عرصه رسانه‌ها خواهیم بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
مشخص هست قصدشون فقط گرفتن یارانه از دولت هست و بعد از دریافت یارانه مثل خیلی از مطبوعات دیگه خودشون رو تعطیل میکنن و به کوچه علی چپ میزنن خخخخ
همه تون برین به جهنم
وطن امروز را دوست دارم
همون بهتر که تغطیل شد
انشالله که کیهان هم تعطیلبشه
تازه داشتیم از فحاشی های وطن امروز به این وآن راحت میشدیم.این چه خبری است باز!!!؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار