بازدید 11559
۴

مرعشی از یک کلاهبرداری پرده برداشت

کد خبر: ۹۱۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 10 August 2019

سخنگوی حزب کارگزاران با انتقاد از اعلام برخی آمار‌های غیرواقعی از میزان داخلی سازی گفت: این یک کلاهبرداری است که دولت سر خود کلاه می‌گذارد و خودروساز نیز سر دولت، مردم و خودش کلاه می‌گذارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سید حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در گفتگو با خط بازار با بیان اینکه علت اصلی وضعیت نابسامان صنعت خودرو در کشور استراتژی غلط است، گفت: صنعت خودرو بین دو استراتژی انحصار دولتی و رقابت بلاتکلیف مانده است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط حاکم بر صنعت خودرو نه انحصار دولتی است و نه رقابت گفت: البته سیاست گذاری‌ها بیشتر میل به سمت انحصار در دو شرکت ایران خودرو و سایپا داشته است.

مرعشی با بیان اینکه تنها علاج صنعت خودرو تدوین استراتژی درست است، گفت: استراتژی ما بایستی رقابت معقول بین تولید کننده داخلی و خارجی باشد.

وی همچنین ضمن عنوان این مسئله که نهضت داخلی سازی که اخیرا آغاز شده، غیرکارآمد است، گفت: تحقق نهضت داخلی سازی در گرو سیاست گذاری درست در خصوص دو ابزار نرخ ارز و تعرفه است.

مرعشی افزود: نرخ ارز بایستی متناسب با شرایط تورمی و تحولات دیگر هر ساله تعدیل گردد و نبایستی همچون فنر فشرده نگه داشته شود.

وی در خصوص نظام تعرفه گذاری در صنعت خودرو نیز گفت: این نظام تعرفه گذاری دارای اشکال اساسی است. متاسفانه به دلیل نظام تعرفه گذاری ناکارآمد بیش از انکه به قطعه ساز جایزه دهیم به خودروساز جایره می‌دهیم.

مرعشی گفت: برخی از قطعه سازان با مونتاژ در داخل، قطعه تولید می‌کنند و به خودروساز تحویل می‌دهند. دولت نیز دو بار جایزه می‌دهد و در نهایت هیچ ساخت داخلی نیز اتفاق نمی‌افتد.

وی با زیر سوال بردن برخی از آمار‌ها در خصوص میزان داخلی سازی تولید خودرو خاطر نشان کرد: خودروساز اعلام می‌کند که میزان داخلی سازی فلان خودرو ۹۲ درصد است، ولی با یک تحریم و کاهش ارز، تولید خودرو متوقف می‌گردد؛ لذا این چه داخلی سازی است؟

مرعشی ادامه داد: این یک کلاهبرداری است که دولت سر خود کلاه می‌گذارد و خودروساز نیز سر دولت، مردم و خودش کلاه می‌گذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴
آمار و اطلاعات دروغ می دهند در تمام ضمینه ها
عزیزان یادشون رفته چرخ دوو را باز میکردن می گذاشتن کنار خودرو و وارد میکردن بعد تو کارخونه 4 تا پیچ رو میبستن و اسمش میشد ساخت داخل .
صرفا جهت یادآوری عرض شد . اون دوتا خودرو ساز دولتی به اندازه کافی بدنام هستند . شما مجموعه خودتونو از بدنامی حفظ بفرمائید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
سال ۷۵ اردوی دانشجویی رفته بودیم از بم خودرو که دوو تولید می کرد بازدید کنیم.اتفاقا اقای مرعشی هم همان زمان دانشجوی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران بود.در بازدید صرفا محل دپوی قطعات خودرو رو مشاهده کردیم.و کسی در حال مونتاژ هم نبود.الان که فکرش رو می کنم احتمال می دم کل خودرو بنام مونتاژ وارد می شده و عوارض هم پرداخت نمی شده.شایدیکی ازدلایلی که کیفیت اون خودرو عالی بود این بود که دست اینها به خودرو نخورده بود‌
کلا همه کارخانجات و توليديها و صادرات و واردات شده رانت و انحصار و چپاول بيت المال با ارز 4200 توماني و چپاول جيب ملت با عرضه کالا با نرخ آزاد. اي ملت تا کي بي غيرتي. بايد رانتخواران دروغگو را ادب کرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر