بازدید 20463

کاهش چشمگیر آمار ازدواج در کشور

کد خبر: ۹۱۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 09 August 2019

در حالی ۶۰ هزار مورد از ازدواج‌ها در کشور به دلایل مختلفی به از جمله افزایش سن شروع زندگی مشترک جوانان کم شده که آمار طلاق کشور افزایش یک هزار موردی را در یک سال مشاهده کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: سال گذشته در کل کشور ۵۵۰ هزار و ۵۶ مورد ازدواج به ثبت رسید در حالی که این آمار در سال ۹۶، ۶۰۸ هزار و ۹۵۶ مورد بوده است.

کریمی خاطرنشان کرد: در بحث طلاق هم سال ۹۷ تعداد ۱۷۵ هزار و ۶۱۴ طلاق ثبت شد که میزان پرونده‌های ثبت شده طلاق کشور در سال ۹۶، ۱۷۴ هزار و ۵۷۸ مورد بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه متاسفانه اکثریت طلاق‌ها در کشور مربوط به پنج سال ابتدایی زندگی است خاطرنشان کرد: در راستای کاهش آمار طلاق، دوره‌های مشاوره رایگان پس از ازدواج برای ۵ سال ابتدایی زندگی زوجین در نظر گرفته شده که به صورت سالیانه اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از مهمترین رویکرد‌هایی که در حوزه پیشگیری از طلاق در کشور انجام شده، بحث آموزش و ارائه مشاوره‌های رایگان است و خوشبختانه در این حوزه علاوه بر شهر‌های بزرگ، در ۱۲۹ شهرستان محروم کشور هم موفق به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج شدیم.

کریمی در ارتباط با استفاده از ظرفیت جوانان در کشور گفت: در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان خوشبختانه سن مدیریت کاهش ۲۰ ساله داشته و همین الان ۴ مدیر متولد دهه ۶۰ در حال فعالیت در این بخش هستند.

وی از افزایش سن ازدواج در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر میانگین سنی در اولین ازدواج بین مردان ۲۷.۵ و در زنان ۲۳.۴ دهم سال است که نشان دهنده روند افزایشی در سن ازدواج جوانان است.

آمار‌های ارائه شده از سوی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان را اگر به درستی مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم که زنگ خطر در این حوزه به صدا درآمده و اگر به آن توجه لازم صورت نگیرد، در آینده با بحران سختی روبرو می‌شویم.

در حوزه آمار ازدواج، همانطوری که کریمی به آن اشاره کرد، در طول یک سال آمار ازدواج در کشور از ۶۰۸ هزار مورد به ۵۵۰ هزار رسیده و این نشان دهنده کاهش نزدیک به ۶۰ هزار موردی ازدواج در کشور است.

آمار طلاق ثبت شده در کشور هم در طول یک سال از ۱۷۴ هزار مورد به ۱۷۵ هزار رسیده و با افزایش تقریبا یک هزار موردی روبرو بوده است، این افزایش آمار طلاق هم معضلی است که می‌تواند آینده مسائل اجتماعی کشور را با وضعیت ناخوش‌آیندی روبرو کند به علاوه اینکه سن ازدواج هم به صورت نرم در حال افزایش است.

به نظر می‌رسد علاوه بر اینکه مسئولان باید در راستای کاهش سن ازدواج در جامعه تلاش خود را افزایش داده و مشکلات پیش روی جوانان به ویژه مشکلات اقتصادی را برطرف کنند، لازم است که نسبت به ارائه آموزش‌های مناسب به افراد در سنین مختلف اقدامات لازم صورت پذیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۵۴
کی مملکت را به این روز انداخته؟!
پاسخ ها
الفبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
استکبار جهانی
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
در اين مملكت همه از هم خسته شده اند ، دليلي واسه با هم بودن نمونده... عاقبت مملكتي كه با شعار اداره ميشه همينه
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
اومدم بگم امریکا یهو یادم افتاد ک امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
همیشه مقصر مردمند
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
خود ما مردم وقتی ما درست رفتار کنیم و فرهنگمون بره بالا دولت مرد هم خودش رو درست میکنه
asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
هر کسی یا گروهی که مملکت را به این روز انداخته حاضر نیستن کوتاه هم بیاد . و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
مردم
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
خورزوخان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
کی بود کی بود من نبودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
مسولین ما که خیلی خوبن. هیچ مشکلی هم ندارند. اصلا هم اشتباه نمی کنند. پس تقصیر اونا نیست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
مسئولان
حمیدرضا
| Germany |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
کی ؟ مشهدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
به احتمال خیلی زیاد رضا شاه ملعون
یا پسر ناخلفش محمدرضا
مدیونی اگه فکر کنی سیاستهای درب و داغون باعث این شده
حتی اگه بهش فکر کنی حرام استتتتت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
تا با همه دنیا سرجنگ داریم همین اش و همین کاسه در همه عرصه ها هست
البته اگر آمار ازدواج در روستاها و حاشیه نشین ها ( کودک همسری ، ازدواج اجباری دختران به دلیل فقر خانواده ) رو ازین آمار حذف کنی ، نتایج فاجعه بارتری مشخص خواهد شد .
این آمار و اطلاعات رو چرا برای مردم ارائه میکنید ، مردم خوذشون با گوشت و پوست از همه این موارد مطلع هستند . بهتر نیست این اطلاعات رو به سمع و نظر مسئولین کشور برسونید که دائما" درگیر رتق و فتق امور جهانی هستند ، نیم نگاهی هم به داخل کشور داشته باشند .
بااين وضعيت آشفته اقتصاد وگراني ها وبيكاري جوانان وضعيت ازدواج خيلي بدتر از اين كمترخواهد شد وبجاي آن اعتياد وفحشا ودزدي روز به روز بيشترمي شود اگر فكري به حال جامعه نشه وازاين اوضاع خارج نشيم روزهاي بدي در انتظار جامعه خواهد بود وبنيان خانواده
به خطر خواهد افتاد خانواده ها با هزار بدبختي وفلاكت بچه بزرگ مي كنند وآينده خوبي با اين وضعيت براي بچه هايشان تصور نمي كنند وخانواده ها شديدا نگران آينده بچه هايشان هستند .
بنده سال پیش ازدواج کردم و سه هفته دیگه می خوام بزم خونه خودم. آیا با حقوق دو میلیون و اجاره یک میلیون چهارصد و بدهی های هزینه ازدواج، بنده راضی از ازدواج هستم؟
مملکت نابود شده. در هیچ زمینه ای چشم انداز روشنی دیده نمی شود.
زن ها را برگردانید به خانه ان وقت امار می رود بالا
فقر . بیکاری . علت همه موارد است . جنگ . موشک . انرژی هسته ای جای ازذواج و شادی را گرفته .
تا کی جنگ .تا کی دشمنی . تا کی مقاومت . تا کی مرگ بر این و آن .
مردم بهوش باشید ایران داره رو به ویرانی میره
"کریمی در ارتباط با استفاده از ظرفیت جوانان در کشور گفت: در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان خوشبختانه سن مدیریت کاهش ۲۰ ساله داشته و همین الان ۴ مدیر متولد دهه ۶۰ در حال فعالیت در این بخش هستند"

بله ژن های خوب هستن وگرنه کار گیرشون نمیومد!
من الان ۳۴ سن دارم ولی با این شرایط بازار و غیر ترس از ازدواج دارم. وقتی نمیتونم چرا یکی دیگه را بیارم پیش خودم بعد شرمنده بشم.همون مجرد باشیم بهتره نخواستیم بابا.وقتی قیمت یک عدد پنیر در هفته چندین بار قیمتش به طور عجیب تغییر میکنه چطور میتونم زندگی کنم.حالا چیزای دیگر را در نظر داشته باشید برای تهیه.
اعتماد به شیطان دستاوردی بهتر از این هم نمی تواند داشته باشد . علی برکت الله
تازه مرد ها دارن عاقل میشن
خبر بسیار خوبیه . . .
خوبه ازاینکه تولید مثل کنند امریکا اروپا بروند تغییر هویت وتابعیت ودین بدهند کلا منقرض بشوند.
ازدواج کنند که چی بشه بد بخت تر بشن؟
احتمالا کار مسیح علینژاده
همش زیر سر آمریکای جنایتکاره تحریم میکنه ایران رو جوان ها هم نمیرن ازدواج کنن طلاق ها هم زیر سر انگلیسه نفت کش ما رو میگیره جوان ها هم لج می کنن طلاق میگیرن
خدا کمی عقل بده.با این اوضاع وحشتناک اقتصادی و بیکاری از پایین آمدننرخ ازدواج متعجب هستید!!!!!!!!!!

با این همه فساد اقتصادی که در کشور رخ داده بالا رفتن آمار طلاق به خاطر فقر روز افزون امری کاملا طبیعی است.
قابل توجه جناب رئیس جمهور محترم.جناب روحانی کلاهتان را بندازید هوا و بگید علی برکت الله.
از قدیم گفتن آدم گشنه عشق و عاشقی یادش میره.وقتی کسی پول نداشته باشه به فکر زن گرفتن هم نمی فته اگر هم زن داشته باشه همش دنبال اینه که یه جوری از زیر این بار فرار کنه
آقاجون وقتی تو این مملکت نمیدونی فردا چی میشه مگر دیوانه ایم که ازدواج کنیم، با کدوم امید به آینده ازدواج کنیم؟ با این هزینه‌های سرسام آور زندگی و آینده نامعلوم هیچ آدم عاقلی تن به ازدواج نمیده
من چرا ازدواج نمی کنم!
بهرحال انرژی هسته ای و ایدئولوژیهای دوستان و حفظ روابط با کشورهای لبنان و سوریه و ... که بخاطرش تحریم شدیم و کمرمونو شکسته و پدرمونو درآورده و آینده رو برامون تیره و تار کرده واجب تر از ازدواجه!!!!!!آقازاده ها و مردم مظلوم لبنان بتونن ازدواج کنن و خوش باشن واجب تره!!!!
خب معلومه کم میشه و کمتر هم میشه ، مگه دیگه توان 90 درصد جامعه به ازدواج میرسه؟
شخصی با نامزد خودش به علت اینکه جایی نداشتند که با صبحت کنند برای مدتی صبحت کردن وارد مسجد شدند در حین صبحت کردن آنها مردم برای نماز وارد مسجد شدند پیشنماز وقتی آنها را دید شروع کرد به اعتراض کردن و اینکه شما دین و ایمان ندارید پسره در جواب گفت حاج آقا هم دین دارم و هم پدر مادر ولی جا نداریم
اگر برای جواننان شغل و مسکن فراهم شود خیلی هم به ازدواج و بچه دار شدن علاقه دارد ولی متاسفانه مسولین سوراخ دعا را کم کرده اند
خواست خودمان بوده برادر سعادت و شقاوت هر کسی دست خودش است اگر زیر ظلم رفتی از هیچ کسی دیگری انتظار نداشته باش حمایتت کند
بشار اسد زنده باشه و حسن نصرالله و لنگی های یمن
بابا جوانها از بیکاری دارن نابود میشن، اون وقت شما به فکر افزایش جمعیت هستین!!
نتایج گسترش فرهنگ غرب در ایران
وقتی هر چند دقیقه دارن با چشم چرونی ازدواج می کنند چه احتیاجی به همسر رسمی دارن
با این همه گرونی و نبود کار برای قشر جوان کشور انتظار جز این نبود ...جوانان ما از بیکاری همه دارن معتاد میشن؟ خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه.
ازدواج دایم قدیمی شده
تازه این فقط آمار هست ضررهای این ازدواج نکردنها و طلاق ها سالهای بعد مشخص خواهد شد که به راحتی کشور رو به نابودی خواهد کشید . دیگه لازم نیست که کشور تحریم ویا بمباران بشه اتوماتیک نابود خواهد شد شک نکنید . ولی امید کارم پیش بینی من صد در صد اشتباه باشه.
علاوه بر این خبرهای نگران گننده اینکه یکی از مدیران قمی خبر از کاهس زاذ و ولذ در قم که مرکز تشیع است داده است
تورم ویرانگر متهم اصلی در کاهش ازدواج و کاهش تولید مثل است
اختمال دارد مرگ و میر بیشتر از تولد شود مسئولین از خواب بیدار شوند
" در حال حاضر میانگین سنی در اولین ازدواج بین مردان ۲۷.۵ و در زنان ۲۳.۴ دهم سال است که نشان دهنده روند افزایشی در سن ازدواج جوانان است "

با سلام. به نظر اینجانب این امار قابل اعتماد نیست و میانگین سن ازدواج برای جوانان بیشتر از این است.
ازدواج ، حرید مسکن و خودرو یک رویا شده . حانمها هم که شرط اولشان رفتن خارج از کشور برای ادامه زندگی با این بی ارزشی پول ملی هیچ کاری نمیشه کرد نه خرید نه خارج فقط میشه طلاق داد
طبق معمول بانصیحت چاره اندیشی میکنند.
یکی از راه های تشویق ازدواج مدیریت سربازی در کشور است.
پیشنهاد می شود جوانانی که ازدواج کنند فقط سه ماه آموزشی را بگذرانند. کارت معافیت از سربازی نیز بعد از 5 سال از ازدواج و با داشتن حداقل 2 فرزند صادر نمایند.
با این کار شرائط آسان ازدواج را فراهم می شود و جوانان سربازی را مانعی برای ازدواج در نظر نمی گیرند، سه ماه سربازی جوانان را به اندازه کافی با نیازهای دوره ضرورت اشنا می کند، تداوم 5 ساله ازدواج طلاق را کم می کند، شراط 2 فرزند، کمک به رشد جمعیت و فرزند آوری را فراهم می کند و شرائط طلاق را محدودتر می سازد.
ازدواج و فرزندآوری با نیم نگاهی به وضع موجود و چشم انداز دل شیر میخواهد!
مرگ بر امریکا!!!
مرگ بر اسراییل(:
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل