بازدید 6760

طالبان با آمریکا به توافق رسید

کد خبر: ۹۱۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ 06 August 2019
گروه طالبان روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اختلاف آنان با آمریکا در مورد خروج نیرو‌های خارجی حل شده است.
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، براساس بیانیه دفتر طالبان، ایالات متحده و طالبان اختلافات در مذاکرات صلح درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و همچنین تضمین شورشیان برای قطع روابط با دیگر گروه‌های افراطی را حل کرده اند.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که هشتمین دور مذاکرات میان طالبان و آمریکا در شهر دوحه قطر در هفته جاری برگزار شد.

مقامات آمریکا تا کنون در مورد بیانیه طالبان اعلام نظر نکرده و طالبان نیز جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرده است.

زلمای خلیل زاد نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور صلح افغانستان از پیشرفت در هشتمین دور مذاکرات با طالبان خبر داد.

خلیل زاد در پیام توییتری نوشت: در چند روز گفت: وگو با طالبان در قطر برای رسیدن به توافقی که منجر به خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان می‌شود، به پیشرفت‌های خوبی دست یافتیم.

وی تاکید کرد که برای جلب بیشتر حمایت‌های بین‌المللی، به هندوستان سفر می‌کند، اما نمایندگان او و طالبان، روی موارد تکنیکی و مکانیزم عملی یک توافقنامه که دارای چهار بخش است، کار خواهند کرد.

قرار است پس از توافق صلح میان آمریکا و طالبان، نشست «میان افغانان» در اسلو نروژ برگزار و روی ساختار حکومت آینده افغانستان و تقسیم قدرت میان گروه‌های درگیر، گفت: وگو شود.

اواخر هفته گذشته نیز، وزارت دولت در امور صلح افغانستان، از تشکیل هیات ۱۵ نفره برای گفت: وگو‌های میان افغانان در نروژ خبر داده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار