بازدید 5868
وال‌استریت ژورنال:

احتمال مذاکره مستقیم آل‌سعود با انصارالله

کد خبر: ۹۱۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶ 06 August 2019
یک نشریه آمریکایی گزارش داد مقامات سعودی مذاکره مستقیم با انصارالله یمن را در دست بررسی دارند.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه در دولت عربستان گزارش داد که زمزمه‌هایی در مورد مذاکره سعودی‌ها با رهبران انصارالله یمن مطرح شده است و مقامات ریاض در حال انجام بررسی‌های لازم برای تصمیم‌گیری در این مورد هستند.

یک مقام ارشد دولت عربستان که وال‌استریت ژورنال به نامش اشاره نکرده، به خبرنگار این نشریه آمریکایی گفته است: «عربستان نمی‌خواهد بیش از این درگیر جنگ باشد. اما با توجه به تنش‌هایی که با ایران وجود دارد، عربستان سعودی دوست ندارد ضعیف به نظر برسد یا نشان دهد که دچار آسیب شده است.»

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بیگناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.

در ماه‌های اخیر، اما با توجه به افزایش قابل‌توجه توان نیرو‌های یمنی در حوزه موشکی و پهپادی که حملات پی در پی آن‌ها به مواضع سعودی‌ها را به دنبال داشته، اوضاع جنگ به سود یمنی‌ها تغییر کرده و این مسئله باعث شده است تا سعودی‌ها به دنبال راهی برای پایان بخشیدن به جنگ باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان