بازدید 3966

آتش سوزی در پارکینگ طبقاتی در همدان

کد خبر: ۹۱۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰ 06 August 2019
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان با حضور به موقع آتش سوزی خودروی سواری در پارکینگ طبقاتی سینا را مهار و از گسترش آن جلوگیری کردند.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، محمدرضا بیاناتی در توضیح این خبر عنوان کرد: ساعت ۱۸ و ۸ دقیقه یک شنبه ۱۳ مرداد سامانه ۱۲۵ گزارشی از آتش سوزی یک دستگاه خودرو سواری در پارکینگ طبقاتی سینا واقع در خیابان بوعلی دریافت کرد و بلافاصله پس از دریافت خبر ۲ اکیپ عملیاتی از ایستگاه‌های ۱۱ و یک اکیپ از ایستگاه ۲۱ به نشانی اعلام شده در خیابان بوعلی محله کولانج اعزام شدند.

وی افزود: اکیپ‌های اعزامی که با توجه به ترافیک عصرگاهی و شلوغی مسیر دسترسی به محل حادثه در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده بودند در بررسی اولیه مشاهده کردند یک دستگاه سواری پژو روآ در طبقه همکف پارکینگ طعمه حریق شده است.

بیاناتی ادامه داد: پس از آغاز عملیات همزمان با فعالیت اکیپ اطفا حریق یک گروه از آتش نشانان عملیات تهویه و تخلیه دود و گروه دیگر عملیات جستجو و نجات برای یافتن مصدومان احتمالی را انجام دادند و دقایقی پس از شروع عملیات آتش نشانان موفق به مهار و اطفا کامل آتش سوزی شده و از گسترش آن به سمت خودرو‌های دیگر جلوگیری کردند.

وی اضافه کرد: در ادامه پس از ۳۶ دقیقه از آغاز عملیات و پس از تهویه کامل و ایمن سازی محل حادثه ۱۰ آتش نشان که در قالب ۳ اکیپ عملیاتی در عملیات حاضر بودند، برای ادامه خدمت رسانی به ایستگاه‌های خود مراجعه کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در ادامه سخنانش گفت: آتش نشانان همدان از آغاز سالجاری تا پایان تیرماه هزار و ۵۹۵ عملیات اطفاء حریق، امداد ونجات و احتیاط حریق و حوادث انجام داده اند.

وی اظهار کرد: از آغاز سال تا پایان تیرماه ۹۸ تعداد۵۸ هزار و۳۰۹ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است که از این تعداد هزار و۵۵۵ مورد منجر به عملیات شده، ۴ هزار و ۱۵۵ مورد برای دریافت راهنمایی و مشاوره، ۵ هزار و۷۰۷ تماس اشتباه، ۱۰ مورد اعلام حریق کذب و متاسفانه ۴۶ هزار و۸۴۲ مورد نیز ایجاد مزاحمت بوده است.

وی ادامه داد: از هزار و ۵۹۵عملیات انجام شده در ۴ ماهه اول سال ۸۶۶ عملیات اطفاء حریق، ۶۸۹ عملیات امداد و نجات و ۴۰ عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است.

بیاناتی اضافه کرد: پوشش گیاهان خودرو با ۴۹۰ مورد، اماکن مسکونی با ۸۶ مورد، وسایل نقلیه با ۷۸ مورد، باغات و فضای سبز با ۴۹ مورد، و مراکز تجاری با ۳۳ مورد بیشترین کاربری عملیات‌های اطفاء حریق را شامل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵۱ عملیات اطفاء حریق در محدوده خدماتی شهر همدان و ۱۵ عملیات خارج از آن انجام شده است، گفت: علت بروز ۴۳۵ مورد از حادثه‌های آتش سوزی عمدی، ۴۱۹ مورد غیر عمدی و ۱۱ مورد نیازمند کارشناسی است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به انجام ۶۸۹ عملیات امداد و نجات در ۴ ماهه گذشته گفت: نجات حیوانات با ۱۲۴ مورد، مهار حیوانات با ۱۲۰ مورد، نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۱۱۰ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۹۸ مورد، رفع آبگرفتگی در سیلاب‌ها با ۹۸ مورد و رهاسازی و امداد و نجات در حوادث رانندگی با ۳۱ مورد بیشترین نوع عملیات‌های انجام شده را در برگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۶۸۳ مورد از عملیات‌های امداد و نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و ۶ مورد خارج از آن بوده است، گفت: بیشترین کاربری این عملیات‌ها اماکن مسکونی با ۴۱۲ مورد، وسایل نقلیه با ۸۵ مورد و مراکز تجاری با ۲۷ مورد بوده است.

بیاناتی با اشاره به اینکه ۱۷ نفر ازجمله یک آتش نشان در حوادث آتش سوزی و ۴۶ نفر در عملیات‌های امداد و نجات مصدوم و ۹ نفر فوت شده اند، تصریح کرد: آتش نشانان طی ۴ ماه اول سالجاری ۴۸۲ نفر را در عملیات‌های امداد و نجات و ۵۵ نفر را از حوادث آتش سوزی نجات داده اند.

به گزارش روابط عمومی آتش نشانی و خدمان ایمنی همدان، وی با بیان اینکه در ادامه پایش سطح ایمنے اماکن مختلف، از آغاز سال ۹۸ تا پایان تیر ماه ۱۳۱ مورد پایش از اماکن اداری، تجاری، آموزشی، درمانی و. انجام شده است، تاکید کرد: طی این مدت ۷۲۶ دستورالعمل و طرح ایمنی و ۳۴۸ تاییدیه طرح ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار