بازدید 23653
آخرین تحولات خاورمیانه؛

حمله وزیر کشور بحرین به ایران و قطر/ هشدار نخست‌وزیر پاکستان به آمریکا درباره اقدام علیه ایران/ هشدار آمریکا درباره اقدام نظامی یکجانبه ترکیه در شمال سوریه/ انتقاد سناتور «گراهام» از دعوت ظریف به کاخ سفید

هشدار نخست‌وزیر پاکستان به آمریکا درباره اقدام علیه ایران، هشدار آمریکا درباره اقدام نظامی یکجانبه ترکیه در شمال سوریه، عملیات هوایی ارتش ترکیه در عراق، بروز اختلاف میان ترامپ و پمپئو در خصوص ترکیه و انتقاد سناتور «گراهام» از دعوت ظریف به کاخ سفید، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به حمله وزیر کشور بحرین به ایران و قطر نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 05 August 2019

هشدار نخست‌وزیر پاکستان به آمریکا درباره اقدام علیه ایران، هشدار آمریکا درباره اقدام نظامی یکجانبه ترکیه در شمال سوریه، عملیات هوایی ارتش ترکیه در عراق، بروز اختلاف میان ترامپ و پمپئو در خصوص ترکیه و انتقاد سناتور «گراهام» از دعوت ظریف به کاخ سفید، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به حمله وزیر کشور بحرین به ایران و قطر نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین به موضع گیری خصمانه علیه ایران و قطر پرداخت.

وی مدعی شد: توطئه های قطر و ایران و تلاش آنها برای از بین بردن اتحاد ملی در بحرین و ایجاد فتنه و هرج و مرج، به شکست خواهد انجامید. دخالت های قطر و ایران در امور داخلی بحرین به زمان حال مربوط نمی شود، بلکه خط مشی دنباله دار است. اگر ایران شیعیان بحرین را هدف قرار داده است، پس قطر هم شیعیان و هم سنی ها را هدف قرار داده است.

وزیر کشور آل خلیفه ادعا کرد: ایران در امور داخلی ما دخالت آشکار می کند و قطر بافت جامعه ما را هدف قرار داده است و به فتنه افکنی ادامه می دهد.

هشدار نخست‌وزیر پاکستان به آمریکا درباره اقدام علیه ایران

عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن اخطار به سران آمریکایی گفت: من به ایران سفر کرده‌ام و از نزدیک روحیه شهادت طلبی مردم این کشور را دیده‌ام.

وی افزود: بنابراین اگر اشتباهی درباره ایران و یا افزایش تنش و حمله به این کشور رخ دهد، باتلاقی برای عاملان این اقدام به وجود می‌آید.

نخست وزیر پاکستان افزود: رهبران دنیا نباید ایران را با دیگر کشورهای منطقه مقایسه کنند و این مطلب را درک کنند که حمله به این کشور تا چه اندازه می‌تواند خطرناک باشد.

عمران‌خان تأکید کرد: تمام تلاش خود را برای کاهش تنش در منطقه انجام خواهد داد.

نخست‌وزیر پاکستان پیش از این نیز در سخنانی گفته بود این کشور فقط در صلح شریک آمریکاست نه در جنگ و آمریکا باید پاکستان را دوست خود بداند، نه عمله‌ خود.

هشدار آمریکا درباره اقدام نظامی یکجانبه ترکیه در شمال سوریه

وزارت خارجه آمریکا درباره هرگونه اقدام یکجانبه نظامی ترکیه در شمال سوریه به آنکارا هشدار داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تهدیدهای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در زمینه حمله قریب الوقوع علیه مناطق تحت کنترل نیروهای کرد ـ که مورد حمایت این کشور هستند ـ بیانیه صادر کرده است.

اردوغان که در جریان افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای در غرب این کشور صحبت می‌کرد، گفت: «علیه گروه‌های تروریستی در داخل و خارج اقدام خواهیم کرد و تمامی توطئه‌هایی که کشورمان را هدف قرار داده شکست خواهیم داد».

رئیس جمهور ترکیه افزود: «در عفرین،‌ جرابلس و الباب عملیات انجام دادیم و الان نیز عملیاتی در شرق رود فرات در سوریه انجام خواهیم داد و این موضوع را به اطلاع روسیه و آمریکا رسانده‌ایم».

در این بیانیه آمده است، هرگونه اقدام نظامی در مناطق شمالی سوریه به ویژه نظامیان آمریکایی باعث نگرانی جدی واشنگتن است. ما اینگونه اقدامات را غیرقابل قبول می‌دانیم و از ترکیه می‌خواهیم با واشنگتن در زمینه یک رویکرد مشترک همکاری کند.

اظهارات وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که حضور نظامی هر دو کشور آمریکا و ترکیه در سوریه غیرقانونی و برخلاف قوانین و هنجاری بین المللی است.

دولت دمشق از هردوی این کشورها خواسته است فورا خاک سوریه را ترک کنند.

عملیات هوایی ارتش ترکیه در عراق

وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در جریان عملیات «پنجه- ۲» امروز نیروهای مسلح این کشور علیه پ‌ک‌ک در شمال عراق، چهار تروریست از پای درآمده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه در این بیانیه اعلام کرد: در ادامه عملیات پنجه -۲ در منطقه حفتنین واقع در شمال عراق، چهار تروریست دیگر نیز از پای درآمدند.

گفتنی است، این عملیات بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۷ می و به بهانه نابودی مواضع پ ک ک در منطقه خاکورک واقع در شمال عراق آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که وزارت خارجه عراق، چندی پیش از احضار «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در بغداد در اعتراض به نقض مکرر حریم هوایی عراق از سوی آنکارا خبر داد.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر ترکیه در بغداد را فرا خوانده و مراتب اعتراض خود نسبت به نقض مکرر حریم هوایی عراق توسط ترکیه را تسلیم وی کرده است.

گفتنی است، وزارت دفاع ترکیه چندی پیش در بیانیه ای اعلام کرده بود، عملیات جدیدی با عنوان «پنجه -۲» برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در شمال عراق آغاز شده است.

در این بیانیه همچنین آمده بود: عملیات «پنجه -۲» ارتش ترکیه با پشتیبانی نیروی هوایی، بالگردها و پهپادهای کشورمان طبق برنامه در شمال عراق ادامه دارد. نیروهای ترکیه در چارچوب این عملیات مقابله با عناصر گروه تروریستی پ.ک. ک و انهدام مخفیگاه و پناهگاه‌های آنها در منطقه خاکورک را ادامه خواهند داد.

بروز اختلاف میان ترامپ و پمپئو در خصوص ترکیه

خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه، پایه گذار اختلاف عمیق بین «دونالد ترامپ» و «مایک پمپئو» شده است.

پمپئو بر این باور است که خرید سامانه روسی از طرف ترکیه، اجرای قانون کاتسا (مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم) را ضروری می سازد و ترکیه باید از سوی دولت آمریکا تحریم شود.

در همین رابطه، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی چندی قبل خود گفت: مطمئنم که ترامپ قانون کاتسا را رعایت خواهد کرد.

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا هم حمایت خود را از اظهارات پمپئو اعلام و خواهان تحریم ترکیه شده است.

با وجود این، رئیس جمهوری آمریکا قصد تنش آفرینی بیشتر در روابط ترکیه و آمریکا را نداشته و از اجرای این قانون خودداری می کند.

به نوشته تایم، ترامپ خواهان حفظ روابط دو کشور بوده و به همین منظور به جای پمپئو، شخصاً لیندسی گراهام از سناتورهای جمهوریخواه را برای دیدار با چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه انتخاب کرده است.

انتقاد سناتور «گراهام» از دعوت ظریف به کاخ سفید

سناتور جمهوریخواه «لیندسی گراهام» در واکنش به گزارش نیویورکر مبنی بر دعوت «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، به کاخ سفید اعلام کرد، اگر این خبر درست باشد، پیام بدی را منتقل می‌کند.

وی در توئیتر خود نوشت، اگر این گزارش درست باشد، پیام بدی را منتقل می‌کند، مبنی بر اینکه اگر شما اقدامات تحریک‌آمیزتری انجام دهید، آمریکا تمایل بیشتری برای گفت‌وگو با شما دارد.

گراهام تأکید کرد، این اقدامات باعث خواهد شد، اسرائیل و کشورهای عربی، احساس خطر کرده و بخواهند و به تنهایی در برابر ایران اقداماتی کنند.

این سناتور جمهوری خواه نوشت که آمریکا باید فشار به ایران را ادامه دهد و تا زمانی که این کشور رفتار خود را تغییر نداده با مقامات آنها ملاقات نداشته باشد.

«نیویورکر» روز جمعه یازدهم مرداد به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که سناتور «رند پال» دو هفته پیش در جریان دیدارش با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، در نیویورک از او برای دیدار و گفت‌وگوی مستقیم با دونالد ترامپ در کاخ سفید دعوت کرده بود.

به گفته نیویورکر، محمدجواد ظریف در پاسخ به دعوت رند پال گفته که برای تصمیم‌گیری در این باره باید با تهران مشورت کند و در نهایت، آن‌چنان‌که نیویورکر نوشته است، تهران اجازه چنین دیداری را نداده‌ است.

نیویورکر نوشته است، دو هفته پس از این دیدار و پاسخ منفی محمدجواد ظریف به این دعوت، وزارت خزانه‌داری آمریکا وی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۵
دوم برداشتین پس گام سوم چی شد؟ اون همه هشدار به اروپا و امریکا ...
پاسخ ها
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
همه چی طبق برنامه ان شاءالله. فقط باید برخی مسئولین غیر همسو مث کمالوند تا اون موقع باید عوض شن. همون موقعی که پالس فرستاد برا اروپایی ها که ما نیاز به غنی سازی بیشتر نداریم باید برکنار می شد. ما برای ساخت پیشران های هسته ای، به غنی سازی های بالا نیاز داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
همان دو گام اول را بزور بعضی ها برداشتن، وگرنه حالا حالا سفت و سخت به برجام چسبیدیم
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
بعدها بخاطر همین دو گام مدعی دریافت مدال شجاعت می شوند.
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
جنابعالی نمی تونه بری اروپا و امریکا اون مسئول که می تونه.
بزرگمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اروپا: از این جمله شما نگرانیم..
همین بحرین قسمتی از خاک ایران بود زمان پهلوی دوم وقتی که دولت امریکا از ما حمایت می کرد از ایران جدا شد، وقتی که هیچ کشوری در کنار ما نبود جز خدا، صدام نتوانست یک وجب از خاک ایران را جداکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
داغون شدم با جمله آقا محمد.
آیهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
مردم بحرین بنا به میل خود جدا شدند به من و شما ربطی نداره
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
آیهان. اگه به تو ربط نداره که کاملا موافقم، پس لطف کن نظر نده. ولی بدون به ما کاملا ربط داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
یعنی کجایند آن کورش کبیر گویان وطن وطن گویان کجاین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
15:45
باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
یک دروغی شنیده ای ، هی تکرار می کنی ؟ تو اون کله پوکت نمی ره که بحرین زمان قاجار از ایران جدا شده بود
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
اصلا چنین تمایلی در ملت فهیم بحرین نبود . این سیاست انگلیسها بود که بحرین را به ثمن بخس از دولت زبون قاجار 90 ساله اجاره و زمینه جدایی آن را فراهم کردند. الان هم پایگاه اصلی انگلیس هاست. یک سیاستمدار انگلیسی می گوید: اداره چند کشور کوچک برای لندن آسان تراست از یک کشور بزرگ(مثل ایران یا عراق). لذا اگر خاطر مبارکتان باشد برای تجزیه کشورهای بزرگ اسلامی آمریکا و انگلیس با پول نوکران مرتجع منطقه خلیفه گری داعش را راه انداختند تا به شیوه شیخ نشین های امارات . سرزمین پهناور اسلامی را به قطعات کوچک تبدیل کنند که راحت بلعیده شوند و مانند استخوان در گلویشان گیر نکند.
با عرض سلام واحترام
ای کاش به آقای ظریف اجازه ملاقات می دادند. بدیهی است که چون خود آمریکایها دعوت کرده بودند آبرومندانه بود. این ملاقات می توانست یخ مذاکره را بازکند وبه کاهش تنش ورفع تحریم هاکمک کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
کاسه داغ تر از اش شدی
خود ظریف امروز تو مصاحبش گفت من صدها ساعت با وزیر خارجه اسبق امریکا سر برجام مذاکره کردم. حالا مثلا با این پمپیو مذاکره کنه که چی
ترامپ و تیمش دنبال بهره برداری از مذاکره بدون نتیجه و استکبارانه با ایرانند و هیچ ایرانی شرافتمندی این موضوع رو نمی پذیره
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
قربان جدت برم آقا سید رضا. چه ساده ای چه کسی برجام را که حاصل کار 4 سال مذاکره 5 کشور بود زیر پا گذاشتند؟ اینها به کمتر از گاو شیرده و یا مزدور سیاست هایشان در منطقه قانع نیستند.
سوریه و عراق هر چقدر هم زور بزنن نمیتونن حرف خاصی بابت ورود ترکیه به خاکشون بزنن. چون طبق معاهده ای استقلال از عثمانی تو بندهاش اومده که ترکیه هر وقت امنیت خودش به خطر بیفته یا بخش هایی اط شمال سوریه و استانهای نینوا و کرکوک به خطر بیفته میتونه بدون اجاه دولت مرکزی وارد اونجا بشه و امنیت رو برقرار کنه. معاهده دو طرفه هست. با بیانیه دادن که پاک نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اگر معاهدات قدیمی مطرحه پس ایران براین اساس میتونه مناطق شمالی که شوروی جدا کرد رو پس بگیره.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اگر حکومت های عراق یا سوریه در موضع قدرت باشند، ترکیه جرات ورود به خاک آنها نمی کنه. ترکیه داره به داخل سرزمین این کشورها تجاوز می کنه و اقتدار آنها را زیر سوال می بره. مشکلات مربوط به وجود تروریست ها در این کشورها به خود آنها مربوط می شه نه ترکیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
مساله اینکه ترکیه صدها کیلومتر مرز مشترک با سوریه داره که این مرزها دست دولت سوریه نیست . دست نیروهای تحت حمایت آمریکا و اسراییل هست. پس بیشتر از روسیه و آمریکا حق دخالت داره بخاطر منافع کشورش
تورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
پاسخ به ناشناس۱۵:۵۵
ایران اون قدرت رو نداره ولی ترکیه داره. پشت معاهده باید قدرت و اقتدار باشه که ترکسه داره و یکه تازی میکنه
چرا ما نظر میدیم بررسی نمیشه؟ نظرخونتون رفته مسافرت؟
شاید برخی عناصر سست ایمان و ایادی دشمن به حرف من بخندن. ولی روزی میرسه که ما مراسم شب قدر و نماز عید فطر رو میلیونی در لس انجلوس و واشنگتن اجرا میکنیم. بر جان و مال این کفار مسلط میشیم و بعد از اینکه اسلام آوردن با رفعت برخورد میکنیم تا همگی عاشق مرام ما بشن

ولی برنامه ویژه برای اسرائیل خبیث و کشورهای عربی داریم ان شا الله و تا نابودی این عناصر کثیف حتی اگر لازم باشد 80 میلیون شهید هم میدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
دادا تو نمیخواد اونارو مسلمون کنی به فکر جوونای خودمون باش که دارند از دین فراری میشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
مجید جان : رافت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
والدلزنا کی گفته تو از طرف 80 میلیون تصمیم بگیری . حرام زاده بی پدر
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
نظریات فیلسوفانه ت تو حلقم
عمران خان دو هفته پیش در سفر خود به آمریکا در آنجا نیز گفته بود که شیعه در اسلام منسجمترین گروه هست و حمله به ایران بسیار به ضرر آمریکا تمام خواهد شد.
امروز چه روز خسته کننده ایه .
تابناک یه جمله از اعلم الهدا نداری بگی شاد بشیم و حال کنیم
استان بحرین یا کشور بحرین ؟
بحرین هنوز استان ایرانی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
کلت بو قرمه سبزی می ده
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
بحرین به ایران خواهد پیوست
درود بر ترکیه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
سلام بر سوریه
ببینید چی فرمایش کرده جناب گراهام:
"گراهام تاکید کرد که این اقدامات باعث خواهد شد، اسرائیل و کشورهای عربی، احساس خطر کرده و بخواهند و به تنهایی در برابر ایران دست به اقداماتی بزنند."

چه غلطها!!
این نوچه های منطقه ای کاخ سفید حالا که دیدن اربابشون نمی تونه غلطی بکنه دیگه در محاسبات اصلی جائی ندارند.
اینها فقط میتونن موذی باشند و بس که البته لازمه هر از گاهی یه شاخ و شونه ای براشون کشید تا بشینن سرجاشون
مگه امریکا ظریف رو تحریم نکرده؟
وقتی کسی رو تحریم میکنن نشونه حماقتشونه که دعوتش کنن
مثل اینه که باهم قهر باشن اما خونه هم برن مهمونی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
نه دادا

چون ظریف دعوتشونو قبول نکرده تحریمش کردن. أخه بنده خداها در انظار عمومی دنیا خیط شدن که محاسباتشون غلط از آب در اومد. اونا فکر بکرشون این بود که بعد از فشارهای حداکثری ایران از هول حلیم می‌افته تو دیگ و دعوت اینا رو قبول میکنه و تبدیل میشه به یک لقمه چرب و نرم براشون. ولی رو دست خوردن که کاملأ دیوونشون کرده و نمیدونن چیکار دارن میکنن.
پس کو خبر حمله وزیر بحرین به ایران؟؟
تمام تلاشهای ترامپ برای مذاکره با ایران در تاریخ ثبت میشود و اگر جنگی درگرفت وی مورد انتقاد قرار نمیگیرد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
زیر بار تعهداتشون که دوازده سال آزگار با شراکت پنج کشور دیگه و رییس سازمان ملل روش مذاکره کردن و به توافق رسیدن چی؟

یا اینکه مرغ شما یک پا داره و حرفتونم اینه که امریکا (ترامپ) خداوندگار روزگاره و زیر بار خفتشون رفتن از واجباته؟
درود بر عمران خان نخست وزیر پاکستان
توطئه بسیار خطرناکی که از جانب استکبار جهانی توسط برخی جریانهای وابسته کرد در شمال عراق و سوریه برای ایجاد اسرائیل دوم در منطقه در حال اجراست؛ باید سریعاً جدی تلقی و به هر قیمتی از تحقق آن جلوگیری شود. اولین اقدام الغای نهاد استعماری موسوم به اقلیم کردستان عراق است؛ در عراق و دیگر کشورهای بسیط فدرالیسم معنی ندارد. حکومت های فدرال از طریق به هم پیوستن مناطق و ملت هایی که ادامه وضعیت متفرقه برای آنها سخت بوده و با اتحاد نسبی می توانند به وضعیت بهتری برسند ایجاد می شود. نه اینکه کشوری یکپارچه را برای فدرالیسم تکه تکه کنند! به علاوه در حکومت های فدرال چهار موضوع ارتش، سیاست خارجی،واحدپول و پرچم تابع مرکز است. در حالی که به اصطلاح اقلیم کردستان برای خودش پرچم و ارتش و سیاست خارجی و ... علیحده دارد. این یعنی تجزیه عراق با شگردهای شیطان بزرگ. دولت های عراق و سوریه می توانند بلافاصله سفارت خانه ها و به عبارت اصح لانه های جاسوسی و تمامی پایگاههای نظامی غیرقانونی و جنایت کارانه شیطان بزرگ را در خاک خود تعطیل کنند و در صورت مقاومت با بسیج مردمی و نیروهای نظامی خود همه این مقرهای اهریمنی را قلع و قمع سازند. بدیهی است نیروهای مقاومت و حتی روسیه نیز از این مهم پشتیبانی خواهند کرد. و گرنه با گذشت زمان و زمخت شدن نهال شومی که آمریکا در منطقه کاشته؛ قطع کردن پای این غول بی شاخ و دم هزینه های بسیاری خواهد طلبید.
پاسخ ها
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
نگرانیت درسته. ولی این دفعه همشون توی مکر الهی گرفتار میشن ان شاءلله. کافیه نگاه کنی به وقایع. هیچ حرکت هماهنگی ندارن. ترکیه خارج از برنامه اونا داره حرکت میکنه. شمال غرب عراق و شمال شرق سوریه داره مث انبار باروت میشه. فقط باید چن وقتی از اونجا خودمونو دور نگه داریم. ولی نگرانی من بیشتر از سمت اردنه
آیا رفتن به کاخ سفید وشنیدن نظرات طرفین چه ضرری برای ایران خواهد داشت دنیا خوئاهد فهمید که ایران تنها به زبان زور صحبت نمی کند حتی تا خانه دشمن برای شنیدن سخنانش رفته است .به نظرم زبان دیپلماسی برای بستن زبان مخالفان بهترین حربه می باشد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
داوود جان
بعد از دوازده سال مذاکره با آمریکا و پنج کشور مهم دنیا به اضافه رییس کل سازمان ملل به توافق برجام رسیدن، یک همچین دعوتی رو قبول کردن یعنی خط بطلان کشیدن روی تمام زحمات اون دوازده سال و روز از نو و روزی از نو. به عبارت دیگه یک دوازده یا شاید بیست سی سال دیگه مذاکره تا برجام بعدی. و ما هم اعتبارمون رو در مقابل بقیه کشورهای مهم از دست میدیم. حتی همین آلمان و فرانسه که الآن قاطعانه جلوی قلدر بازیهای آمریکا وای نمیستن اون موقع به ما میگن برین کشکتونو بسابین، شما که بالاخره میرین پا رو این توافق میذارین و با آمریکا بدون ما مذاکره میکنین پس ما رو میخواید واسه چی. دیگه بقیه شو خودت بخون.
حکام بحرین بدانند جیک جیک مستون تون هست فکر زمستون تون هست؟
مورچه چیه که کله پاچش چی باشه
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
شما اگر خیلی کارامدی همش دنبال جنگ و.و..نباش مردانگی کن در کشورت هرطوری که می توانی گرانی وتورم وبدبختی ملت را کم کن ؟//
این حاکمان جعلی اشغالگر بحرین چی میگن ؟ باید بحرین به ایران برگردد.
چرا ایران می تونه در ترکیه حضور داشته باشه ولی ترکیه نه!!! یه زمانی حضور نیروهای ایرانی در سوریه را به بهانه امنیت ملی توجیه می کردیم این حق ترکیه هست که طبق معاهده با کشور سوریه و عراق با تروریست ها مقابل کنه
پاسخ ها
بشیر
| Germany |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
مقابله با تروریزم فقط یک بهانه واهی است. اردوغان خود پدر خوانده داعش و حامی آشکار شورشیان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
ترکیه با داشتن صدها کیلومتر مرز مشترک با سوریه حق حضور داره. نه روسیه و آمریکا و مخصوصا نیروهای تجزیه طلب تحت حمایت آمریکا
باید مراقب عثمانیها باشیم . بنظرم علاقه اونا به ما باصطلاح از حب حسین نیست بلکه از بغض معاویه است .
اونا هروقت خواستند برای تامین منافعشان هرکاری را در منطقه کردند مگر اینکه بدلیل منافعی دیگر و یا از روی شرمندگی بابت لطف بزنگاه طرف مقابل در موقع مقتضی ، ظاهرا" کوتاه آمدند !! ..
ساقط کردن جنگنده روسی و .....خرید سامانه روسی
منفجر کردن خبر قتل خاشقجی توسط عوامل بن سفاک
حمایت کردن از قطر درمقابل رژیم سعودی
و... بهره برداری ادامه دارد !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی