بازدید 2926
با تحولات منطقه و جهان

حمله گسترده موشکی و پهپادی مقاومت عراق به بنادر اسرائیل/ برگزاری رزمایش نظامی مشترک ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان/ هشدار اف بی‌آی درباره نفوذ روسیه و چین در انتخابات آمریکا/ اضافه شدن 37 نهاد چینی به فهرست سیاه تجاری آمریکا

حمله گسترده موشکی و پهپادی مقاومت عراق به بنادر اسرائیل، برگزاری رزمایش نظامی مشترک ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان، هشدار اف بی‌آی درباره نفوذ روسیه و چین در انتخابات آمریکا، اضافه شدن 37 نهاد چینی به فهرست سیاه تجاری آمریکا و اعلام جزئیات جدید از عملیات انصارالله یمن در دریای سرخ از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹ 10 May 2024

حمله گسترده موشکی و پهپادی مقاومت عراق به بنادر اسرائیل/ برگزاری رزمایش نظامی مشترک ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان/ هشدار اف بی‌آی درباره نفوذ روسیه و چین در انتخابات آمریکا/ اضافه شدن 37 نهاد چینی به فهرست سیاه تجاری آمریکا

بین الملل تابناک: حمله گسترده موشکی و پهپادی مقاومت عراق به بنادر اسرائیل، برگزاری رزمایش نظامی مشترک ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان، هشدار اف بی‌آی درباره نفوذ روسیه و چین در انتخابات آمریکا، اضافه شدن 37 نهاد چینی به فهرست سیاه تجاری آمریکا و اعلام جزئیات جدید از عملیات انصارالله یمن در دریای سرخ از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

حمله گسترده موشکی و پهپادی مقاومت عراق به بنادر اسرائیل

مقاومت اسلامی عراق در سومین حمله خود به اراضی اشغالی، بندر نفتی «عسقلان» را هدف حمله موشکی خود قرار داده است.

 مقاومت اسلامی عراق روز پنجشنبه طی یک عملیات دقیق، بندر نفتی «عسقلان» را در اراضی اشغالی با موشک کروز پیشرفته «الارقب» مورد اصابت قرار داد.

طی عملیات نخست روز پنجشنبه، پایگاه نواتیم در بئر السبع هدف حمله پهپادهای مقاومت قرار گرفت.

در عملیات دیگر نیز دو پهپاد مقاومت عراق با دقت بالایی یک هدف حیاتی را در ایلات (ام‌الرشراش) مورد حمله قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد، این حملات را در راستای رویکرد خود در مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات این رژیم که کودکان، زنان و سالمندان را قتل‌عام می‌کند، انجام می‌‍‌دهد.

مقاومت عراق در بیانیه خود تاکید کرد به هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

برگزاری رزمایش نظامی مشترک ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان

وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آنکارا باکو و تفلیس، یک رزمایش مشترک در جمهوری آذربایجان برگزار خواهند کرد.

به گزارش تارنمای خبری آ زد، بر اساس بیانیه وزارت دفاع ملی ترکیه، رزمایش مشترک سه کشور با محوریت عملیات جست و جو و نجات در هنگام وقوع بلایای طبیعی از ۱۳ تا ۲۸ ماه مه (۲۴ اردیبهشت تا ۸ خرداد) برگزار می‌شود.

 وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز پیش‌تر در بیانیه‌ای از برگزاری نخستین رزمایش مشترک نظامی با ترکیه پس از بازپس گیری منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی از ارمنستان خبر داده بود.

هشدار اف بی‌آی درباره نفوذ روسیه و چین در انتخابات آمریکا

 پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) هشدار داد که چین و روسیه تلاش‌های خود برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴ را با راه اندازی کمپین‌هایی با کمک هوش مصنوعی افزایش داده‌اند.

یکی از مقام های ارشد اف‌بی‌آی در این باره گفت: «تهدیدهای انتخاباتی امسال متنوع‌تر و گسترده‌تر از گذشته هستند.»

این مقام اطلاعاتی آمریکا افزود: در حالی که هر یک از این کشورها با توجه به تفاوت‌های ظریف و توانمندی‌های متفاوت خود رویکردهای ویژه ای را اجرایی می کنند، اما افزایش اختلافات و تضعیف دموکراسی در همه این کمپین ها نمود دارد.

این گزارش ادعا کرد: چین به طور ‌ویژه با ایجاد حساب‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی در حال گسترش تلاش‌های نفوذی خود برای «تحقق روایت‌ها و ایجاد تفرقه» است که بازتابی از تلاش‌های روسیه در انتخابات قبلی آمریکا است.

اف بی آی همچنین همزمان با متهم کردن روسیه و چین برای تاثیرگذاری در انتخابات آتی این کشور، این ادعا را درباره ایران هم مطرح کرده است.

مقام وابسته به اف‌بی‌آی تاکید کرد:استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، جریان پنهان بسیاری از عملیات های ضد آمریکایی این سه کشور هستند.

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ارزیابی تهدید سالانه خود که در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۲) منتشر شد، خاطرنشان کرد که تلاش‌های دولت چین مبتنی بر «تمایل به کنار زدن منتقدان چین و بزرگ‌نمایی شکاف‌های اجتماعی در ایالات متحده» است.

اف‌بی‌آی در مورد تلاش‌های روسیه برای دسترسی به سیستم‌های مربوط به انتخابات ایالات متحده مانند شبکه‌های محلی و ایالتی و داده‌های ثبت نامی رأی‌دهندگان نیز هشدار داده است.

یک مقام وابسته به اف بی آی تاکید کرد: «روسیه می تواند از دسترسی خود به این شبکه های دولتی برای تضعیف اعتماد به یکپارچگی انتخابات ایالات متحده و تقویت عملیات نفوذی خود استفاده کند.»

اضافه شدن 37 نهاد چینی به فهرست سیاه تجاری آمریکا

دولت ایالات متحده پنجشنبه شب (به وقت محلی) ۳۷ نهاد چینی را با ادعای ایجاد تهدیدات امنیتی به فهرست سیاه تجاری خود اضافه کرد. ۱۱ مورد از این نهادها به ارتباط با بالن جاسوسی که سال گذشته بر فراز آسمان آمریکا منهدم شد، متهم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی این فهرست در انجام تجارت با شرکت‌های آمریکایی با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهند شد. آن‌ها پیش از دریافت کالا یا فناوری از شرکت های آمریکایی باید تأییدیه وزارت بازرگانی را دریافت کنند.

براساس این گزارش، ۲۲ مورد از ۳۷ نهاد این فهرست، به اتهام ارتباط با دولت چین برای بهبود فناوری کوانتومی و تلاش برای به دست آوردن کالاهایی از مبداء ایالات متحده به منظور تقویت قابلیت های کوانتومی چین، با این محدودیت‌ها مواجه شده‌اند.

ادعا می شود برخی از شرکت‌ها و نهادهای تحریم‌شده با پیشرفت برنامه‌های هسته ای چین مرتبط بوده یا در صادرات کالاهایی به روسیه پس از آغاز جنگ این کشور با اوکراین نقش داشته اند.

آلن استیوز معاون وزیر بازرگانی در امور صنعت و امنیت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده باید در جلوگیری از دسترسی چنین نهادهایی به فناوری های ایالات متحده که می تواند علیه امنیت ملی آمریکا از آن استفاده شود، هوشیار باشد.

اعلام جزئیات جدید از عملیات انصارالله یمن در دریای سرخ

رهبر انصارالله یمن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در رفح آنرا با چراغ سبز آمریکا دانست و واشنگتن را شریک جنایات صهیونیستها دانست.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن گفت: اشغال گذرگاه رفح از سوی اشغالگران فقط ملت فلسطین را هدف قرار نمی‌دهد بلکه اقدامی علیه ملت و ارتش مصر است.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: عملیات در جبهه یمن و حمله به کشتی های آمریکایی، اسرائیلی، انگلیسی و مرتبط با اسرائیل ادامه دارد. کشتی های مورد هدف قرار گرفته به ۱۱۲ کشتی رسیده است. طی ماه شوال ۲۵ عملیات با ۷۱ موشک و پهپاد انجام شده است. در مرحله چهارم عملیات هر کشتی حام لکال به بنادر دشمن هدفی قرار خواهد گرفت. وقتی ما مرحله خاصی را شروع می کنیم یعنی امکاناتش را داریم و می توانیم آنرا اجرا کنیم. هم اکنون در اندیشه مرحله پنجم و ششم هستیم و ما گزینه های مهم و حساسی علیه دشمنان داریم. خط قرمزی که مانع از اجرای عملیات ما شود، وجود ندارد.

وی در ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی دانست و نقش آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی را توحش دانست.

الحوثی گفت: دشمن جز زبان زور نمی فهمد و امت اسلامی نیاز به قدرت بازدارندگی دارد. به دنبال انجام مرحله پنجم هستیم و در مرحله چهار واکنش ما قوی تر خواهد شد و تشدید می شود. ما گزینه های راهبردی و مهمی علیه دشمن داریم. از تهدیدات هراسی نداریم و برای هر احتمالی آماده ایم. هر کشور عربی و اسلامی اگر موضع شایسته داشت و همکاری می کرد، روند کنونی رخ نمی داد. در صورت تمایل هر کشور عربی ما آماده ایم که امکانات موجود در انبارهایشان را علیه دشمن صهیونیست به کار بگیریم. از مواضع کشورهای عربی که اجازه استفاده اراضی خود را به آمریکا برای حمله به کشور ما ندادند، تقدیر می کنیم. برخی نیز با استفاده از اراضی خود مخالفت کردند که این موضع را نیز می ستاییم.

رهبر انصارالله یمن در ادامه خواستار اتخاذ موضع فعال تری از سوی کشورهای عربی شد و بیان کرد: با اعلام مرحله چهارم تظاهرات و راهپیمایی نیز افزایش پیدا کرده و به ۴۲۵۰ راهپیمایی و تظاهرات رسیده است. فعالیت مردمی و دانشجویی و گردهمایی از ۳۰۰ هزار فراتر رفته است. شمار آموزش دیدگان و داوطلبان نظامی به ۲۹۶ هزار نفر رسیده است و این دستاورد خوبی است که باید ادامه داشته باشد. برگزاری تظاهرات میلیونی به جدول هفتگی میلیونها یمنی تبدیل شده است. به هر اندازه که دشمن اقدامات تنش زا انجام دهد باید بر میزان واکنش افزوده شود. از ملت عزیزمان می خواهم که فردا خروج میلیونی در صنعا و دیگر استانها داشته باشند. تا به ملت فلسطین در غزه و کل فلسطین و ساکنان رفح بگویید که شما تنها نیستند و ما با شما هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۵
قوی ترین کشور از لحاظ نظامی در خاورمیانه ترکیه است .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
وایضاًازنظرمحبوبیت دربین کشورهای اسلامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
مگه اسراییل ارتش چهارم دنیا نبود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
جدی میفرمایی؟ پس ایران چیه ما می بینیم حمله مستقیم موشکی میکنه به اسراییل؟
ناشناس
| Switzerland |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
مهمترین پهپاد تورکیه تکنولوژی به کار رفته در آن از اسرائیل گرفته شده است...
تورکیه با فاحشه گری بین شرق و غرب به نون و نوایی رسیده است.
به عنوان یک ترک بهت گفتم تا دیگه ارزش پیشرفت ایران با وجود این تحریم های کمرشکن رو پایین نیاری.
تورکیه بدون تحریم تورم ۷۰ درصد داره.
یک روز تحت تحریم هایی که به ایران تحمیل شده دووم نمیاره.
تابناک لطفا کامنت های حاوی کلمات ؛ شرق گدا ، غرب گدا و امثلهم رو تایید نکنه چون باعث تشدید جامعه دو قطبی خواهد بود و به ضرر کشور با تشکر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
مشخصه کلمه غربگدا بدجور فشار اورده چون جوابی براش ندارید !!! شرقگدا هم هذیونیه که خوتون ساختید چون اصلا از نظر معنایی هیچ مفهومی نداره. والا ما که ندیدیم کسی بره در روسیه و چین پناهنده بشه با خفت گارسونی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
اصلا هم مشخص نیست از کلمه غربگدا فشاری شدی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
منم موافقم به نظرم به جای کامنت های غربگدا باید کامنت های غربچرا تایید بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
حرف منطقی واخلاقی هست.
اسراییل یا باید عمده مردم دنیا رو نابود کنه یا آخرش منحل میشه چون با سرشت انسانی سازگار نیست.
جای خوشحالی داردکه کشورهای اسلامی بایکدیگرمانوری نظامی اجراکنند البته برای صلح جهانی نه حنگ ونزاع
یک زمانی موشک وموشک پرتاب کردن ابهتی داشت الان شده مث سنگ وتیر کمون
حالا این حمله های گسترده چه فایده ای داشته جز هزینه برای ما
حماس همین کار رو کرد دقیقاً
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی