بازدید 5476

ترکیه عملیات در شرق فرات را آغاز خواهد کرد

کد خبر: ۹۱۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲ 04 August 2019
رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در سخنرانی گفت که آنکارا عملیات در شرق فرات را به زودی آغاز خواهد کرد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که این کشور عملیات در شرق فرات را به زودی آغاز خواهد کرد.

وی که در جریان افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای در غرب این کشور صحبت می‌کرد، گفت: «علیه گروه‌های تروریستی در داخل و خارج اقدام خواهیم کرد و تمامی توطئه‌هایی که کشورمان را هدف قرار داده شکست خواهیم داد.»

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «در عفرین، جرابلس و الباب عملیات انجام دادیم و الان نیز عملیاتی در شرق رود فرات در سوریه انجام خواهیم داد و این موضوع را به اطلاع روسیه و آمریکا رسانده‌ایم.»

مقامات ترکیه‌ای طی روز‌های اخیر بار‌ها از ایجاد منطقه امن در طول مرز‌های سوریه و تا عمق ۴۰ کیلومتری داخل خاک این کشور خبر داده‌اند.

در همین راستا شورای دفاع ملی ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که آنکارا قصد دارد در طول مرز‌های خود با سوریه منطقه امن ایجاد کند.

مباحث مربوط به ایجاد منطقه حائل در مرز‌های سوریه اولین بار در سال ۲۰۱۳ از سوی ترکیه مطرح شد. چندین گزینه از جمله منطقه پرواز ممنوع و منطقه امن در قلمروی سوریه برای پناهجویان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. با این حال ترکیه هیچ کدام از این طرح‌ها را به دلایلی اجرا نکرد.

ترکیه از جمله کشور‌هایی است که نیرو‌های نظامی این کشور بدون مجوز قانونی از دولت دمشق و برخلاف قوانین بین‌المللی در بخش‌هایی از خاک سوریه حضور دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان