بازدید 14357
«اکسپرس» مدعی شد؛

روسیه زمینه تماس ایران و آمریکا برای کاهش تنش‌ها را فراهم می‌کند

روابط ایران و آمریکا طی چند ماه گذشته پس از اعاده مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران وارد مرحله خطرناکی شده و بیش از هر زمان دیگری به سمت تنش و درگیری پیش رفته است.
کد خبر: ۹۱۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 03 August 2019

روابط ایران و آمریکا طی چند ماه گذشته پس از اعاده مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران وارد مرحله خطرناکی شده و بیش از هر زمان دیگری به سمت تنش و درگیری پیش رفته است.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، روزنامه «اکسپرس» چاپ لندن در مطلبی از سوی «اورورا بوسوتی» نوشته که روسیه می تواند زمینه تماس میان ایران و آمریکا را فراهم آورد.
در ادامه این مطلب آمده است: درگیری در تنگه هرمز علیه کشتی های بین المللی باعث شده است، رئیس جمهور دونالد ترامپ برنامه هایی برای ائتلاف جهانی جهت مهار ایران آغاز کند؛ اما دو طرف تاکنون از برخورد امتناع ورزیده اند.

مایکل مالوف، مقام سابق پنتاگون به راشاتودی گفت: روسیه به زودی می تواند مداخله کرده و جلسات پنهانی بین واشنگتن و تهران را در اواخر ماه جاری تسهیل کند.

مالوف مدعی شد: آنچه من شنیده ام این است که روسیه قرار است در اواخر ماه اوت جلساتی را در مورد افغانستان برگزار کند.

روسیه زمینه تماس ایران و آمریکا برای کاهش تنش ها را فراهم می کند

مالوف با اشاره به برنامه روسیه برای برگزاری نشستی پیرامون مسائل افغانستان در اواخر اوت و شرکت نمایندگان ایران، آمریکا، چین و روسیه در این نشست، گفت: «ما می خواهیم بررسی کنیم آیا آیت الله سید علی خامنه ای رهبر ایران، در این نشست اجازه گفت‌وگوی پشت پرده هیأت ایرانی با نمایندگان آمریکایی را می دهد.

این در حالی است که روابط بین ایران و آمریکا در چند ماه گذشته و پس از آن که واشنگتن تحریم ها علیه تهران را از سرگرفت رو به وخامت گذاشت و تا کنون طرفین از پذیرش هرگونه پیشنهاد برای گفت‌وگوی مستقیم خودداری کرده اند.

ذکر این مهم لازم است که پیش از این روس ها نیز تلاش های گسترده ای برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن و برقراری تماس میان آن ها به خرج داده بودند. تا جایی که مقامات این کشور نیز بارها اعلام کردند آماده میانجگیری میان دو کشور هستند.

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه امارات ضمن درخواست پایان یافتن تهدید از سوی آمریکا علیه ایران، خواستار آغاز مذاکرات میان تهران و واشنگتن شد.

لاوروف اظهار داشت، ما همکاران آمریکایی و ایرانی را متقاعد خواهیم کرد که باید از وضعیت خطرناک دور شویم و و از طریق یک گفت وگوی متمدن، تنش ها را متوقف کنیم و به سیاست های آمریکا مبنی بر اولتیماتوم و تحریم پایان دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۶
روسیه هم زود تورش رو پهن کرده.نمیخواد رابط بشه.به جاش سوخو 35 بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
ایران نیاز به دلال نداره. چون حق دلالی نمی خواد بده
در ضمن روس ها اگه پیزی دارن رابطه خودشون با امریکا رو اصلاح کنن اصلاح رابطه ما با امریکااز طرف اون ها پیشکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اگر برخی معذوریت هاوملاحظات نبود ظریف دعوت به کاخ سفیدوملاقات با ترامپ را با جان ودل ولبخند ملیح میپذیرفت !!!
از این میترسم روسیه که بشه پروژه ساخت نیروگاه هسته بوشهر. سی سال بدرازا بکشونیش.
ما را امید است به خیر کسان
ما را به خیر تو هیچ امید نیست شر مرسان.(روسیه)
پشت پرده مثل سوریه در مورد ایران توافق کنند مشکلات حل میشه جا پای روسیه و چین در ایران بیشتر شده آمریکا ناراحته
روسیه جیب ما رو نزنه نمیخوایم واسطه بشه
روسیه خودش امروز تحریم شد

کوری که عصاکش کور دگر شود !
بنده به عنوان فرد معمولی از حاکمیت ایران خواهش می کنم که با تمام کشور ها با احترام متقابل روابط داشته باشند و این را باید در نظر داشته باشیم که هیچ کشور با کشور دیگر دشمنی ندارد و همچنین رابطه دوستی انچنانی هم ندارد تمام کشور ها در در جه اول منافع کشورشان را در نظر می گیرند الان 40 سال است با امریکا سر ستیز داریم اگر منصفانه قضاوت کنیم این دشمنی نه تنها سودی بای ما نداشته است بلکه لطمات جبران نا پذیری را متحمل شده ایم تنها کشور ی که از دشمنی ما با امریکا بهره برداری کرده است روسها هستند که در این بین هم از ما امتیاز گرفته و هم از امریکا . اگر در نظر داشته باشیم در طول تاریخ خیانت روسها برای ما کمتر از امریکا نبوده است متاسفانه باید عرض کنم دشمنی ما با غرب موجب شده است که غربیها ایران هراسی راه بیاندازند و این عمل باعث نزدیکه عربها با اسراییل شده است و میلیاردها دلار اسلحه به کشور های عربی فروخته است الان کشور های کوچک منطقه به زارد خانه امریکا تبدیل شده است اگر هم یکبار شده است حاکمیت با مردم روراست باشد و منافع ملی را به منافع جناحی و گروهی تبدیل کند بهترین دوست و حامی حاکمیت مردم است الان فاصله حاکمیت با مردم شکاف عمیقی برداشته است و مردم به مسولان اعتماد ندارند چون حاکمیت حقوق مردم را نادیده می گیرد و به انها توجهی ندارد در کشور ما حقوق شهروندی از طریق مسولان به هیچ انگاشته شده است ما مردم حقوق شهروندی نداریم و قتی مورد ظلم دستگاهی می شویم دادرسی پیدا نمی شود اگر پاتی و پول هنگفت نداشته باشی حقوقت پایمال می شود تابناک محترم خواهش می کنم سانسور نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
عمو جون قشنگ قشنگ حرف زدی. اما از این خبرها هم نیست غربی ها از دید تاریخی و از بالا به پایین به ما نگاه می کنند و علت هم ریشه تاریخی داره و به دلیل دو قرن استثمار ایرانه.
کی بدش می یاد کشور در صلح و ثبات و روابط صلح امیز با سایرین باشه به جز عده ای دلال شیر پاک نخورده و خاین و وطن فروش هیچ کس.
حکم نهایی همونه که رهبر انقلاب دادن اسایش و امنیت در پرتو اقتداره و اتکا به داخل کشور. وگرنه کسی از غرب و شرق دلش به حال ما نمی سوزه و خیر صلاح ما رو نمی خواد
کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
بهترین شطرنج باز های دنیا برا روسیه هستند
روس های روباه صفت ! دریای مازندران ماروغصب نکنند میانجی ایران و آمریکا شدن پیشکش! ازاین همه علاقه روسیه به ایران احساس غرور میکنم!
تا وقتی که مسئولین و آقایان وصل به قدرت در زندگیشون هیچ کم و کاستی ندارند معلومه که متوجه نمیشن که سیاست ما با همه قهریم و با کسی آشتی نداریم بجائی نمیرسد .
عین خیالشون هم نیست که پدر مردم داره در میاد . اقتصاد فلج شده و همه دنیا بعنوان میانجی میان ایران و آقایون با طلبکاری همه رو از خودشون میرونن .
قبول مردم ایران مقاومت میکنن ولی تا چند سال دیگه ؟ هدف چیست و به کجا باید برسیم تا پیروز بشیم ؟
اروپا و آمریکا نابود بشن همه چی حل میشه ؟ اگه اونها نباشن که نفت و کالاهای تجاری رو کی میخره ؟
بیدار بشید و ببینید که مردم دنیا دارند زندگی میکنند و با شعار نمیشه مملکت گردوند
اینکه برای کمتر شدن تنش باشد مشکلی نیست ولی اینکه بخواهیم برای مذاکرات در امور هسته و غیره باز همان راه برجام برویم یعنی برجام جدید اسمش خیانت است
فعلا دشمنان ملت نه آمريکا و انگليس بلکه لابيگران و رانتخواران متصل به قدرتي هستند که با انحصار و احتکار و زدن جيب ملت و مصادره کارخانجات و مراکز توليدي بنام خودشان جامعه را به فقر و بيکاري و فساد کشانده اند ملت همه اينها را شناسايي کرده اند و دشمن درجه يک ملت اين عده هستند.
يكى را به ده راه نميدادند، سراغ دهخدا را ميگرفت. روسيه كه خودش تا حلقوم تحريمه، توسط آمريكا و اروپا و خارج از اروپا مثل كانادا و استراليا.
به چه قیمتی !دریاچه خزر؟!
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
فکر کن و بگو
آنچه در شرایط فعلی به نظر میرسد چیزی جز یک بازار گرمی سیاسی و شاخ و شانه کشیدن خارج از رینگ توسط آمریک و متحدانش بیش نیست. ما معتقدیم آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت . دیگر هیمنه قدرت ریخته است . این ادعاهای واسطه گری فقط برای تحقیر بیشتر آمریکا توسط روسیه انجام میشود و فکر میکنم حتی ارزش خبری هم ندارد
اگه بیشتر آب رو شور نکنه صلوات!
بیچاره مردم ایران
وقتی مقام معظم رهبری مذاکره با شیطان بزرگ را منع می کنند، هیچ مقامی حق مقدمه چینی برای مذاکره رسمی یا پنهانی با آمریکا را ندارد.... این را در کله اتان فرو کنید.
گفتگوی متمدن سزاوار انسانهای متمدنه
امثال ترامپ و بولتون و BB و MBZ با خوی شیطانی و به ناچار در حال زیست با لباس آدمی هستند.
دنیای امروز ما هم مثل اون داستان معروف سخت محتاج پسر بچه بازیگوشی است تا فریاد لخت بودن اونها از لباس آدمی رو فریاد بزنه و خفته ها رو بیدار کنه.
اگر قانونی در دنیا حاکم بود بایستی جانیان حیوان صفتی مثل ترامپ و بولتون و نتانیاهو و نوچه های منطقه ای شون به واسطه جنایت های بیشمار علیه بی گناهان در دادگاه های جنایتکاران از آنها رونمائی می شد
میانداری که پوتین باشد چه شوووووووووووووووود
بهتراست روسیه ابتدا زمینه مذاکره برای جلو گیری از تحریم های خود فراهم کند که هر روز به هر بهانه غرب به او تحمیل میکند
جالبه با دو کشور کمونیستی در ارتباط برادرانه هستند یعنی رابطه ما با چین و روسیه
بعد آمریکا را دشمن خطاب میکنند!!!!!1
چرا روباه ای مثل روسیه زمینه مذاکرات پنهانی فراهم کنه؟؟نگران مغزهای یخ زده هستید که بگویند چرا مدذاکره؟؟؟؟نگران نباش حداقل 80درصد مردم ایران خواهان و طرفدار مذاکره و رابطه دوستانه با آمریکا یا هرکشور دیگری هستند اما اگر میخواید بخاطر ایدولوژی 40ساله مردم را همچنان بدبخت کنید آن یک بحث دیگری است
دولت مردان کشورمان بایستی مراقب باشند که ترامب دیوانه میخواهد از طریق بوتین مسپولین کشور ایران را به میز مذاکره بکشاند !!! لذا مسپولین بایستی کاملا هشیار باشند و بخاطر کشور روسیه و روابط فیما بین ما و روسیه ترامب دیوانه بقول معروف بس از اخراج از ذر سعی میکند از بنجره وارد گردد. مسپولین بایستی بدانند مذاکره با آمریکای خیانتکار خطقرمز ما است و مسپولین کشور نبایستی بخاطر روسیه و وساطت بوتین حاضر بمذاکره با آمریکای جنایت کار گردد. هشیار باشید که این یک خدعه جدید این مردک دیوانه یعنی ترامب است!!!!
خزر را به روسیه نمی فروشیم
این بزرگترین اشتباه ایرانه
چون آمریکا فقط و فقط مذاکره تبلیغاتی می خواهد و ملاقاتهای مخفیانه کاملا به ضرر ایران هست
این مثل روز روشنه!
قبلا هم در افغانستان و عراق کمک مخفیانه از نظام ایران گرفتند ولی بعد همه تلاش خودشونو کردند تا نظام و در دید مردم ایران بد جلوه بدهند
اصلا مذاکره علنی یا آشکار با این بیمار روانی و اطرافیان بیمارش در دولت آمریکا بی معناست
قطعا مذاکره می شود چرا که نه. مگه مقامات ما می خوان از جیبشون هزینه کنند که ناراحت شوند. ایران اینقدر کوتاه می اید که الان با این همه شو بازی تصورش سخت است البته چهارتایی آب نبات و بستنی می گیرد تا به مردم نشان دهد. جنگ نخواهد شد اما بعد از مدتی مذاکره می شود. جواب نه همیشه نه نیست بلکه مصرف زمانی دارد و در یک مقطع زمانی دیگه تبدیل به بله می شود. شما اگه الان برید پیش مدیر و از او بخواهید حقوق شما را بالا ببرد شاید چندتا فحش هم بشنوین اما مدتی بعد و در زمان مناسب رجوع کنید پاسخ مثبت می گیرید. لذا مذاکره می شود اما در یک مقطع زمانی دیگه که مثلا ترامپ تشنه شوبازی و قهرمان سازی از خودش می باشد و کمی هم امتیاز می دهد و در دور بعد مجددا شوت میزنه زیر همه چیز و این بازی دلخراش و تنفرزا باز هم شروع می شود. خلاصه عموجان قرار نیست ایران حذف شود یا بازی خاتمه یابد. این بازی تا زمانی که اعراب پول برای چاپیدن دارن ادامه می یابد. در داخل هم عزیزان دردانه صاحب رانت اطلاعاتی مولتی میلیاردر می شوند و چند روز زندگی مسخره دنیوی را به قیمت زجر اکثریت عیش و نوش می کنند. این کل داستان دشمنی ما و آمریکا و شعار مرگ بر این و آن توسط من عامی است که به قول مهران مدیری نبفهمم. تابناک جون ننه ات فکر نکنی من دشمنم منم یک ایرانی جز آن اکثریت هستم که می نالم و می گریم و می سوزم و می سازم و خاک بر سرم. در پایان لعنت به روسیه و آمریکا و چین. هر کشوری دنبال منافع خودش هست.
از روسیه وقتی روباه میشه باید بر حذر بود
تا الان که ملت در فشار گرانی مسکن و ماشین و مواد غذایی مسئولین هم بی خیال همه چیز روابط بین الملل هم بی خیال
ما باید روابطمان را با آمریکا بهبود ببخشیم والا روسیه بقیه کشورمان را هم مثل خزر قورت خواهد داد
روسیه لاشخور
کل اگر طبیب بودی ...
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی
دیگر امید مردم خداست کی به فکر مردمه مردم نگران نامید از آینده خود و کشورشان هستند آیا فریاد رسی هست به این تعارضات خاتمه بدهد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر