بازدید 5468

ترامپ: «کیم» نمی‌خواهد مرا ناامید کند

کد خبر: ۹۱۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹ 02 August 2019

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه رهبر کره شمالی را «دوست» خودش خوانده و با لحنی ملتمسانه از او خواسته آزمایش‌های موشکی بیش‌تر انجام ندهد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه (۱۱ مرداد/۲ اوت) در توئیتر با بیان اینکه آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ‌یانگ نقض توافقات او با رهبر کره شمالی در سنگاپور نبوده با لحنی ملتمسانه از این کشور خواست آزمایش‌های بیشتری انجام ندهد.

ترامپ در توئیتر نوشت: «کیم جونگ اون و کره شمالی در چند روز گذشته سه موشک کوتاه‌برد آزمایش کردند. این آزمایش‌های موشکی نقض توافق امضاشده ما در سنگاپور نیست، هنگامی که ما در آنجا دست دادیم صحبتی هم درباره موشک‌های کوتاه‌برد مطرح نشد.»

وی در ادامه نوشت: «ممکن است این آزمایش‌های نقض [قطعنامه‌های شورای امنیت]سازمان ملل باشند، اما کیم نمی‌خواهد با از دست دادن اعتماد من، مرا ناامید کند. هنوز چیز‌هایی زیادی هستند که کره شمالی باید به دست بیاورد. کره شمالی در جایگاه یک کشور، تحت رهبری 'کیم جونگ اون' قابلیت‌های نامحدودی دارد. البته، این امکان هم وجود دارد که آن‌ها چیز‌های زیادی از دست بدهند، اما معتقدم که کیم چشم‌انداز زیبا و فوق‌العاده‌ای برای کشورش دارد و فقط ایالات متحده، با ریاست‌جمهوری من می‌تواند این چشم‌انداز را محقق کند. او کار درست را انجام خواهد داد، چون باهوش‌تر از آن است که این کار را انجام ندهد و نمی‌خواهد دوستش، رئیس‌جمهور ترامپ را ناامید کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته بار‌ها مدعی شده بود که توانسته آزمایش‌های موشکی کره شمالی را کنترل کند. او گفته بود که در دولت ما قبل او، کره شمالی مرتباً آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای انجام می‌داد، اما این روند بعد از روی کار آمدن او قطع شده است.

کره شمالی پنجشنبه هفته گذشته، چهارشنبه هفته جاری و بامداد امروز (جمعه) سه بار موشک‌های بالیستیک کوتاه‌برد پرتاب کرده است. (جزئیات بیشتر) ترامپ تلاش کرده این آزمایش‌ها را کم‌اهمیت جلوه دهد. (جزئیات بیشتر)

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر