بازدید 4588

اتحادیه اروپا: دنبال تضمین آزادی تردد دریایی هستیم

کد خبر: ۹۱۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ 02 August 2019
مشاور ویژه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفته کشور‌های اروپایی به دنبال آن هستند از طریق دیپلماسی با ایران آزادی تردد دریایی در منطقه خلیج فارس را تضمین کنند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ناتالی توچی»، مشاور ویژه «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هر گونه اقدام نظامی با هدف ادعایی تضمین آزادی تردد دریایی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز مخالفت کرد.

توچی در یک مصاحبه ایمیلی با پولیتیکو گفت: «واضح است که عملیات نظامی در خلیج فارس احتمال آغاز بالقوه درگیری با ایران را افزایش خواهد داد. اروپایی‌ها تا آنجا که فرصت تضمین آزادی تردد دریایی از طریق دیپلماسی و گفتگو با ایران وجود داشته باشد این مسیر را انتخاب خواهند کرد.»

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه (۸ مرداد) اعلام کرد واشنگتن رسماً از آلمان خواسته همراه با فرانسه و انگلیس در ائتلافی با هدف «ایمن‌سازی تنگه هرمز و مقابله با اقدامات ستیزه‌جویانه ایران» کمک کند.

آلمان درخواست آمریکا را رسماً رد کرده و گزارش‌هایی از اختلافات انگلیس با آمریکا در خصوص این طرح منتشر شده است. وزیر خارجه فرانسه هم گفته که کشورش دنبال تنش‌زدایی با ایران است.

دولت انگلیس اخیرا با همکاری دولت محلی جبل طارق با توجیه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه یک نفتکش ایرانی را در تنگه جبل طارق و با استفاده از نیروی نظامی توقیف کرد.

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم ۲۸ تیرماه به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد.

ایران دلیل توقیف این نفتکش را خاموش کردن تمام سیستم‌های مکانیابی، برخورد با یک لنج تجاری، عدم پاسخگویی به هشدار‌های و دستورات مقامات کشتیرانی کشورمان و در نهایت عبور از مسیر مخالف برای ورود به تنگه هرمز عنوان کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر