بازدید 7908
عضو جامعه روحانیت در گفت‌وگو با «تابناک»؛

مشروط کردن حضور در انتخابات، هیچ عایدی برای جریانات سیاسی ندارد/ باید بستر حضور نامزدهای همه جریانات سیاسی در انتخابات فراهم شود

اکرمی با بیان اینکه مشروط کردن حضور جریانات سیاسی در انتخابات، امری قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: فرآیند انتخابات در کشور ما کاملا مشخص است که در این بین خود جریانات سیاسی و البته چهره‌های شاخص آنها هم می‌دانند که به جز برخی از کلانشهرها حزب و گرایش سیاسی در بقیه شهرها که عمدتا نگاه سنتی در فرآیند رأی‌گیری حاکم است، کاربردی ندارد؛ از این روی، مشروط کردن انتخابات هیچ پیامدی برای آنها نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 01 August 2019

طی روزهای گذشته، خبرها درباره وجود دو استراتژی شرکت کردن یا نکردن در انتخابات از سوی جریان اصلاح طلب نقل محافل سیاسی و رسانه ای بوده است، به نحوی که بخشی از طیف تندروی جریان اصلاحات بر این باورند باید برای حضور این طیف در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ماه سال جاری شروطی تعیین شود و اگر این شروط محقق نشد در نهایت باید اصلاح طلبان دست به تحریم انتخابات بزنند.

به گزارش «تابناک»؛ در مقابل نگاه و استراتژی مد نظر این بخش از جریان اصلاحات، طیف معقول و معتدل این جریان قرار دارند که به کارگیری چنین روش انتخاباتی را آفت بزرگی برای این جریان می دانند و البته تأکید دارند که آنها پیش از این هم چنین رفتاری را در پیش گرفته اند؛ اما سرانجام نتیجه ای از این روند به دست نیامده است؛ بنابراین، به شدت مخالف در پیش گرفته شدن چنین رفتارهای نامعقولی هستند.

این بخش از جریان اصلاحات که از «سید محمد خاتمی» لیدر اصلاح طلبان تا چهره های قدیمی این جریان نظیر «بهزاد نبوی» در آن گنجانده می شوند، اعتقاد دارند که اصلاح طلبان علاوه بر رایزنی با نهادهای حاکمیتی نظیر شورای نگهبان برای روانه کردن تعداد بیشتری از چهره های تأثیرگذار اصلاح طلب به عرصه انتخابات، باید نهایت تلاشش را برای پرشور کردن این عرصه به کار بگیرند تا بتوانند بر رقیب چیره شوند.

در روزهای گذشته، برخی چهره های اصلاح طلب به اظهار نظر در این خصوص پرداخته اند، حالا یک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» تأکید دارد: «مشروط کردن حضور در انتخابات، هیچ دستاورد و عایدی برای جریانات سیاسی در بر نخواهد داشت.»

مشروط کردن حضور در انتخابات هیچ عایدی برای جریانات سیاسی ندارد/ باید بستر حضور نامزدهای همه جریانات سیاسی در انتخابات فراهم شود

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید رضا اکرمی» درباره اینکه برخی اصلاح‌طلبان حضور در انتخابات را مشروط به پذیرش شرط‌هایی کردند، اظهار نمود: اولا باید به این موضوع اشاره کنم که برگزاری انتخابات مجلس، رویکرد جدیدی در کشورمان نیست. از این توصیه بنده به جریانات سیاسی این است که انتخابات مجلس یازدهم را هم امر عادی در نظر بگیرند و بدانند ملت ایران به مانند ادوار گذشته در انتخابات ثابت قدم هستند.

وی افزود: نکته مهم دیگر آنکه بیشتر کسانی که منتسب به جریان اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی هستند، فراتر از جریان سیاسی خودشان اظهارنظر فردی می‌کنند که در بحث انتخابات مشروط نیز این موضوع مطرح است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: نبود یک ساختار حزبی در کشورمان سبب شده است تا برخی چهره‌های شناخته، گاه اظهاراتی را مطرح می‌کنند که نمی‌توان آن را به همه تعمیم داد.

اکرمی با بیان اینکه مشروط کردن حضور جریانات سیاسی در انتخابات امری قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: فرآیند انتخابات در کشور ما کاملا مشخص است که در این بین خود جریانات سیاسی و البته چهره‌های شاخص آنها هم می‌دانند که به جز برخی کلانشهرها حزب و گرایش سیاسی در بقیه شهرها که عمدتا نگاه سنتی در فرآیند رأی‌گیری حاکم است کاربردی ندارد؛ از این روی، مشروط کردن انتخابات، هیچ پیامدی برای آنها نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: ما امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی کشور و تلاش همه علاقه مندان به کشور و انتخابات باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند؛ از این روی، تعیین شرط در این مقطع بدون شک توجیهی ندارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: به طور حتم با توجه به شرایط امروز کشور انتظار می‌رود شورای نگهبان نیز در روند تأیید صلاحیت‌ها در جهت جلب اقبال مردم و افزایش مشارکت آنها وارد عمل شود و براساس معیارهای قانونی در جهت تأیید و بررسی صلاحیت گزینه‌های واجد شرایط اقدام کند، چون عصاره و مایه اصلی پررنگ کردن فضای انتخابات، وجود نامزدهای مختلف از جناح‌های سیاسی مختلف است، وگرنه انتخابات هیچ جاذبه‌ای برای مردم نخواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۷
بنظرم مردم اگه شرکت نکنن خیانت کردن
وقتی مملکتمون اباده تورم منفیه جوون بیکار نداریم همه مسوولین دلسوز وکاری هستن نه اختلاسی هست نه دزدی
مردم ازبس در رفاه و خوشی هستن رواوردن به خودکشی و سرقت و فحشا
واقعا خیلی نمک نشناسیم در انتخابات شرکت نکنیم
نمیاند هامون تمام فکروذکرشون خدمت به مردمه اصلا وابدا دنبال رانت وامتیازگرفتن نیستن تمام فامیلاشون باازمون و کاملا قانونی بدون سفارش و رابطه وپارتی بازی میرن سرکار
اینقدر کار میکنن بنده خداها که همش چرت میزنن
مهمتراینکه اصلا وابدا بادولت ساخت وپاخت نمیکنن که خدایی نکرده حقی ضایع نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
دمت گرم . واقعا با این اوصافی که گفتی مگه میشه شرکت نکرد ؟خخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
وقتی ایشان میگوید جریان سیاسی یعنی تفکر اقلیت . در صورتی همین سازکار فعلی فقط رای دادن برای مردم‌مانده است . فقط رای . چرا شعارهای مردمی فقط در موقع انتخابات داده میشود ایا واقعا به شعور سیاسی مردم بی احترامی نمیشود ؟ وقتی رای به روحانی برای از بین بردن تنش ها نبود ؟ چرا اجازه داد تنش های سیاسی و اقتصادی زیادتر شد . اگر دولت کاره ای نیست چرا استعفا نمیدهد . واقعا شعور مردم را مسخره کردن چه فایده ای دارد ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
دیوی جان نزدیک بود فحش بخوری
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
سلام بر سانسورچی خدا قوت
این جریانات سیاسی یعنی چه؟ باید حزب تشکیل بشه اسم و رسم دار و با شناسنامه و سابقه شفاف برای مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
دقزقا درست هست وقتی حزب نداری . وقتی قدرت احزاب را قبول نداری . چرا میگیید جریان . البته من دلیل این حرف ایشان را میفهمم که با چه هدفی رای ۲۴ میلیون انسان را جریام سیاسی تعریف میکند . علتش این هست که وقتی قدرت مردمی به جریانی تعریف شد براحتی میشود تعطیلش کرد . من برای کاربران عزیز عرض میکنم که بعد از انقلاب شعارها بسمت تحقق دمکراسی بود . یعنی قدرت و ثروت و سیاست گداری را باید مردم انجام دهند در صورتی همین اقایان میگفتند اگر روند اصلاحات ادامه پیدا کند ما مثل المان و فرانسه و ایتالیا خواهیم شد
من رای نمی دهم از نظر من اصلاحی و اصولی و چپ و راست و تندرو و کندرو و میانه رو و پایداری و موتلفه و ... همتون یکی هستین. هر موقع شرایط آنتخابات صد در صد آزاد برای مردم فراهم شد شاید رای دادن را بررسی کنم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
از حوزه انتخابیه فرانسه رای نی دی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
وی پی ان میدونی چیه؟
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
ناشناس 17:19 مهم نیست از کدوم حوزه انتخابی باشه، از حوزه فرانسه یا استان و ایالت وی پی ان. مهم اینه که نظر اکثریت مردم همینه. اگه بحث های قومی، قبیله ای و منطقه ای(داخل هر شهر و روستا) نباشه به زور شاید در خوشبینانه ترین حالت 30 درصد مردم رای بدهند. یعنی منظورم اینه که میزان مشارکت در خیلی از شهرها، روستا ها و حتی شهرهای متوسط صرفا به دلیل رقابت های قبیله ای، قومی و منطقه ای هست نه چیزه دیگه. اما اگه شورای نگهبان شرایط انتخاب کاندیدا ها رو ازاد اعلام کنه و مثلا اعلام کنه صرفا میزان تحصیلات، ایرانی بودن ملاک انتخاب باشه، اونوقت خواهی دید که تمام کسانی که الان مجلس هستن و یا قبلا بودن رای نخواهند اورد.به این میگن انتخابات ازاد. اگه قبول داریم ملاک رای مردم هست، پس اجازه دهید مردم بدون هیچ پیش شرطی انتخاب کنند نه اینکه 10 نفر رو که خودمون انتخاب کردیم رو جلوی مردم بزاریم و بگیم حالا شما از بین این منتخبان ما یکی یا چند تا رو انتخاب کنید. به خدا معنی این انتخابات نیست. تابناک لطفا منتشر کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
از ترس شما طایفه از همه بهترون با فیلتر شکن پیام میذاره بدبخت
آقاجان چرا قضیه را پیچیده می کنید و کش می دهید. مردم دیگه به شما و امثال شما هیچ اعتمادی ندارند و محرم خود نمی دانند. خودتان را اصلاح کنید و اینقدر هم به مردم وعده و وعید تحویل ندهید.
فايده اي نداره . بهتره بهش فكر نكنيد . شك دارم اين دفعه سياست پياز و سيب زميني هم جواب بده . اميدتون به چند تا روستايي بي خبر از همه جا باشه .
تو بازی یکی به تخته یکی به نعل الان زمان یکی به نعله ؟؟
وقتی هر جریانی از هر سمت و سویی اومده سرکار هیچ فرقی به حال مردم نکرده اصلا چراباید کلی هزینه کنیم برای انتخابات؟
همین دوستانی که سر قدرت هستند بمانند. چه فرقی میکند که اصلاح طلب اختلاس کند یا اصولگرا؟
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
براي من و شما فرق نداره ولي براي اونا خيلي فرق داره
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
متاسفانه اشکال از خود ما هست. هر وقت یاد گرفتیم که خودمان انتخاب کنیم و نه از بین منتخبانی که از قبل برای ما انتخاب شدن اونوقت میشه امید داشت که تغییراتی حاصل بشه.
دم انتخابات دارید تنور داغ میکنید .. چپ بیاد یا راست برا ماچه فرقی داره .. همه باهم میخورید
حالا دعوا زرگری دارید راه میندازید مردم بیان پا صندوق .. خدایی دیگه این حنا رنگی داره ؟
تنها راه فرار از ایرانه به سمت ارزوها . دیگر راهی نمانده . اینها چهار نفر انتخاب میکنن بعدا میگن یک نفر شما انتخاب کنید .این نمیدونم یعنی چه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
ﺟﺎﻟﺒﻴﺶ ﺑﻪ اﻳﻨﻪ ﻛﻪ ﺟﺪﻳﺪا ﻣﻴﮕﻦ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ اﻧﺘﺨﺎﺏ ﺑﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﺴﺖ
هیچ ربطی به جریانات و احزاب و چپ و راست و اصولی و اصلاحی ندارد.

شرکت نکردن در انتخابات یک تصمیم ملی مردم ایران است و لاغیر.

سعی نکنید آلوده اش کنید و به این و آن نسبت بدید یا بخواهید آن را بشکنید که نتیجه ی عکس بیشتری می گیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
گونی گونی سیب زمینی در کمین این تصمیم ملی مردمی. نشسته
مردم گرسنه رو راحت میشه فریب داد
بهترین تیمی که می شد انتخاب کرد و مورد قبول نظام باشد همین تیم فعلی دولت و نمایندگان خود نماینده مجلس است. حاصلش چی شد. دیگه انتخابات مفهوم نداره و هر نماینده ای نماینده خودش و خانواده و دوستان و رفقا است و می توان قسم مورد که ۹۹ درصد آنها به فکر منافع شخصی و پولدار شدن هستند. بهتر است این بساط جمع شود و سیستم کلا به رهبری و نخست وزیری تبدیل شود و مجلس و رییس جمهور حذف شود. در آن صورت می توان امید داشت که نخست وزیر کشورش را دوست داشته باشد و برای آبادی آن بکوشد. در ضمن نیازی به خبرگان و نگهبان هم نیست. مجلس و دولت و این نهاد به محلی برای منافع شخصی و گروهی تبدیل شده و کشور و مردم فراموش شده. لذا کشور با سیستم یک نفر رهبر و یک نفر نخست وزیر بچرخد تا اینقدر بخور بخورهای شحصی و خانوادگی و گروهی نداشته باشیم و تکلیف هم در سیاست خارجی مشخص تر باشد.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
مسئله اينه كه خيلي كارها انجام مي شود و خودشان را پشت اين نام ها مخفي مي كنند ، در درجه دوم نيز با اين نظريه شما كلي از اين حضرات بي كار مي شوند و بايد بروند غاز بچرانند ، بعدشم بچه هايشان را كه سرشار از ژن خوب هستند برمسند كدام اداره قرار بدهند
حاج آقا کرمی آن تحلیل رقابت طایفه ای دیگه کاربرد ندارد به فکر جلب نظر قاطبه ملت باشید جریانات سیاسی کیلویی چند وقت تنگ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
چرا دوست عزیز، اتفاقا هنوز وجود داره و دقیقا خیلی ها هم روی این حساب کردن. هنوز مقابت های قبیله ای، رقابت های فامیلی، رقابت های بین دو منطقه از یک شهر کوچیک، رقابت بین شهرهای کوچیک و متوسط هست که تنور انتخابات رو داغ می کنه و میزان مشارکت رو افزایش می ده
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
اون طرحی به صورت مشروط رای اورد نمی دونم الان تو چه مرحله ای است اما به نظر من این طرح استانی کردن انتخابات مجلس جلوی این دست بازی های فامیلی، قومی، طایفه ای و منطقه ای رو می گرفت. فرض کنید در یکی از استان های کشور که سه نماینده در مجلس داره، حداقل یکی ا دو تا از این نماینده ها به همون دلایل قومی، طایفه ای و ... رای میاره و وارد مجلس میشه. خوب درصد بالای از مردم مرکز استان به دلیل مشکلات فراوانی که در جامعه وجود داره رای نمی دن و بعد اون افرادی که از شهر ها و روستاهای کوجیک هستن و به دلایل ذکر شده رای اوردن چگونه می تونن نماینده لایقی برای کل استان باشن؟
رای بی رای . دیگه گذشت . چه این بیاد چه اون فرقی به حال مردم ایران نمی کند . اختلاس همان اختلاس و دزدی همان دزدی . هیچکس به فکر مردم نیست و فقط به فکر جیب خود هستند.
دیگه گذشت که ایران درست شود فقط می شود عبرت برای کشورهای دیگه
کاش اکثریت مثل من فکر کنند

من رای نمی دم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
انشاء الله مثل تو فکر خواهند کرد .
بنظرم باید تنگ نظری و افراط گرایی ترامپی را در مورد انتخابات کنار گذاشت و شرایط را برای ورود اصلاح طلبان و دگر اندیشان مهیا کنیم
واقعا فرقی هم میکنه کی بیاد سر کار؟؟؟؟ از این بازیهای جناحیتونم خستم .
اخرین اعتماد روحانی بود که به همه وعده هایش تیپا زد ودر مقابل مردم ایستاد

به هیچ جریانی اعتماد نیست بجز موسوی و کروبی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
باید خون گریست بحال نلتی که امیدش میشه کروبی
یکم بزرگ فکر کن
راي نخواهم داد
من بسیجی دوران دفاع مقدس با صدای بلند می گویم در هییییییییییییییییییییییییچ انتخاباتی دیگر شرکت نخواهم کرد تماااااام
"ﻫﻤﻪ ﺟﺮﻳﺎﻧﻬﺎﻱ ﺳﻴﺎﺳﻲ" ﺩﻗﻴﻘﺎ ﻳﻌﻨﻲ ﭼﻲ?!!
ﺗﺎ ﺟﺎﻳﻴﻜﻪ ﻣﺎ ﺩﻳﺪﻳﻢ ﻣﻨﻆﻮﺭ ﺟﺮﻳﺎﻧﻬﺎﻱ ﺧﻮﺩﻱ ﺳﺮﺳﻔﺮﻩ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻫﺴﺖ!
به چی دلمون خوش باشه که رای بدیم؟ به درآمدمون؟ به توان خرید مسکن؟به آزادی؟به تعاملی که با دنیا داریم؟به انرژی هسته ای که فقط دردی شد روی دردهامون؟ به حذف غیرمنطقی صفر از پولمون؟ به گرونی موجود؟ به آینده تیره و تارمون؟ به تحریمایی که بخاطر هیچ و پوچ و ایدئولوژیهای دیگران شدیم؟ به سیاست داخلی و خارجیمون؟ به چی؟ فقط و فقط یک دلیل منطقی بیارید که چرا باید رای بدیم؟
جریانات سیاسی مورد نظر شما یعنی همان کسانی که ۴۰سال خود و خانوادشون در قدرتند! ما دیگر علاقه ای به انتخاب بین بد و بدتر نداریم،و باور داریم که بد هم وقتی انتخاب شد معادل همان بدتر میشه! تنها را حق انتخاب شدن و انتخاب کردن بدون فیلتر و سانسور هست،اگر روزی چنین شد من یک هفته قبل از انتخابات پشت شعبه نزدیک خونم منتظر رای دادن میمونم،برای اعتلای کشورم، برابری،عدالت،اخلاق انسانی و رفا مردم عزبزم هرکاری بتونم میکنم جز رای دادن
دیگه حناتون رنگی نداره
تمام شد رای دادن
اگروضع همین باشد وانتخابات فقط سروصدا باشدوتغییراسامی و هیچ تغییرموردنظرمردم درسیاست هاراایجادنکند،چه ارزشی دارد . پس من دیگردرهیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم چون امیدم به ناامیدی تبدیل شده است . هیچ تغییر اساسی درزندگی مردم ایجاد نمی‌شود قدرت دردست افرادانتصابی است .دیگرمن مترسک سرجالیزنخواهم شد .
ما ملت ایران انتخابات ازاد میخوایم در غیر اینصورت رای بی رای
این آقایون منظورم دستگاه نظارت و مشوقین انتخابات است مردم رو عوام وخودرا قیم ما میدانند علت ناکارآمدی دولتها همین نظارتها وفرار مغزها میباشد به قول علی پروین انتخابات کشگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وعلی فروغی مدیرجوان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ونظرمن غیر قابل انتشار
چند درصد اطمینان دارید مردم در انتخابات شرکت کنند با این اوضاع و احوالی که درست کردید
هر سری میاید می گید انقلاب داخل سخت ترین پیچش هست و این پیچو بگذرونیم همه چیز حله اما هر سری بدتر شده. می گین رای ندین امنیت نخواهد بود اما رای می دیم و بازم امنیتی به خصوص امنیت اقتصادی نمی بینیم. امنیت که فقط نبودن جنگ نظامی نیست. اینکه نتونی خرج خونوادت رو بدی، نتونی پول درمانت رو بدی، نتونی اجاره خونت رو بدی هم یعنی امنیت نداری. به چه امیدی به حرفای رای دادنتون اعتماد کنن مردم؟
رای بی رای...اصلاح طلب..اصولگرا..دیگهتموم ماجرا...به این ها..رای نمیدیم..همتون مثل هم هستین..
تمام گزینه ها رو امتحان کردیم و جواب نداد.رای دادن بیهودست
مردم باید خودشان را نجات دهند و مجلس و ریس جمهور هیچ کاره هستند ودر سال ۹۷ کاملا مشخص شد حق تصمیم گیری را تدارند
من رای خواهم داد. انقدر رای خواهم داد تا بترکم.
اگه بیانسه و آرش بیان ایران کنسرت بدن
من که دیگه رای نمیدم میخوای بده میخوای نده
دیگه خسته ایم خسته و خسته از این زندگی و ناکارامدی مسولان
ایشان یک عضو کوچک گروه خاتمی است و وقتی خاتمی حنایش رنگی نداردو بزرگترین راه کارش این است که چو فردا شود فکر فردا کنیم! تکلیف باقی افراد جناح روشن است.
این حذف ۴ صفر هم حکایت از عقب گرد دیگری هست
رأی دادن در ایران یعنی : انتخاب انتخاب شده ها !!!!



من رأی نمیدم .
تحریم تحریم تحریم
بسیاری از مردم دیگه از مشارکت در انتخابات نا امید شدن و این احتمال موفقیت تندروها و پوپولیست ها را افزایش می ده و این یعنی بلا و مصیبت برای ایران و اینکه ایران بیش از پیش به عقب برگرده!
من که هروقت دلار به قیمت جهانگیری رسید رای میدم!
من که هروقت دلار به قیمت جهانگیری رسید رای میدم!
اگر رای بدهیم.
تا زمانی که نظام حق انتخاب آزادانه ملت را به رسمیت نشناسد و مکانیزم های آن را فراهم نکند انتخابات در کشور ما بی معنی است و شرکت در انتخابات فقط به نفع ادامه وضع موجود که به ضرر ملت است می باشد.
من یک کارگر هستم ؛ الآن از دوره دوم روحانی حقوقهای ما با تأخیر پرداخت میشه ؛ همین الآم 7 ماهه که حقوق نگرفته ایم !!!!!! هر وقت حقوق ما به روز شد رأی میدیم !!!!!!!!!!
کرکره دکان احزاب و افراد جهت گول زدن و اغفال مردم بالا می رود!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در ایران چه رای بدی و چه رای ندهی کلا بدبخت و سرنوشت کشور و مردم همینه و رو به بهبودی نمیره
تندروها هم همین را میخواهند
ما رای نمیدیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار