بازدید 5986
برای نخستین بار در صنعت نفت ایران

بنزین ایران از طریق بورس انرژی صادر شد

کد خبر: ۹۱۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ 31 July 2019
امروز برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت ایران بنزین در بورس انرژی ایران عرضه و به میزان ۳۰۰۰ تن به فروش رفت.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امروز چهارشنبه ۹ مرداد ماه ۱۳۹۸ عرضه‌های متنوعی در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران از سوی پالایشگاه‌ها و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی صورت گرفت که در راس آن معامله ۳۰۰۰ تن بنزین صادراتی ایران برای نخستین بار در صنعت نفت کشور قابل توجه بود.

در ساعت ۱۴ امروز نخستین محموله ۱۰ هزار تنی بنزین صادراتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حالی روانه رینگ بین الملل بورس انرژی شد که در نهایت ۳۰۰۰ تن از این محموله به مقصد بازار‌های صادراتی معامله شد.

۷۰۰۰ تن الباقی این محموله نیز به روز معاملاتی شنبه هفته آینده موکول شده است.
قیمت پایه هر تن از این محصول ۵۸۱ دلار تعیین شد و محدودیتی برای رقابت بر سر قیمت پایه تعیین شده وجود نداشت.

حداقل حجم خرید برای کشف قیمت و همچنین حجم خرید به ترتیب یکصد تن بود و محل تحویل آن از انبار پالایشگاه ستاره خلیج فارس تعیین شده است.

عرضه‌های هفته بعد

گفتنی است شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، یکشنبه هفته آینده نیز ۱۰ هزار تن بنزین با اکتان ۹۱ را به قیمت پایه هر تن ۵۸۱ دلار و نیز بنزین با اکتان ۹۵ به حجم‌های ۳ هزار و ۵ هزار تن به نرخ پایه هر تن ۶۳۰ دلار با هدف صادرات عرضه می‌کند.

شرکت پالایش پخش همچنین نفت سفید را در یکشنبه هفته آینده در قالب چهار محموله و حجم کلی ۳ هزار تن و قیمت پایه هر تن ۵۷۸ دلار با هدف صادرات در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه می‌کند.

در این روز همچنین نفت گاز (گازوئیل) ایران از انبار نفت مشهد به مقصد افغانستان به میزان ۵ هزار تن و قیمت پایه هر تن ۴۸۵ دلار با هدف صادرات در بورس انرژی عرضه می‌شود.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استقبال کم‌نظیری از عرضه فرآورده‌های خود در بورس انرژی با هدف صادرات داشته است و امید می‌رود با تداوم عرضه‌ها، سایر فرآورده‌های نفتی و پالایشی نیز در این بازار به طور گسترده عرضه شود.‌

می‌توان گفت: بورس انرژی به عنوان یک بازار متشکل و تحت نظارت فرصت خوبی برای سایر فعالان انرژی بویژه توانیر و نیروگاه‌های برق و همچنین فعالان صنعت ذغال سنگ تلقی می‌شود تا ضمن افزایش تاب آوری اقتصاد ایران از تهدید‌ها فرصت بسازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی