بازدید 3737

دیدار مقام های آمریکا و کره شمالی در مرز دو کره

کد خبر: ۹۱۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲ 31 July 2019

یک مقام بلندپایه آمریکایی از دیدار خود با همتای کره شمالی در مرز دو کره و تحویل عکس های یادگاری از دیدار ماه گذشته ترامپ و کیم خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز سه شنبه شب گزارش داد که یک مقام بلندپایه آمریکایی گفت: کره شمالی از آغاز مذاکرات خلع سلاح هسته ای این کشور در آینده نزدیک خبر داده است.

به گفته این مقام بلندپایه، یک مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته با همتای خود از کره شمالی در مرز دو کره دیدار کرده است. مقام پیونگ یانگ در این دیدار گفته است که گفت وگوهای سطح پایین برای احیای مذاکرات خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ به زودی آغاز می شود. اما زمان دقیقی برای آغاز گفت وگوها از سوی هیچ کدام از دو طرف اعلام نشده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و ری یونگ هو همتای او از کره شمالی قرار بود که این هفته در حاشیه یک نشست امنیتی در بانکوک دیدار کنند، اما «ری» سفر خود را لغو کرده است.

مقام بلندپایه آمریکایی به خبرنگاران گفت که تازه ترین دیدار میان مقام های دو کشور همین دیدار در مرز دو کره بوده است که در آن طرف آمریکایی تصاویر دیدار ماه گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در همان محل را به طرف کره ای داده است.

ترامپ اوایل تیرماه در ادامه سفر خود به شرق آسیا به کره جنوبی رفت. وی به صورت ناگهانی به منطقه غیرنظامی در مرز دو کره سفر کرده و با رهبر کره شمالی دیدار کرد.

رئیس جمهوری آمریکا سپس به دعوت کیم پا در خاک کره شمالی گذاشت. این اولین بار بود که یکی رئیس جمهوری آمریکا وارد خاک کره شمالی می شد. ترامپ همچنین به عنوان اولین رئیس جمهوری آمریکا به یک رهبر کره شمالی دیدار کرده است.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از دومین نشست سران دو کشور در هانوی پایتخت ویتنام به دلیل عدم تفاهم درباره مفاهیمی همچون خلع سلاح هسته ای و سطح درخواست های دو طرف به بن بست کشیده شد.

ترامپ و کیم برای اولین بار سال گذشته در پایتخت سنگاپور دیدار کرده و توافقی کلی و دو صفحه ای را امضا کردند.
نشست دوم آن ها در میان ضیافت ناهار نیمه کاره رها شد و هر دو طرف یک دیگر را مقصر آن می بینند.

کره شمالی گفته است که ترامپ خواستار تحویل همه تاسیسات هسته ای این کشور شده و مذاکرات را به بن بست کشانده است. این در حالی است که آمریکا مدعی است پیونگ یانگ رفع همه تحریم ها را به عنوان پیش شرط خلع سلاح هسته ای مطرح کرده است.

پیونگ یانگ ادعای آمریکا را رد کرده و اعلام کرد که کیم در دیدار دوم با ترامپ خواستار رفع برخی از تحریم ها شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر