بازدید 6238

چراغ فرابورس در بازار اول روشن می‌شود/ انتقال نماد فرابورس ربطی به بازار پایه ندارد

در حالی که برخی معتقدند با توجه به این جابجایی احتمالا در روزهای آتی شاهد اجرایی شدن مقررات جدید بازار پایه خواهیم بود، معاون عملیات بازار فرابورس تاکید کرد: انتقال نماد فرابورس به بازار اصلی ربطی به اجرایی شدن مقررات پایه ندارد.
کد خبر: ۹۱۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۹ 31 July 2019

در حالی که برخی معتقدند با توجه به این جابجایی احتمالا در روزهای آتی شاهد اجرایی شدن مقررات جدید بازار پایه خواهیم بود، معاون عملیات بازار فرابورس تاکید کرد: انتقال نماد فرابورس به بازار اصلی ربطی به اجرایی شدن مقررات پایه ندارد.

به گزارش بورس تابناک، گمانه زنی ها در خصوص اجرایی شدن قریب الوقوع مقررات جدید بازار پایه فرابورس با اطلاعیه این شرکت مبنی بر انتقال نماد خود از بازار پایه به بازارهای اول جدی تر شد در حالی که مدیران فرابورس این انتقال را بی ارتباط با این موضوع می دانند.

افسانه اروجی در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک، با بیان اینکه شرکت فرابورس در تاریخ 20 آذرماه سال 1397 در بازار اول پذیرش و نماد معاملاتی آن در تاریخ ششم اسفندماه سال گذشته در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران در این بازار درج شده ، ادامه داد: مطابق با دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، پس از تاریخ درج نماد معاملاتی شرکت‌ها در بازارهای اصلی، 4 ماه برای عرضه اولیه یا گشایش نماد سهام شرکت‌ها در بازارهای اصلی فرابورس ایران فرصت وجود دارد.

وی افزود: برای شرکت فرابورس ایران این مهلت در تاریخ 6 تیرماه 1398 به پایان رسیده و برای گشایش نماد این شرکت مهلت دو ماهه نیز از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ شده که پس از آنکه صندوق سرمایه گذاری نوین پیشرو تحت مدیریت تامین سرمایه نوین به عنوان بازارگردان سهام فرابورس فعالیت بازارگردانی خود را آغاز کرده، شرایط برای گشایش نماد سهام این شرکت فراهم شده است.

اروجی اظهارکرد: موضوع توقف نماد معاملاتی فرابورس برای انتقال به بازار اول مربوط به طی شدن فرآیندهای مقرراتی مربوط به گشایش نماد این شرکت بوده و ارتباطی با موضوع اجرایی شدن مقررات جدید بازار پایه ندارد.

وی تاکید کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز که در تابلو الف بازار پایه فعلی قرار دارد، طبق جلسه هیات پذیرش مورخ 2/11/97 در بازار دوم فرابورس ایران پذیرش شده و این شرکت نیز در حال طی کردن فرآیند انتقال نماد به بازار دوم است.

به گزارش بورس تابناک، روز گذشته نیز شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس و دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری از تصویب مقررات بازار پایه در شورای عالی بورس و نظر موافق وزیر اقتصاد در این خصوص خبر داده بود، هر چند برخی فعالان بازار پایه هنوز معتقدند که این مقررات مشکلاتی دارد ولی به دلیل اینکه در شرایط فعلی نمی توانند حرف خود را به گوش مسئولان برسانند با نگرانی چشم انتظار عملیاتی شدن این موضوع هستند تا آن زمان درست بودن برخی مسائل و نادیده گرفته شدن این موضوعات را به صورت مستند پیگیری کنند، لیکن شورای عالی بورس با وسواس خاصی سعی در مرتفع کردن نگرانی فعالان بازار داشته و انتظار می رود اجرایی شدن این قانون گامی در خصوص جلوگیری از سفته بازی در نمادهای بعضا ورشکست و بدون عملیات تولیدی و اخراجی بازار پایه باشد و موجب سرازیر شدن نقدینگی به سمت شرکت های شود که فعالیت عملیاتی دارند تا بتوان در شرایط تحریمی تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق بازار سرمایه را تسهیل کرد.

در اطلاعیه منتشر شده آمده نماد معاملاتي شركت فرابورس ايران (فرابورس1) به منظور انتقال به بازار اول فرابورس ايران در پايان جلسه معاملاتي روز شنبه مورخ 1398/05/12 متوقف مي شود. بديهي است نحوه و زمان گشايش نماد معاملاتي مذكور (فرابورس1) در بازار اول فرابورس ايران متعاقبا اطلاع رساني خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل