بازدید 6308

کاهش خرید کالا‌های غیرضروری و برخی قیمت‌ها

کد خبر: ۹۱۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ 30 July 2019
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی خرید کالا‌های غیراساسی کاهش یافته، اما خرید کالا‌های اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، امیر خسرو فخریان امروز در یک نشست خبری گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۴۶۰۰ شعبه در سراسر کشور دارند که ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این فروشگاه‌ها مشغول به کار هستند.

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور بیان داشت: در بحث زنجیره‌ای تأمین کالا در حال اقداماتی هستیم تا با کمک دانشگاه امیرکبیر وضعیت زنجیره تأمین تا توزیع را بهبود بخشیم و پیش‌بینی می‌شود تا در صورت تحقق این پروژه ۱۵ درصد کالا به دست مصرف‌کننده ارزان‌تر برسد.

فخریان در خصوص عرضه سهام فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بورس کالا گفت: برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند و خوشبختانه سهام آن‌ها از سال گذشته تاکنون روبه افزایش است.

* سهم ۵ درصدی فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بازار خرده فروشی

وی با اشاره به اینکه سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بازار خرده‌فروشی سال گذشته ۵ درصد بوده است، گفت: به طور متوسط امسال ۲ تا ۳ درصد سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بازار خرده‌فروشی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور در زمینه عرضه کالا‌هایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: مشکل ما در توزیع کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیشتر در خصوص کالا‌هایی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند. البته اکنون این مشکلات در مورد روغن کمتر شده است، اما در مورد شکر این مشکلات بیشتر وجود دارد. ضمن اینکه در مورد کالا‌هایی که ارز نیمایی دریافت می‌کنند چنین مشکلی وجود ندارد.

فخریان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا با تفکیک وظایف بازرگانی از وزارت جهاد و انتقال این وظایف به وزارت صنعت وضعیت بازار کالا‌های اساسی بهبود خواهد یافت، گفت: وزارت جهاد تا کنون برای تنظیم بازار این محصولات تلاش بسیار زیادی انجام داده و به نظر می‌رسد انتقال وظایف بازرگانی به وزارت صمت اتفاق خوبی باشد.

* قیمت برخی کالا‌ها در حال کاهش است

وی همچنین در زمینه تأثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات برخی از کالا‌ها گفت: اکنون برخی از کالا‌ها در حال کاهش قیمت است به طوری که به عنوان مثال در حال حاضر قیمت انواع رب گوجه‌فرنگی که تا پیش از این به قیمت ۲۲ هزار تومان عرضه می‌شد اکنون به ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم بیان داشت: با توجه به این مشکلات اغلب مردم خرید کالا‌های غیر ضروری را حذف کرده‌اند و بیشتر اقدام به خرید کالا‌های اساسی می‌کنند که براین اساس سهم خرید کالا‌های اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

فخریان عنوان کرد: این در حالی است که سود حاصل از عرضه کالا‌های اساسی در فروشگاه‌ها ناچیز است، زیرا این اقلام قیمت مصوب دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر