بازدید 4920

کاهش عرضه عامل افزایش قیمت مرغ در بازار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:برای جلوگیری از افزایش قیمت و مرغ و جلب رضایت مرغداران باید روند تامین جوجه یک روزه و نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تسهیل شود.
کد خبر: ۹۱۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸ 30 July 2019

نظر افضلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر، گفت: در گذشته هشدار داده بودم که طی ماه های آینده قیمت مرغ افزایش پیدا می‌کند.

پایین بودن قیمت مرغ میزان جوجه‌ریزی را کاهش داده است

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته به دلیل پایین بودن قیمت مرغ مرغداران اقدام به جوجه ریزی و تولید مرغ گوشتی نکردند، ادامه داد: گرمای هوا و افزایش بیماری‌ها میزان عرضه نیز بر کاهش عرضه مرغ به بازار تاثیر داشته است؛ به صورت طبیعی افت قیمت مرغ کاهش جوجه ریزی را به همراه دارد.
نظر افضلی

قیمت مرغ متناسب با هزینه تولید تعیین نشده بود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علاوه بر عدم جوجه ریزی توسط مرغداران، بالا بودن کرایه حمل و نقل و قیمت نهاده‌ها هزینه تولید را افزایش داده است، ادامه داد: قیمت مرغ در بازار را بر اساس هزینه بالایی تولید تعیین نکرده بودند و این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای مرغداران شده بود.

تسهیل روند تامین نهاده‌ها موجب کاهش قیمت مرغ و هزینه تولید می‎‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی به دلیل کاهش عرضه مرغ به بازار قیمت این محصول سیر صعودی خود را طی می‌کند، گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت و مرغ و جلب رضایت مرغداران باید روند تامین جوجه یک روزه و نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تسهیل شود در این صورت می‌توان شاهد افت قیمت و هزینه تولید باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار