بازدید 3846

حمله تند مدیر فدراسیون به دخالت دولت در فوتبال

کد خبر: ۹۱۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 30 July 2019

کاظم اولیایی عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای به مشکل اصلی این روزهای فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: دستگاه ناظر، مجری و مالک تیم‌ها یکسان است. کسی که نظارت می‌کند باید بر کار خودش اجرا کند و مالک هم خودش است. دولتی بودن باشگاه‌ها بزرگترین ضعفی است که ما را به این بن بست رسانده است.

به گزارش تابناک ورزشی، اولیایی ادامهداد: دولت نمی‌تواند در ورزش تیم داری کند. حتی دولت نمی‌تواند کارخانه‌داری کند چرا که این موضوع در تاریخ بشریت هم ثابت شده است؛ اگر غیر این بود که شوروی دنیا را گرفته بود، اما تجربه، اصل قانون اساسی و دانش اجتماعی حکایت از این دارد که دولت نمی‌تواند این قبیل کار‌ها را انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که AFC در جریان تیم‌داری دولت در لیگ برتر است یا خیر، اظهار کرد: ما هم هرراستی را نمی‌گوییم و در نتیجه گرفتاری درست می‌کنیم. دلیل مشکل نفت تهران که اکنون از فوتبال محو شده، همین موضوع بود که به آن پرداخته نشده است.

اولیایی با اشاره به وضعیت نفت تهران افزود: چند سال، قبل وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت تیم‌ها دولتی نباشند، یک هیات مدیره غیردولتی به AFC معرفی شد، اما وقتی گفتند بدهی نفت را بدهید، زنگنه، وزیر نفت گفت که تیم متعلق به یک شرکت دیگر است و وزارت نفت نمی‌تواند بدهی یک مجموعه دیگر را بدهد. یک شرکت صوری در ثبت شرکت‌ها وجود داشت که مالک نفت بود. ما به سازمان‌های بالادستی همه واقعیت را نمی‌گوییم.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در ادامه با اشاره به پافشاری فدراسیون فوتبال برای اجرای الزامات قانونی AFC تاکید کرد: تا زمانی که مجوز حرفه‌ای‌گری صادر نشود، لیگ شروع نمی‌شود و قرعه‌کشی مسابقات هم انجام نخواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم