بازدید 4593

گفتگوی تلفنی وزاری خارجه آلمان و آمریکا

کد خبر: ۹۱۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ 26 July 2019
وزرای امور خارجه آمریکا و آلمان به‌صورت تلفنی در مورد مذاکرات صلح افغانستان و آخرین تحولات مربوط به ایران با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه آلمان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد «هایکو ماس» وزیر امور خارجه این کشور و همتای آمریکایی وی «مایک پامپئو» به‌صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آلمان، دو طرف در این گفتگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به ایران و همچنین مذاکرات صلح افغانستان با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

در این گفتگوی تلفنی، هایکو ماس ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از مذاکرات فراگیر برای تحقق صلح در افغانستان، از «حقوق بشر» و «حاکمیت قانون» به‌عنوان پایه و اساس صلح نام برده است.

وزیر امور خارجه آلمان در خصوص ایران نیز خطاب به همتای آمریکایی خود گفته است: «ما در حال حاضر به دیپلماسی نیاز داریم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان ساعاتی قبل در مصاحبه با یک نشریه آلمانی تأکید کرده بود که کشورش در کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نخواهد کرد؛ کارزاری که دولت ترامپ پس از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته به راه انداخته تا به زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند.

مقامات ایران بار‌ها تأکید کرده‌اند که سیاست فشار حداکثری ترامپ راه به جایی نخواهد برد و ایران کشوری نیست که مذاکره تحت فشار، آن هم با کشوری که به توافقات بین‌المللی پایبند نیست، را بپذیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار