بازدید 5854

اعطای دسترسی‌کنسولی به خدمه‌هندی استنا ایمپرو

کد خبر: ۹۱۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۲ 26 July 2019
ظهر پنجشنبه دسترسی کنسولی به خدمه هندی نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» داده شد و ملاقات کنسولی با سایر خدمه هم از سوی نمایندگی‌های آن‌ها هماهنگ شده و به زودی انجام می‌شود.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، به دنبال توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» در تاریخ ۲۸ تیرماه (۱۹ جولای)، که بدلیل ارتکاب به تخلفات متعدد در نقض مقررات بین المللی دریانوردی و ایراد خسارت بر اموال شخصی و اتباع ایرانی انجام شد، ظهر پنجشنبه سوم مرداد با تسهیلات ارائه شده و در چارچوب دسترسی کنسولی اتباع خارجی، نماینده سفارت و مسؤولان سرکنسولگری هند در بندرعباس با خدمه هندی نفتکش انگلیسی دیدار کردند.

ملاقات کنسولی با سایر خدمه این نفتکش از سوی نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی دیگر کشور‌هایی که اتباعشان در این نفتکش هستند نیز هماهنگ شده و به زودی انجام خواهد شد.

گفتنی است کشتی نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» در حال حاضر در بندرعباس توقیف و در حال طی مراحل قضایی و قانونی رسیدگی به تخلفات آن است.

خبرگزاری رویترز پنجشنبه به نقل از مالکان نفتکش مزبور اعلام کرد خانواده‌های این کشتی توانسته‌اند با خانواده‌های خود صحبت کنند. مالک‌های کشتی «استینا ایمپرو» همچنین گفته‌اند خدمه این کشتی ایمن و سالم هستند.

شرکت‌های مالک «استینا ایمپرو» در بیانیه‌ای اعلام کردند: «استینا بالک و Northern Marine Management به گفتگو با تمامی دولت‌ها و مسئولان دخیل در این موضوع به منظور اطمینان از آزادی خدمه و کشتی ادامه می‌دهند.»

به گزارش فارس، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه ۲۸ تیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، نفتکش انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها