بازدید 2683

صادرات کره جنوبی ۱۴ درصد سقوط کرد

کد خبر: ۹۱۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ 22 July 2019

صادرات کره‌جنوبی در ۲۰ روز اول ماه جاری میلادی با افت تجارت نیمه‌رساناها و تداوم ضعف تقاضای جهانی، نسبت به دوره زمانی مشابه سال گذشته با سقوط شدید ۱۳.۶ درصدی روبرو شد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، داده‌های اداره کالا در روز دوشنبه نشان داد که با افت تجارت نیمه‌رساناها و تداوم ضعف تقاضای جهانی، صادرات کره‌جنوبی در ۲۰ روز اول ماه جاری، نسبت به دوره زمانی مشابه سال گذشته، با سقوط شدید ۱۳.۶ درصدی روبرو شده است.

داده‌های اداره کالا و خدمات کره‌جنوبی نشان می‌دهد، صنایع تولید نیمه‌رسانا (مورد استفاده در تراشه‌های کامپیوتری) که حدود یک پنجم صادرات کره‌جنوبی را به خود اختصاص می‌دهد، در این دوره با سقوط ۳۰.۲ درصد در صادرات خود مواجه شده‌اند.

واردات در این دوره ۲۰ روزه ۱۰.۳ درصد نسبت به سال گذشته افت کرد. سقوط ۱۴.۵ درصدی واردات از ژاپن، عامل اصلی این کاهش بود. این در حالی است که در ۲۰ روز اول ماه ژوئن هم واردات از ژاپن ۱۳.۹ درصد پایین آمده بود. باید به این نکته اشاره کرد که هنوز تأثیر محدودیت‌هایی که توکیو بر صادرات مصالح کلیدی برای تولید تراشه کامپیوتری و صفحات نمایشگر وضع کرده، در این آمار دیده نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی