بازدید 20211

آنچه با خرید برلیانس H330 تجربه خواهیم کرد

کد خبر: ۹۱۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 20 July 2019

احتمالا در خیابان‌ها، آگهی‌های تلویزیونی یا سایت دیوار هم شده چشمتان به خودروی برلیانس h330 افتاده است. خودرویی که مشتریانش آن را به همکاری این برند با با کمپانی‌های خوش‌نام می‌شناسند. برلیانس ابتدا در سال‌های اولیه با تویوتا همکاری می‌کرد و سپس پای بی ام و به این تولیدهای مشارکتی باز شد. این شرکت چینی 10 سال پس از تولد به هشتمین خودروساز بزرگ کشور خود تبدیل شده است. طوری که امروزه این کمپانی بزرگ شرقی برای ساختن ون‌های کوچک با تویوتا و برای ساختن بی‌ام‌وهای سری ۳ و سری ۵ (BMW 3 Series, BMW 5 Series) و همینطور بی‌ام‌و ایکس 1 (BMW X1) با بی ام و در آلمان قرارداد دارد.

اولین ورود برلیانس در ایران با خودروی V5 رقم خورد. وقتی واردات این خودروی کراس اوور جواب داد سال 1394 برلیانس H300 و H200  هم وارد بازار کشور ما شد. مشخصات برلیانس h330 به ما می‌گوید که این خودرو، یکی از کم مصرف ترین نمونه های ساخته شده در بازار ایران است. چراکه در هر 100 کیلومتر حدود 6.7 لیتر بنزین مصرف می کند. با این حال ضعف بزرگی دارد که به همان قدرت پایین موتور برمی‌گردد. موتور 1.5 لیتری برای این محصول هزار و 200 کیلوگرمی 103 اسب بخار تولید می‌کند که عدد جالبی به نظر نمی‌رسد.  روی برلیانس 330 یک جعبه دنده چهار سرعته خودکار یا پنج سرعته دستی نصب شده که حداکثر 170 کیلومتر در ساعت می‌تواند براند.

ظاهر  H330

اگرچه موتور مدل 220 و 230  با 330 یکی است اما جذابیت ظاهری برلیانس h330  جدید  و قدیمی از همه آنها بیشتر است. جلو پنجره خودرو با آن خطوط عمودی خیلی به بی ام دبلیو شباهت دارد. این شباهت‌ها از طراحی سوییچ آغاز می‌شود و تا بدنه پیش می‌رود.

ارگونومی  H330

در خودرو را باز می‌کنیم و داخل خودرو می‌نشینیم. اگر شما هم قد و وزن متوسطی داشته باشید مشکلی وجود ندارد. داخل کابین مانند همه محصولات دیگر برلیانس پلاستیک خشک دارند که در این مدل با پارچه مخمل ترکیب شده است. صندلی این خودرو هشت جهته است اما برقی نیست. از سوی دیگر سانروف دارد اما یک دکمه برای دو حالت سانروف تعبیه شده که خیلی هم زیبا و خوش ساخت نیست.

انتظار دستگاه پیشرفته پخش را نباید از این خودرو داشت. چراکه تنها هنرنمایی مدل فابریک آن این است که از USB، کابل AUX و سی دی MP3 پشتیبانی می‌کند. روی فرمان آن دکمه بالا و پایین بردن صدا و همچنین فقط جلو بردن آهنگ نصب شده است. دما در خودرو نشان داده نمی‌شود و کولر به صورت دستی قابلیت کم و زیاد کردن دارد. نکته منفی دیگر این خودرو این است که برای صندلی عقب هیچ تهویه هوایی وجود ندارد. برخی از رانندگان ضعف مهم این خودرو را در تهویه هوای آن می‌دانند که قدرت پرتاب پایینی دارد و حتی دریچه‌های میانی روی داشبورد آن بسته نمی‌شوند. 

صندلی‌های عقب کاملا خم می‌شود تا فضای بار بیشتری به سرنشینان بدهد. سنسور دنده عقب هم روی آن نصب شده که برای پارک کردن کمک بزرگی به راننده می‌کند. برای اچ 330 کابین جاداری درست شده و اگر صندلی‌های عقب را هم خم کنیم فضا بیشتر می‌شود.

این ماشین بدون سوییچ روشن می‌شود ولی دکمه آن به صورت چرخشی درست شده و دکمه‌ای نیست؛ پس وقتی آن را بچرخانیم ماشین روشن و خاموش می‌شود.

ترمز نرمی دارد و طوری که سرنشینان را زیاد تکان ندهد سریع توقف می‌کند. سواری خوبی دارد و بدون کوبش زیاد دنده‌ها را عوض می‌کند. همچنین فرمان برقی آن از شعاع گردش خوبی بهره برده که از انتظارمان فراتر است.

قیمت H330

خرداد امسال سایپا اعلام کرد که قیمت مدل دنده دستی این خودرو 114 تا 139 میلیون تومان (در دو موتور مختلف) و دنده اتوماتیک آن 134 و 141 میلیون تومان فروخته شد. با این حال بی نظمی پارس‌خودرو در تحویل دادن این خودروهای پیش‌فروش شده و از سوی دیگر کمبود قطعات آن در بازار باعث شده که قیمت  برلیانس h330 در بازار دست دوم تا170 میلیون تومان هم افزایش یافته باشد.

 

منبع : ویرلن

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار