بازدید 5528

ظریف اهداف سفر آمریکای لاتین را تشریح کرد

کد خبر: ۹۱۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ 19 July 2019
وزیر خارجه ضمن تشریح اهداف سفرش به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی گفت: در کاراکاس با مقامات ونزوئلا درباره اینکه چگونه می‌توانیم به بازگرداندن آرامش به این کشور کمک کنیم، گفتگو می‌کنم.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پیش از ترک نیویورک درباره اهداف سفرش به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی در جمع خبرنگاران گفت: در پایان ریاست ونزوئلا بر جنبش عدم تعهد نشست وزرای جنبش در این کشور برگزار می‌شود و دلیل اصلی سفر من به کاراکاس شرکت در این نشست است و همچنین از این فرصت استفاده می‌کنیم برای گفتگو با مقامات ونزوئلا و اینکه ایران چگونه می‌تواند به بازگرداندن آرامش در ونزوئلا کمک کند. درباره همکاری‌های اقتصادی بسیار خوبی که با ونزوئلا داریم نیز گفتگو خواهم کرد.

وی افزود: در سفر به نیکاراگوئه و بولیوی درباره همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با مقامات این کشور‌ها گفتگو خواهیم کرد. ما دوستان بسیار خوبی در آمریکای لاتین و جنوبی داریم و کشور‌های آمریکای لاتین و جنوبی شرکای سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته بودند و الان هم همین ارتباطات وجود دارد.

وزیر خارجه ادامه داد: پروژه‌های مختلفی توسط ایران در بولیوی در دست اجراست و به نفع مردم بولیوی است در این سفر در دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه و سایر مقامات این کشور‌ها درباره نحوه همکاری‌ها صحبت خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: با توجه به اینکه آمریکا در قاره آمریکا دوباره سیاست مونرو را باز آفرینی می‌کند و بر دامنه مداخلاتش در این قاره می‌افزاید، لازم است مجموعه هماهنگ از کشور‌های مستقل در مقابل این سیاست‌ها مقاومت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار