بازدید 9894
ظریف در گفتگو با «سی‌ان‌ان» در نیویورک:

نگاه ایرانیان به توانمندی موشکی حیثیتی و حیاتی است/ ترامپ نامه ای به رهبری نداد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد، در نیویورک به سر می‌برد، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان تأکید کرد که توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران برای بازدارندگی است.
کد خبر: ۹۱۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ 17 July 2019

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد، در نیویورک به سر می‌برد، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان تأکید کرد که توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران برای بازدارندگی است.

به گزارش تابناک، ظریف در این مصاحبه که مشروح آن طی روزهای آینده منتشر خواهد شد،‌ تصریح کرد: «توانمندی موشکی ما برای بازداندگی است و نگاه ایرانیان به آن با توجه به تجربه 8 سال جنگ تحمیلی حیثیتی و حیاتی است.»

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از مصاحبه درباره پیام ارسالی رئیس‌جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز خاطرنشان کرد: «ترامپ نامه ای به رهبر ایران نداد بلکه نخست وزیر ژاپن پیامی شفاهی آورد که نکته تازه ای نداشت.»

ظریف در خصوص محدودیت‌هایی که دولت آمریکا برای تردد وی و سایر دیپلمات‌های ایرانی در نیویورک در نظر گرفته است، گفت: «اعمال محدودیت تردد روی کارکنان نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد غیرانسانی است.»

نگاه ایرانیان به توانمندی موشکی حیثیتی و حیاتی است/ ترامپ نامه ای به رهبری نداد

همچنین وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با برنامه هاردتاک بی‌بی‌سی به مسائل مختلف پیرامون خروج آمریکا از برجام پرداخت و به سؤالات خبرنگار این شبکه در مورد احتمال وقوع جنگ بین ایران و آمریکا و همچنین احتمال مذاکرات جدید برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای جدید پاسخ داد.

در این گفت‌وگو ظریف روی مواضع سابق ایران تأکید کرد و گفت که ایران تمدن کهنی دارد و منزلت مردم آن اهمیت دارد و ایران به فروش نفت خود ادامه خواهد داد ولی منزلت خود را نخواهد فروخت. می‌توانید این مصاحبه را به طور کامل و با زیرنویس فارسی در ویدیو تابناک ببینید.

این در حالی است که دیپلماسی رسانه‎‌ای ظریف وزیر خارجه ایران امریکائی‌ها را به تکاپو واداشته است و در جدید ترین موضع‌گیری ها مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در واکنشی منفعلانه آمادگی خود را برای مصاحبه با تلویزیون ایران اعلام کرده است.

او به روزنامه واشنگتن پست گفت: «ظریف این فرصت را داشته است که با رسانه‌ها و تلویزیون ما صحبت کند، من نیز اگر چنین پیشنهادی داشته باشم، آن را با کمال میل خواهم پذیرفت». پیشنهاد پمپئو برای مصاحبه با تلویزیون ایران باید مورد استقبال قرار گیرد، بویژه این‌که صداوسیما جمهوری اسلامی ایران دفتر نمایندگی در نیویورک دارد. این فرصت خوبی است که با همکاری وزرات‌خارجه ایران محورهای چالش برانگیز را در یک گفتگوی تلویزیونی با وزیر خارجه امریکا در معرض داوری افکار عمومی قرار دهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۳
این رفتن چه معنی داشت اونم تردد فقط در سه ساختمان! نتیجه ای هم نداره جز خرج روی دست مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
موقعی شما باید از خرج سخن می گفتی که سازمان ملل مشغول صدور کاغذ پاره بود و دولت وقت مشغول خنده و مسخره بازی نه حالا که یکی پیدا شده که تهاجمات به ما را با علم و تجربه و زیرکی کم می کند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
ایران باید در تمام جلسات بین المللی شرکت کند بدون توجه به نظر هر شخص یا هر کشوری . این یک سیاست درست است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
هیهات من الذله
چرایکی پیدانمیشه ایشون راازدستگاه دیپلماسی کناربگذاره ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
لابد محمود و جلیلی اهل دیپلماسیند ؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
باید کسی بیاد که اینقدرازموضع ضعف برخوردنکنه
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
این حملات حرفی نشانه ظعف است
هیچ دلیلی برای رد پیشنهاد وزیر امور خارجه امریکا وجود ندارد ،
اگر مدعی بر حق بودن هستیم باید در میدان عمل ثابت کنیم نه در پشت درهای بسته ، وزیر امریکایی هم باید بتواند آزاد و بدون سانسور ، با تلوزیون ایران صحبت کند و شدیدترین انتقادها را از ما بکند و ما هم او را به سلامت راهی کشورش کنیم ، این امکانی است که سالهاست امریکا در اختیار دیپلمات های ما قرار میدهد
تابناک لطفا آمار دقیق آرا را نشان دهید. لطفا با رای مردم همانند سرنوشت آنان بازی نکنید . ممنون
پاسخ ها
Fatemeh
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
وستان عزیز خبرنگار! لطفا دقت داشته باشید که اقای دکتر ظریف به زبان انگلیسی صحبت کرد و خبرنگار به انگلیسی پرسش هایش را مطرح کرد.
پس هر زمان که جناب آقای پمپئو فارسی را با تسلطی معادل با تسلط دکتر ظریف بر زبان انها صحبت کردند درباره ی تلویزیون ملی ایرانیان پارسی زبان سخن برانند!
فعلا تدبیر بر این است ما سرسختی نشان دهیم بلکم طرف مقابل از رو برود اما زهی خیال باطل مردم در فقر غوطه ورند و هر چه بیشتر دسته پا میزنند تا ارزش پولشان را حفظ کنند . خدایا به حرمت همین شب جمعه عقل ما را زیاد تر کن
ظریف باید به سرنوشت متکی دچار شود تا درس عبرتی باشد برای بقیه.

ما با طناب پوسیده ظریف به چاه برجام افتادیم
دوستان عزیز خبرنگار! لطفا دقت داشته باشید که اقای دکتر ظریف به زبان انگلیسی صحبت کرد و خبرنگار به انگلیسی پرسش هایش را مطرح کرد.
پس هر زمان که جناب آقای پمپئو فارسی را با تسلطی معادل با تسلط دکتر ظریف بر زبان انها صحبت کردند درباره ی تلویزیون ملی ایرانیان پارسی زبان سخن برانند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
شماهنوز نمیدونی زبان بین المللی انگلیسی هست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
زبان پارسی فقط در نصف افغان کاربرد دارد آنهم برای خرید مواد مخدر
خبرنگار صدا و سیما نجفیه ، نجف زاده است !!! گیه تو آمریکا ؟؟؟ بیکار می گرده و هر روز میره یک معارض را پیدا میکنه یک خبر مسخره می فرسته ... یا علی برو با پمپئو مصاحبه کن، سوال ها را برات ایمیل میکنم ، کامی !!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
جواب شما به پمپئو مثل اون جمله میمونه که گفتن آمریکا نگران ریال ما نباشه. حواسش به دلار خودش باشه که هر روز گرون میشه. شما هم خودتو زدی به اون راه. زبان انگلیسی تو همه کشور ها صحبت میشه و آموزش داده میشه ، اما متأسفانه
پارسی چی؟
اینهمه دولتیان از طرف مردم میگویند اگر اقای وزیر خودش به سخنانش باور دارد چرا از مردم درباره مسائل مهم همه پرسی مانند سوئیس نمیکنند
نگاه ایرانیان به توانمندی موشکی حیثیتی و حیاتی است!!!!!!!

اتفاقا عامه مردم همچین نظری ندارن.وضعیت معیشت و آبروی مردمه که بیشترین اهمیت رو داره
ازدیروزبعدازظهر روندکاهش غیرواقعی وبی دلیل سکه ودلارمتوقف و در مدارصعودی قرارگرفت دیروزاخرین قیمت سکه ۴ میلیون وصد هزارتومان ودلار ۱۱۸۰۰ تومان بود
چرا بعضیا فک میکنن تا یکی از ظریف و دولت روحانی بد میگه و یا انتقاد می‌کنه حتما اصولگرا و طرفدار احمدی‌نژاده؟
یعنی از نظر بعضیا مردم عادی هیچ نظی ندارن و هر کس که نظری میده حتما مال یه جناحه خاصه. بابا بس کنید دیگه ... چش و گوشتون رو بستین و 6 دانگ شدین جناحی. آدم باید منصف باشه. گاهی اشکالات خودش رو ببینه و گاهی خوبی‌های رقبا رو ...، برا مردم عادی اصولگرا و اصلاح‌طلب مهم نیست. امید به آینده و معیشت شرافتمندانه مهمه که هر دو دولت رفوزه شدند.
پنجشنبه ۲۷ تیر ساعت ۱۲:۲۰
سکه ۴۲۰۰۰۰۰
دلار ۱۲۱۰۰
روند نزولی ساختگی متوقف شد !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی