بازدید 19478
در انتخاباتی پرحرف و حدیث که به رغم غیبت امیر خادم و عباس جدیدی به دور دوم رسید؛

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی شد / ایراد سازمان بازرسی به رئیس جدید/ رقیب بازنده: مهندسی شده بود! / دبیر: چند نفر که رفیقم بودند، امروز پیچیدند، تسویه حساب نمی‌کنم!

در رأی گیری دور نخست، دبیر با ۱۸رأی نتوانست کار را تمام کند. در دور دوم تصور می‌شد تعداد زیادی از آرای نفر سوم رأی گیری یعنی بنی تمیم به حساب نصیرزاده ریخته شود، اما نزدیکترین رقیب دبیر حتی یک برگه بیشتر از ۱۲ رأی دور اول نداشت تا مرد طلایی المپیک سیدنی، جانشین رسول خادم شود. شاید اگر خادم یا جدیدی بودند، نتیجه این انتخابات فرق می‌کرد
کد خبر: ۹۱۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 17 July 2019

سرانجام مجمع انتخابات کشتی برگزار شد و با رأی اعضای مجمع فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر با کسب اکثریت آرا رئیس جدید این فدراسیون شد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۲۶ تیرماه مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی برای انتخاب جانشین رسول خادم، رئیس مستعفی و جنجالی این فدراسیون بحران زده، به ریاست محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش برپا شد و سرانجام طی انتخاباتی رقابتی در پایان دور دوم، علیرضا دبیر با ۳۱ رأی از ۴۳ رأی ماخوذه به عنوان رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد. نصیرزاده در دور دوم هم همان ۱۲ رأی را داشت.

در این انتخابات که کیکاوس سعیدی سرپرست دبیر کلی کمیته ملی المپیک، شروین اسبقیان مسئول دفتر مشترک فدراسیون ها و اعضای مجمع فدراسیون کشتی هم در سالن ابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک حضور داشتند، دبیر در دور نخست نتوانست بیشتر از 18 رأی کسب کند که به حدنصاب نیمی از کل رأی دهندگان نرسید. شاید تصور نمی شد، با غیبت جدیدی و خادم، کار انتخاب دبیر به دور دوم بکشد و برای ساعتی جو مجمع بسیار هیجانی و حساس شد؛ اما بر خلاف تصورات، دبیر کار را در دور دوم خیلی راحت تر از آنچه تصور می شد، خاتمه داد، چون بنی تمیم همه رأی هایش را به کیسه دبیر ریخت و حتی دو رأی آزوره نفر آخر دور نخست هم به نفع وی شد.

علیرضا دبیر در رقابتی فشرده رییس فدراسیون کشتی شد

چگونه همه آرای بنی تمیم به نام دبیر شد؟

سید اصغر آزوره، جاسم امیری، حمید بنی تمیم، علی اکبر جیره سرایی بازار کرد، محمدرضا صالحی، عبدالمهدی نصیرزاده و علیرضا دبیر ۷ نامزد ریاست فدراسیون کشتی بودند که جیره سرایی و جاسم امیری از حضور در انتخابات انصراف دادند و محمدرضا صالحی یکی دیگر از کاندیدا‌ها هم غایب بود.

در رأی گیری دور نخست که پس از نطق کاندیداها انجام شد، دبیر با ۱۸ رأی بالاتر از نصیرزاده ۱۲ رأی، بنی تمیم ۱۱ رأی و آزوره ۲ رأی ایستاد؛ اما نتوانست کار را تمام کند و به این ترتیب حساسیت انتخابات بیشتر شد. علیرضا دبیر و عبدالمهدی نصیرزاده به دور دوم راه یافتند و تصور می شد، تعداد زیادی از آرای بنی تمیم، در دور دوم به حساب نصیرزاده ریخته شود اما نصیرزاده همان ۱۲ رأی را داشت و حتی یک نفر بیشتر هم برگه ای به نام او ننوشت! این نشان می دهد که بنی تمیم بعد از پذیرش شکست اجازه داد که دبیر همه آرای وی را تصاحب کند. کلیه آرای بنی تمیم و آزوره در دور نخست، به حساب علیرضا دبیر نوشته شد تا این مرد طلایی المپیک سیدنی که سابقه ده سال نمایندگی مردم تهران در شورای شهر و نایب رئیسی کمیته ملی المپیک برای یک دوره را دارد، با ۳۱ رأی رئیس کشتی ایران شود.

با انتخابات فشرده و رقابتی امروز که در غیاب عباس جدیدی و امیررضا خادم دو رقیب اصلی دبیر، به دلیل رد صلاحیت آنها برگزار شد، دوره سرپرستی بهروز نعمتی نماینده مجلس در این فدراسیون به پایان رسید و کشتی به دست سکان دار جدیدش سپرده شد تا با انبوهی از بحران های ریز و درشت، در آستانه انتخابی های دشوار و سنگین المپیک شانس خودرا بیازماید. همچنین این احتمال وجود داشت که در صورت حضور امیرخادم و عباس جدیدی این انتخابات برنده دیگری داشته باشد اما هر دو قهرمان ارزنده سابق کشتی، با ردصلاحیتی که هنوز دلیل علنی اش را کسی نمی داند، از دور رقابت حذف شدند.

دبیر: دنبال تسویه حساب با هیچکس نیستم

علیرضا دبیر در حاشیه انتخابات فدراسیون کشتی گفت: از همه اعضای مجمع و همه گوش شکسته‌ها تشکر می‌کنم. نه خوشحالم و نه ناراحت. با بنی تمیم رفاقت دیرینه دارم. من با کسی تسویه حساب نمی‌کنم و با همه رفیقم. چند نفر که با من رفیق بودند، امروز پیچیدند! یک‌نفره نمی‌شود کار کرد، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و نهاد‌های نظارتی و هیات‌ها، همه باید کمک کنند. کار سختی داریم. گزارشی از فدراسیون گذشته به مجمع خواهم داد.

دبیر تصریح کرد: شهرت ام‌الفساد است و من اهل مصاحبه نیستم و حتما سخنگو انتخاب می‌کنیم. من نمی‌گویم و «مَنی» وجود ندارد، همه با هم فرقی نداریم. نصیرزاده با سن جوانش، هر استانی را ٤-٥ بار رفت، جیره سرایی پیشکسوت من و بنی تمیم برادر من است. ما حرفی نداریم و یک تیم هستیم. حرفی ندارم و در خدمت دوستان هستیم چه آن‌هایی که به من رأی دادند و چه آن‌هایی که رأی ندادند.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی شد

پاسخ کوتاه دبیر به ایراد سازمان بازرسی

علیرضا دبیر در پایان مجمع درمورد اینکه گفته می‌شود سازمان بازرسی به حضورش در انتخابات ایراد گرفته است و تایید صلاحیتش هنوز مورد تردید است، در پاسخی هوشمندانه به خبرنگاران گفت: «از این موضوع خبر ندارم.»

دبیر در پاسخ به این که اولین اقدام شما بعد از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون کشتی چه خواهد بود، گفت: اولین کارم این است که به کربلا سفر می‌کنم. فردا راهی کربلا خواهم شد و همه دوستان را دعا می‌کنم. فعلا تغییراتی در کشتی نداریم و همه مربیان باید با قدرت به کارشان ادامه بدهند.

رقیب بازنده دبیر: مجمع مهندسی شده بود

عبدالمهدی نصیرزاده، کاندیدای انتخابات فدراسیون کشتی شبهاتی را نسبت به برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی مطرح کرد و گفت: افتخار می‌کنم که مردانه رقابت کردم، اما چیدمان مجمع مهندسی شده بود و احساس می‌کنم وزارت ورزش باید رویه سالم‌تری پیش بگیرد.

نصیرزاده در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود وزارت ورزش در مقطعی حامی او بوده است و برای همین به وزارت ورزش رفت و امد داشته، تصریح کرد: من مدیرکل هستم و ضرورت دارد این رفت و آمد‌ها باشد و اگر قرار بود حمایتی شود، فکر می‌کنم برای رقیبم بود، چون قشنگ مشخص بود چیدمان مجمع مهندسی شده بود و حتی نعمتی تماس می‌گرفت و تبلیغ کاندیدای خاصی می‌کرد.

نصیرزاده در پاسخ به این پرسش که آیا اعتراضی نسبت به این مجمع داشت، تصریح کرد: نه. می‌گویند هر چه بگندد، بزنند نمک وای به روزی که خود نمک بگندد. من فقط احساس می‌کنم وزارت ورزش باید رویه سالم تری پیش بگیرد. وی در مورد اینکه به تأیید صلاحیت شدن دبیر اعتراض دارد، گفت: نه تأیید صلاحیت در اختیار ما نیست و امیدوارم هر چی خیر است پیش بیاید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۷
کشتی با انتخاب این آدم به فنا رفت ومیرود.
به امید موفقیت ایشون در مسیر جدید که میدونم کشتی رو به سرمنزل مقصود میرسونه
چقدر شان فدراسیون کشتی پایین اومده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موفق باشید
سانسورچی تابناک دوست داریم خسته نباشید خدا قوت
نصیرزاده اصلا یبار کشتی گرفته رو تشک؟
""بیر در پاسخ به این سوال که اولین اقدام شما بعد از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون کشتی چه خواهد بود؟ گفت: اولین کارم این است که به کربلا سفر می‌کنم.""

انگار ناف مدیریت ایرانی رو در هر زمینه ای با تظاهر بریده اند.
عباس جدیدی بیا حالا هی سلفی بگیر
چرا افرادی که امتحان خود را تصدی مناصب پس داده اند و مردود شده اند را دوباره انتخاب میکنید اقای دبیر در مورد ملک منسب به ایشان در زعفرانیه کمی توضیح بدهند
رد صلاحیت افراد متخصص در فدراسیون تخصصی خودشان
"بد" است و تایید صلاحیت سفارشی و دستوری، "بدتر"...
یادش بخیر ایشان وقتی قهرمان شده بود فقط دنبال ادامه تحصیل بود. عضو شورای شهر تهران، عضو هیئت رییسه شورای شهر و الان هم رییس فدراسیون، همینطور که گازش رو گرفته فکر کنم به وزیر ورزش رضایت بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
چون راهش رو پیدا کرده
جای پهلوان مردمی رسول خادم خالی و همیشه سبز...
این فرد اصلا آدم درستی نیست
علیرضا دبیرو من ازنزدیک میشناسم از نوجوانی وجوانی کبوترحرم حضرت عبدالعظیم ع بوده با ریاکاری ونفاق رابطه ای ندارد مواظب باشید جهنم مفت نروید بخاطر مطامع دنیوی تهمت نزنید با آرزوی موفقیت ایران درتمام صحنه ها
درباره کشتی گیران ووزنه بردار در شهرداری چیزهایی میگفتند بصورت شایعه امیوارم بز باشد
امیرخادم و عباس جدیدی رد صلاحیت شدند؟
اخه مگه اینها قبلا نماینده مجلس و نماینده وزیر و شورای شهر نبودن پس چی بیباره رد صلاحیت شدن..........؟؟؟؟؟؟؟
معلومه نمیخان بزرگان و متخصصان انتخاب بشن؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار