بازدید 4380

۶۰ کشته و یک میلیون آواره درپی سیل و رانش زمین

کد خبر: ۹۱۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵ 15 July 2019

در چند روز گذشته بیش از ۶۰ نفر در کشور نپال به دلیل باران های سیل آسیا جان خود را از دست داده اند درحالی که بیش از یک میلیون نفر دیگر در شمال شرق هند تحت تاثیر سیل و رانش زمین قرار گرفته اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رسانه های هندی اعلام کردند: در کشور نپال تاکنون مرگ ۶۰ نفر به دلیل بارندگی های شدید و رانش زمین تایید شده است درحالی که ۳۰ نفر دیگر نیز مفقود شده اند.

به گفته مقام های دولتی، عملیات امداد و نجات در مناطق سیل زده نپال به دلیل ادامه بارندگی های شدید متوقف شده است. بسیاری از گذرگاه های شهری به زیر آب رفته و سیل به خطوط انتقال برق و تلفن صدمه زده است.

در شمال شرق هند نیز باران های شدید فصلی تلفات جانی و مالی ایجاد کرده است.

به گفته مقامات هندی در ایالت «آسام» واقع در شمال شرق هند تاکنون ۱۴ نفر به دلیل بارندگی های شدید جان خود را از دست داده اند و بیش از یک میلیون نفر دیگر به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه ها مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

«راوینرانات» یک مقام محلی در ایالت آسام گفت: بیش از صد روستا در آسام تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند درحالی که چندین روستا به طور کامل به زیر آب رفته اند.

سیل و رانش زمین سایر ایالت های هند در مناطق شمالی و شرقی این کشور از جمله «مگالایا»، «سیکیم»، «میزورام» و «بیهار» را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. در ایالت «میزورام» آب گرفتگی معابر در شهر «تالبونگ» به بیش از ۴۰۰ خانه صدمه زده است.

در کشور نپال بیش از ۱۰ هزار نفر به دلیل وقوع سیل مجبور به ترک خانه های خود شده اند. سازمان هواشناسی نپال پیش بینی کرده است که با ادامه بارندگی ها، سطح آب رودخانه ها در جنوب این کشور افزایش خواهد یافت. این سازمان همچنین از مردم درخواست کرده است که به سطح آب رودخانه توجه کنند و در صورت بروز خطر خانه های خود را ترک کنند.

در کشور بنگلادش نیز از روز شنبه تاکنون حدود ۱۲ نفر به دلیل برخورد صاعقه جان خود را از دست داده اند. این افراد اکثراً کشاورز بوده اند.

به گفته مقامات بنگلادشی به دلیل وقوع سیل در این کشور حدود ۴۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

از سوی دیگر سازمان های امدادی نسبت به وضعیت بسیار بد ۹۰۰ هزار پناهجوی «روهینگیا» در اردوگاه های پناهجویان واقع در منطقه «کاگس» بازار بنگلادش اخطار داده اند.

به گفته مقامات بنگلادشی تاکنون ۱۰ مسلمان روهینگیا به دلیل سیل و رانش زمین در منطقه کاگس بازار جان خود را از دست داده اند درحالی که هزاران نفر دیگر به دلیل بارندگی های شدید مجبور به ترک چادر های خود در اردوگاه های مهاجران شده اند.

به گفته مقامات بنگلادشی از ماه اوت (مرداد) سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند درحالی که پیش از این حدود ۴۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می کردند.

باران های موسمی (مانسون) که از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم در جنوب آسیا ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی در این منطقه برجای می گذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر