بازدید 9346
یک رسانه آمریکایی عنوان کرد؛

خرید نفت از ایران، منجر به تحریم چین از سوی آمریکا خواهد شد؟

چین بزرگترین مشتری خرید نفت ایران است که در چند ماه اخیر به دلیل تحریم‌های آمریکا و لغو معافیت‌های تحریمی از سوی آمریکا، با مشکلات زیادی برای خرید نفت ایران مواجه شده است. با این حال، چینی‌ها همچنان به خرید نفت خود از ایران ادامه می‌دهند که این مسأله منجر به هشدار‌هایی از سوی آمریکا شده است.
کد خبر: ۹۱۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 14 July 2019

چین بزرگترین مشتری خرید نفت ایران است که در چند ماه اخیر به دلیل تحریم‌های آمریکا و لغو معافیت‌های تحریمی از سوی آمریکا، با مشکلات زیادی برای خرید نفت ایران مواجه شده است. با این حال، چینی‌ها همچنان به خرید نفت خود از ایران ادامه می‌دهند که این مسأله منجر به هشدار‌هایی از سوی آمریکا شده است.

به گزارش «تابناک»؛ پس از لغو معافیت های تحریمی آمریکا، چینی ها راه های متعددی برای تداوم خرید نفت از ایران دنبال کرده اند که منجر به تهدید به تحریم چین از سوی آمریکا شده است.

در همین رابطه، پایگاه آمریکایی «بریت بارت» عنوان کرده است، برخی از مشاوران دولت ترامپ، از وی خواسته اند در راستای قطع صادرات نفت ایران به چین، محدودیت های اقتصادی ثانویه ای را علیه پکن اعمال کند.

بنا به گفته سه مقام ارشد آمریکایی، مقامات کاخ سفید تأیید کرده اند که چین در ماه گذشته بیش از یک میلیون بشکه نفت از ایران خریده است. با این حال، مقامات آمریکایی با چگونگی برخورد با این مسأله مواجه هستند.

این وبگاه آمریکایی در ادامه نوشت: تندروهای شورای امنیت ملی آمریکا در حال بررسی تحریم هایی بر نهادها و بانک های چینی هستند که تحریم ها علیه ایران را نادیده گرفته اند؛ تحریم هایی که می تواند مذاکرات تجاری میان دو کشور را دچار مشکل کرده و روابط پکن-واشنگتن را وارد فاز جدیدی از تنش کند.

در همین زمینه، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با تأکید بر هدف واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، اظهار کرد: کشورهایی که از تحریم‌‌های آمریکا پیروی نکنند، با عکس‌العمل آمریکا روبه رو خواهند شد و این شامل چین یا هر کشور دیگری در جهان است. ما انتظار داریم همه کشورها از تحریم‌‌های آمریکا پیروی کنند.

این در حالی است که مقامات دولت آمریکا بر این باورند که تلاش برای فشار مضاعف روی ایران، با اقدام چین در ادامه واردات نفت ایران تضعیف شده است.

خرید نفت از ایران منجر به تحریم چین از سوی آمریکا خواهد شد؟

نوامبر گذشته آمریکا صادرات نفت ایران را تحریم کرد و معافیت‌هایی که برای هشت مشتری بزرگ نفت ایران از جمله چین صادر کرده بود، در ماه می تمدید نکرد.

اداره کل گمرک چین واردات نفت ایران به ارزش ۵۸۵ میلیون دلار در ماه می را اعلام کرد، در حالی که میزان واردات نفت ایران در آوریل، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است. با این حال، انتظار می‌رود بر مبنای شمار نفتکش‌هایی که در مسیر رسیدن به بنادر چین هستند، آمار واردات نفت از ایران در ژوئن بهبود پیدا کند.

چرا آمریکا در تحریم چین محتاط است؟

نکته بسیار مهم در این میان این است که اگر امریکا بخواهد برای تحریم چین وارد میدان عمل شود، باید یک بانک بزرگ چینی را مورد تحریم قرار دهد، بانکی که تحریم آن صدای بسیاری از تجار و بازرگانان امریکایی را که با چین داد و ستد دارند درمی آورد.

با این حال مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند بدون تحریم یک بانک بزرگ چینی به دلیل تأثیر منفی که ممکن است روی اقتصاد جهانی داشته باشد، جلوی واردات نفت ایران از سوی چین را بگیرند.

پاسخ چین به تحریم ها

به عقیده بسیاری از ناظران، پاسخ پکن به این تهدیدات تند و دور از انتظار بود. سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که قلدری یکجانبه آمریکا به توموری وخیم مبدل شده است.

نماینده چین در کمیسیون مشترک برجام نیز تصریح کرد: از تحریم‌های آمریکا ضدایران پیروی نمی‌کنیم و سیاست به صفر رساندن صادرات نفتی تهران را نیز نمی‌پذیریم زیرا امنیت انرژی برای ما مهم است.

این موضوع حتی برخی مقامات دولت فعلی امریکا را متقاعد کرده که دل کندن کشورهایی چون چین و هند و حتی ترکیه از نفت ارزان ایران بسیار دشوار است و ظاهرا واشنگتن راه سخت و طولانی در پیش دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۲
چون چین زیر دست امریکا نبست و می خواهد خودش را بالاتر از امریکا کند خوب مشخص است که تن به این کار نمی دهد
چین از این اهرم هم در مذاکرات اقتصادی خود استفاده خواهد کرد. اما این دلیلی بر تسلیم ما نیست. تسلیم در این لحظه یعنی انحلال سرزمین ایران بعد از چند هزاره!!
،،دل کندن کشورهایی مانند چین از نفت ارزان قیمت ایران دشوار است،، به نظر می رسد یک چینی از نفت ایران بیشتر از یک ایرانی سود می برد
متاسفانه تابناک هم راستا و هم جهت و کاملا هماهنگ با دولت و مجلس بدون انعکاس مشکلات معیشتی میلیونها ایرانی در رسانه خودش عملا در خدمت دولت ثروتمندان هست

آیا از سفره های خالی تر از روزهای قبل مردم خبر دارید ؟؟؟؟
آیا این خبرهای بی خاصیت سیاسی با انبوهی از اما و اگر میتواند مرهم زخم های دل مردم باشند ؟


گزارش هایی از همه شهرها تهیه کنید و ببینید با مردم چه کرده اید .
از زوج و فرد گرفته تا قتل بی ارزش پرستوها و فرار مالیاتی خریداران سکه و الی ماشاا.... مینویسید اما از درد و رنج مردم هیچ .

از موضوع بی حجابی و بدحجابی مردم مینویسید اما از سفره های خالی مردم ؟؟؟؟؟؟
اینگونه بنظر میرسد که روسیه پشت ایران را در برجام خالی کرده ؟ اگر امریکا موفق بشود نظرات خود را به کشورهای مطرح جهان بقبولاند ، بدون شک ، جهان به دورهٔ قرن نوزدهم بازگشت میکند ؟ که بریتانیان سردمدار استثمار جهان بود ؟ اینگونه عملکرد برای بشریت بسیار خطر ناک است ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
روسها هیچگاه دوست ایران نبودند این ها با پنبه سر میبرند وماشالله مسئولین ما هم توباغ نیستند
چین گفته امنیت انرژی براش مهمه



معلومه اصلا دوست نداره فروش نفت ما صفر شه
که ایران هم دست ب اقدامات خطرناک بزنه
خدا کنه شرایطی پیش بیاد یه قطره نفت وهیچ کالایی از کشورخارج نشه،از پول نفت نه خیری نه حقوقی حتی یه وام به ما تعلق نگرفته...شایدم ما بچه چچن یا بورکینافاسو باشیم وخودم خبر ندارم
در یک ماه یک میلیون نفت خریده. ما قبل از تحریم روزی حداقل 1.5 تا 2 میلیون بشکه صادر میکردیم. یک میلیون تقسیم بر 30 می شه روزی حدود 33000 بشکه. چیزی نیست نسبت به قبل از تحریم. آمریکا هر کاری بکنه ایران روی 200 - 300 هزار بشکه را قاجاقی هم شده میفروشه. راههای قانونی بسته شده و فقط قاچاق مونده ! مگر اینکه راستی راستی چین اعلام کنه که از ایران نفت میخره و از ایران به عنوان یک برگ برنده تو مذاکرات تجاری با آمریکا استفاده کنه.
خیلی دل خوش نکنید. این 200-300 هزار بشکه هم خرج میشه و چیزی گیر مردم نمیاد.
دل کندن از نفت ارزان ایران بسیار مشکل است!!!؟؟؟
فرانسوی های پنیر خور چه زود نقش عوض می کنند حالا بعد از ناکامی در وساطت شان فریبکارانه شان دل نگران جنگ شدند آنقدر دل نگران شوید تا از فرط غصه بمیرید. بیچاره ها اولا جرات از این حماقت ها ندارند دوما که بسیار بعید است که مرتکب چنین حماقتی شوند اگر هم مرتکب شدند چنان درس عبرتی خواهند گرفت که هرگز پیامدهای حماقت کردن را فراموش نکنند.
هشدار فرانسه نسبت به خطر جنگ در بحران میان آمریکا و ایران
14.07.2019
ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه از نقض برجام و افزایش سطح غنیسازی از سوی ایران، پس از خروج آمریکا از توافق هستهای انتقاد کرد و آنرا یک «واکنش بد به یک تصمیم بد» خواند. او گفت که «وضعیت جدی است» و این احتمال هست که با افزایش تنشها وقایع ناگواری رخ دهند.
حذف هم نفت ارزان ایران است که کشور های تولید کننده مانند چین و هند و ترکیه و....با سرمایه داری جهانی پیمان بسته اند تا تولیدات ارزانشان از جیب ملت ایران تولید شود و سود را سرمایه داران بین المللی به جیب بزنند!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل