بازدید 6845

شرط پرداخت حق الجلسه به اعضای شورای عالی استانها

کد خبر: ۹۱۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 11 July 2019

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص حضور اعضای این شورا در مجامع و هیأت‌های مختلف و نحوه پرداخت حق الجلسه حضور اعضا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری در حاشیه برگزاری بیستمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات شورایاری‌ها در شهر تهران نخستین بار نیست که برگزار می‌شود، بلکه این پنجمین دوره است که این انتخابات در تهران برگزار می‌شود و حتی در شورای شهر اول نیز این انتخابات برگزار شده است و برگزاری پنجمین دوره شورایاری‌ها نیز بر مبنای همین اصل برگزار خواهد شد.

وی افزود: دو ماه قبل مصوبه‌ای در شورای عالی استان‌ها تصویب شد که بر اساس آن شوراها می‌توانند انجمن‌ها و شورایاری‌ها را داشته باشند تا ارتباط آنها با مردم بیشتر شود. بر اساس این مصوبه در کلانشهرها می‌توان انتخابات شورایاری‌ها را برگزار کرد که البته این مصوبه در حال حاضر در هیأت وزیران قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر سازمان بازرسی در خصوص مخالفت خود با برگزاری این انتخابات اصرار بر نظرش داشته باشد موضوع به دیوان عدالت خواهد رفت.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص تعداد کاندیداهای ثبت نامی در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت: شبهه این است که برگزاری این انتخابات قانونی است یا خیر؟ زمان زیادی از ما گرفت و فرصت ثبت نام کاندیداها نیز محدود بود اما با این حال ۱۲ هزار نفر ثبت نامی در این انتخابات عدد قابل قبولی است.

وی تاکید کرد: نامه‌ای از سازمان بازرسی کل کشور به بنده به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌ها ارسال نشده است. قطعاً تعداد اعضای شورای شهر تهران ۲۱ نفر است و جمعیت این شهر حدود ۹ میلیون نفر؛ چطور این جمع ۲۱ نفره می‌تواند در خصوص مسائل مختلف با شهروندان این شهر در تماس باشد؟ اما باید گفت که با تشکیل شورایاری‌ها می‌تواند این تعامل شکل بگیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص تنش ایجاد شده امروز در جلسه شورای عالی استان‌ها در خصوص اخذ حق الجلسه شرکت اعضای این شورا در مجامع و جلسات مختلف گفت: تعدادی از اعضای شورای عالی استان‌ها تمایل به شرکت در مجامع و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی دارند که ما از این موضوع استقبال می‌کنیم و آنها را معرفی می‌کنیم. قطعاً برای شرکت در این جلسات باید حق الجلسه دریافت کنند اما به دلیل اینکه عضویت در شوراها شغل محسوب نمی‌شود، گرفتن این حق الجلسه بلامانع است ولی با توجه به اینکه منابع مالی ما محدود است نمی‌توانیم مبلغی را در این خصوص پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: اما حضور در مجامع یا تشکل‌هایی که نماینده شورای عالی استان‌ها در آنها حق رأی دارد حق الجلسه آن پرداخت می‌شود. در حقیقت اگر نماینده ما از استانی برای شرکت در چنین جلساتی در تهران حضور پیدا کند موظف هستیم حق الجلسه آن را پرداخت کنیم که این جلسات حدود سه یا چهار جلسه است که حق الجلسه به آن تعلق می‌گیرد که در هیأت‌های مختلف این جلسات برگزار می‌شود. یکی از اعضا یک سال بود که در مجامع مختلف شرکت کرده بود و مبلغ ۱۸ میلیون تومان دریافت کرده بود که ما در این جلسه تصویب کردیم که از این پس فقط با توجه به محدودیت منابع مالی، جلساتی که حق رأی وجود دارد برای آن حق الجلسه پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه قانبیلی نماینده مردم تهران در شورای عالی استان‌ها که مبلغ ۱۸ میلیون تومان برای یک سال حضور در جلسات مجامع و هیأت‌های مختلف از شورای عالی استان‌ها دریافت کرده بود در جمع خبرنگاران گفت: به عنوان نماینده شورا در هیأت نظارت کشور که در وزارت کشور برگزار می‌شود با حق رأی حضور داشته‌ام. بنده مجموعاً در طول سال ۱۳۹۷ در ۵۷ جلسه حضور پیدا کردم که حدود ۱۰ جلسه آن در مجلس بود و مبلغ 18 میلیون تومان را بابت حق ایاب و ذهاب دریافت کرده بودم. بنده از پردیس برای شرکت در این جلسات به تهران می‌آیم و برای حضور در این جلسات مصوبه پرداخت حق الجلسه وجود دارد، لذا به این ترتیب بنده بابت حق الجلسات از شورای عالی استان‌ها طلبکار هستم و علاوه بر مبلغ ۱۸ میلیون تومان بابت ایاب و ذهاب، باید حق الجلسات نیز پرداخت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار