بازدید 9428
استاندار خوزستان:

مسجدسلیمانی‌ها امشب در خانه نخوابند

استاندار خوزستان با تاکید بر این که مسئولان استان تا پایان بحران در کنار مردم مسجدسلیمان باشند، گفت: مسئولان شهرستان به مردم این شهر اعلام کنند که امشب در خانه نخوابند.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ 08 July 2019
غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در نشست شورای مدیریت بحران در فرمانداری مسجد سلیمان اظهار داشت: اگر زیرساخت‌ها در مسجدسلیمان با مشکل رو به رو است در صورت امکان به سرعت برطرف شود تا مردم با مشکل جدی مواجه نشوند.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وی افزود: تا این لحظه دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس با اعزام گروه‌های سیار در کمک رسانی به حادثه دیدگان زلزله، بسیار خوب کار عمل کردند.

استاندار خوزستان بیان کرد: منازلی که زمین لرزه‌ای با شدت ۵.۷ ریشتر را تحمل کرده اند ممکن است با یک پس لرزه تخریب شوند لذا باید مردم را تشویق کنیم تا برای احتیاط امشب در خانه‌ها نخوابند و در محیط‌های باز مانند حیاط منازل یا کمپ‌های موقت استقرار یابند.

او با بیان اینکه هلال احمر به هیچ وجه موضوع زلزله را دست کم نگیرد، توضیح داد: بی توجهی و کم اهمیت تلقی کردن زمین لرزه‌ای که در بافت فرسوده رخ داده، ممکن است نتیجه همه تلاش‌های امدادی را نقش بر آب کند.

شریعتی بیان کرد: برای پیشگیری از تلفات جانی، شرایطی را برای مردم فراهم کنیم تا مردم بتوانند امشب را خارج از منازلشان بگذرانند، لذا چادر مورد نیاز مردم به هر تعداد در اختیارشان قرار داده شود و کمپ‌های موقت نیز ایجاد گردد.

وی تاکید کرد: مسئولان شهرستانی و استانی تا حصول اطمینان از وضعیت مسجدسلیمان در کنار آن‌ها بمانند، همان طور که تعهد دادیم در سیل تا اتمام مشکلات در کنار مردم باشیم اینجا هم تا رفع تمام مشکلات در کنار مردم مسجدسلیمان هستیم و خسارت‌های وارده را جبران می‌کنیم و نمی‌گذاریم مردم دچار نگرانی یا تشویش شوند.

استاندار خوزستان گفت: مردم همه مناطق استان برای ما برابر هستند، زیرا ما هموطن هستیم، اما باید مسئولان شهرستان و استان نیز آمادگی لازم را داشته باشند تا این وضعیت به خوبی مدیریت شود و مشکل خاصی برای مردم مسجدسلیمان پیش نیاید.

زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۷ درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) صبح دوشنبه شهرستان مسجد سلیمان خوزستان را لرزاند که در پی آن پس لرزه‌هایی در بسیاری از مناطق استان احساس شد.

پس از زلزله اولیه تاکنون ۱۲ پس لرزه در شهرستان مسجد سلیمان رخ داده است.

کانون این زمین لرزه شهر گلگیر مسجد سلیمان بوده است که در این حادثه ۱۱۲ نفر در مسجد سلیمان مصدوم شدند و یک نفر به دلیل ترس دچار عارضه قلبی شد و جان خود را از دست داد.

استاندار خوزستان در پایان جلسه از مصدومان و منازل آسیب دیده دیدن کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر