بازدید 4067

تداوم فعالیت صنایع کوچک در گرو تامین صنایع کوچکو مواد اولیه

کد خبر: ۹۱۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 08 July 2019

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است تداوم فعالیت واحدهای تولیدی کوچک و شهرک‌های صنعتی در شرایط تحریمی درگرو تامین نقدینگی و مواد اولیه است.
حمید گرمابی

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره موانع پیش روی صنایع کوچک و متوسط ، گفت: تحریم و رکود کنونی بر عملکرد و فعالیت بسیاری از واحدهای تولیدی کوچک و شهرک‌های صنعتی اثرگذار بوده و بیشتر آنها با 30 تا 60 درصد ظرفیت خود مشغول هستند یا به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شده‌اند.

سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی کوچک بسیار کم است

نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی کوچک بسیار کم است، افزود: کاهش قدرت خرید مردم در ماه های اخیر میزان فروش این واحدها را کاهش داد در نتیجه میزان تولید SMEها به شدت کم شد.

تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید در شرایط کنونی برای واحدهای تولیدی کوچک بسیار مشکل بوده و آنها ناچارند نیاز خود را با هزینه‌های گزاف تامین کنند

وی کاهش صادرات را نیز یکی دیگر از مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی برشمرد و اظهار کرد: تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید در شرایط کنونی برای واحدهای تولیدی کوچک بسیار مشکل بوده و آنها ناچارند نیاز خود را با هزینه‌های بیشتر تامین کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صنایع کوچک و متوسط حال مساعدی ندارند و تنها واحدهایی که به دنبال صادرات بودند در شرایط کنونی می‌‌توانند به تولید خود ادامه داده و هزینه‌های خود را تامین کنند.

ضرورت صادرات حداقل 30 درصد از تولیدات بنگاه‌های اقتصادی کوچک

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تنها واحدهای تولیدی کوچک که حداقل ۳۰ درصد از تولیدات خود را به صادرات اختصاص دادند در حال حاضر سرپا مانده‌اند، خاطرنشان کرد: اگرچه کاهش ارزش پول ملی برای اقتصاد مناسب نیست اما این شرایط می‌تواند برای افزایش میزان صادرات فرصت خوبی باشد.

گرمابی ادامه داد: علیرغم تمام مشکلات، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط می‌توانند عملکرد مناسبی داشته و از ظرفیت کشورهای همسایه برای صادرات استفاده کنند چراکه نقل و انتقال پول به این کشورها بدون مشکلی انجام می‌شود.

مشکلات SME‌ها؛ مالیات، بیمه و بازاریابی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات، بیمه و بازاریابی از جمله سایر مشکلات SME ها است، تصریح کرد: در صورتی که سازمان‌های بیمه و مالیات کشور با این واحدها مدارا کنند می توان زمینه توسعه و استفاده از ظرفیت حداکثری آن ها را فراهم کرد.

صنایع کوچک و متوسط نقش موثری در اشتغالزایی دارند

وی با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط نقش موثری در اشتغالزایی دارند، بیان کرد: با سرمایه‌گذاری اندک در این در واحدها به راحتی می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

گرمابی درباره طرح "تامین مالی مولد" و نقش آن در بهبود شرایط واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، گفت: باید دید این طرح چگونه اجرایی می‌شود و درصد شمول آن برای واحدهای تولیدی چقدر است، اگر در اجرای این طرح‌ها به واحدهای تولیدی کوچک توجه شود می‌توان نقدینگی و سرمایه در گردش آنها را تامین کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معمولا طرح‌های روی کاغذ با آنچه در واقعیت اجرایی می‌شود متفاوت است؛ در برخی موارد این تفاوت به قدری زیاد است که طرح از اهداف خود دور می‌شود اما در سایر موارد طرح‌ها قابلیت اجرایی داشته و مشکلات را کاهش می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی