بازدید 7568

خنثی شدن بمب جنگ جهانی دوم در فرانکفورت

کد خبر: ۹۱۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵ 08 July 2019

در پی تلاش‌ها برای خنثی کردن یک بمب ۵۰۰ کیلوگرمی آمریکایی مربوط به جنگ جهانی دوم، هزاران نفر از مردم محله‌ای در فرانکفورت آلمان از خانه‌های خود تخلیه شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی آسوشیتد پرس، در پی تلاش مقامات مسئول برای خنثی کردن یک بمب ۵۰۰ کیلوگرمی آمریکایی مربوط به جنگ جهانی دوم، هزاران نفر از مردم محله‌ای در فرانکفورت آلمان از خانه‌های خود تخلیه شدند.

چند ساعت قبل از آغاز عملیات خنثی سازی بمب، مقامات رسمی آلمانی روز یکشنبه (۱۶ تیر) از شانزده هزار و پانصد نفر از ساکنان محله آستِند (Ostend) در فرانکفورت آلمان درخواست کردند تا منازل خود را ترک کنند.

یک آسایشگاه سالمندان نیز در این محله تخلیه شد. این بمب آمریکایی ماه گذشته در یک عملیات ساخت و ساز ساختمانی یافت شد، ولی مقامات آلمانی امروز را برای خنثی سازی آن انتخاب کردند تا در این مدت مراحل آماده سازی و تخلیه محله را بتوانند انجام بدهند و میزان خطر را به حداقل برسانند.

بیش از هفتاد سال از پایان جنگ جهانی دوم در آلمان می‌گذرد و هنوز هر از چند گاهی بمب‌های عمل نکرده در آلمان یافت می‌شود. عملیات خنثی سازی این بمب‌ها مستلزم تخلیه تعداد زیادی از مردم در مناطق مسکونی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار