بازدید 6123
۱
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

هزار و یک واحد رشد برای شاخص کل بورس/ سه پالایشی، بازیگرانِ سبزپوشی بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه شانزدهم تیرماه ۹۸)، با افزایش ۱۰۰۱ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به رقم ۲۴۶ هزار و ۴۴۷ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد ریزش ۳۴۹۸ واحدی معادل ۱.۴۱ درصد بودیم.
کد خبر: ۹۰۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ 07 July 2019
بورسشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه شانزدهم تیرماه ۹۸)، با افزایش ۱۰۰۱ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به رقم ۲۴۶ هزار و ۴۴۷ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد ریزش ۳۴۹۸ واحدی معادل ۱.۴۱ درصد بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۸۱ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به رقم ۶۹ هزار و ۱۹۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۴۷ واحدی معادل ۰.۹۲ درصد، عدد ۶۰ هزار و ۵۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۷۲ واحدی معادل ۰.۹۲ درصد به رقم ۴۰ هزار و ۹۱۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۵۲ واحد افزایش معادل ۰.۴۲ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۶ هزار و ۶۹۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۸۳۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۶ درصد به رقم ۱۸۲ هزار و ۳۶۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۴۸ واحد افزایش معادل ۰.۲۳ درصد همراه بود و عدد ۴۸۶ هزار و ۷۰۸ واحد را به نمایش گذاشت.

بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۲۵ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۱ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۹۴ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۶۶ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۶۰ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۵۵ واحد و نماد ونیکی متعلق به سرمایه‌گذاری ملی‌ایران با ۵۳ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۵۷ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۵۶ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۴۳ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۴۲ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۳۳ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۳۰ واحد، نماد سفارس متعلق به سیمان فارس و خوزستان با ۲۷ واحد و نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۲۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۶۱۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۵۶ هزار و ۹۶ نوبت معامله و به ارزش ۱ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

عرضه و تقاضا‌های بورس تهران
 
در معاملات امروز بورس تهران نماد شرکت سیمرغ (سیمرغ)، داروسازی جابر ابن حیان (دجابر)، پتروشیمی پردیس (پردیس)، داروسازی فارابی (دفارا)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند)، پست بانک ایران (وپست) و تامین ماسه ریخته گری (کماسه) با بیشترین صفوف خرید مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی شر‌کت‌های صندوق درامد ثابت امین یکم فردا (امین یکم)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس۴۱۲) با بیشترین صفوف فروش و عرضه مواجه شدند.

رفت و آمد‌های بازار

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات قند قزوین (قزوین)، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (تکشا)، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن)، آلومراد (فمراد) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، حق تقدم شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو (رتکوح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی و  سیمان خوزستان سخوز ۱  با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های لامپ پارس شهاب (بشهاب)، کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی (کرازی)، صنایع شیمیایی فارس (شفارس)، صنعتی پارس خزر (لخزر)، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، لیزینگ ایران (ولیز) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. بدون محدودیت نوسان قیمت و صنایع کاشی و سرامیک سیناکساوه با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. بازگشایی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این بورس که من میبینم زیربمباران هم به رشد خودادامه خواهدداد!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار