بازدید 8947
۶

واکنش پمپئو به افزایش ذخایر اورانیوم ایران

کد خبر: ۹۰۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 02 July 2019

وزیر خارجه جنگ طلب ترامپ در واکنش به افزایش ذخایر غنی سازی اورانیوم ایران گفت؛ جمهوری اسلامی در هیچ سطحی نباید غنی سازی اورانیوم داشته باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مایک پمپئو روز دوشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود؛ ایران امروز گام‌های جدیدی برای پیشبرد جاه طلبی‌های هسته‌ای برداشته است.

وی ادعا کرد: رهبر تروریسم در جهان برنامه هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد تا از جامعه بین المللی اخاذی و امنیت منطقه را تهدید کند.

وزیر جنگ طلب ترامپ اضافه کرد، هیچ توافق هسته‌ای نباید به ایران اجازه دهد در هیچ سطحی غنی سازی اورانیوم‌داشته باشد.

پمپئو که از سال گذشته تا کنون خواب بازگرداندن قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت علیه ایران را در سر می‌پروراند، تکرار کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد با شروع سال ۲۰۰۶، ۶ قطعنامه برای تعلیق فعالیت‌های غنی سازی و فرایندهای آن وضع کرد.

وی این قطعنامه‌ها را در مسیر درست و استاندارد دانست و گفت قطعنامه‌ها در شرایط کنونی هم استاندارد است. دولت ترامپ از جامعه بین المللی می‌خواهد استانداردهای دیرین رژیم منع گسترش سلاح اتمی را مبنی بر نداشتن غنی سازی برنامه اتمی ایران باز گرداند.

وزیر خارجه آمریکا در اظهار نظری کاملاً مداخله جویانه افزودکه یران توانایی مانا برای تعقیب انرژی هسته‌ای بدون غنی سازی داخلی را دارد.

پمپئو در ادامه ایران هراسی خود به منظور توجیه اقدامات غیر قانونی و ظالمانه علیه مردم ایران، گفت ایران مسلح به بمب اتمی خطر بزرگی را به منطقه و جهان اعمال خواهد کرد.

وی ادامه داد آمریکا برای مذاکره درباره یک توافق جدید و جامع با آنچه که رژیم ایران نامید به منظور حل تهدیدصلح و امنیت بین المللی متعهد است.

وزیر خارجه ضد ایرانی ترامپ که با همدستی بولتون، نتانیاهو و برخی متحدان منطقه‌ای به سوی تشدید تنش با ایران پیش می‌رود، گفت تا زمانی که ایران دیپلماسی را رد می‌کند و به برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، انزوای اقتصادی و دیپلماتیک آن تشدید می‌شود.

اظهارات پمپئو و دیگر مقامات آمریکایی به خوبی گواه آن است که خروج غیرقانونی از پیمان‌های بین المللی، اعمال تحریم و یکجانبه گرایی تعریف جدید از دیپلماسی آمریکایی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
قطعنامه ها فقط برای ایران باید اعمال بشه ؟؟؟ حالا خودتون به کنار ولی اسراییل تروریست و کودک کش حق داره بدون هیچ نظارتی فعالیت هسته ای داشته باشه و بمب هم داشته باشه ولی ایران حتی حق صلح آمیز نداره ؟؟؟ زوره دیگه ؟نه؟
اظهارات پمپئو پذيرفته نيست. رويه سياسي و گام به گام ايران در پرونده هسته اي و برجام درست است. پيش شرط هرگونه مذاكره اي برگشت آمريكا به برجام است. ايران نبايد تسليم بمباران تبليغاتي غرب شود و آمادگي نبرد دفاعي و پاسخ نظامي خود را به هر حمله اي بطور متناوب با قدرت اعلام كند.
این بایدها و نبایدها مربوط به 50 سال پیش است نه اکنون ... ما هم می گویم آمریکا نباید به امور سایر کشورها دخالت کند و ادعای بزرگتری بکند ..ما می گوییم آمریکا نباید مردم بیگناه یمن و افغانستان و سوریه را قتل عام کند . ما می گوییم آزاد هستیم آزاد
این که مرتب و در هر خبری بگوییم آمریکا زورگو است کمی خسته کننده شده است. این موضوعی مبرهن است و نیازی به توضیح ندارد. این هم که نباید تسلیم زورگویی باشیم مسلم است. اما باید راهکاری متناسب با توانایی های خودمان پیدا کنیم و اقدام و عمل نماییم. به نظر می رسد اکنون استفاده از توانایی های ما برای فشار به طرف مقابل شروع شده اما با تهدید طرف مقابل نباید متوقف شویم. فشار جدی به اذناب امریکا در منطقه باید تا حد شکستن ایشان ادامه پیدا کند. نباید در قربانی کردن کشورهایی مثل امارات تردید کنیم. پیامهای مستقیم تهدید به هدف قرار گرفتن این کشورها باید ارسال و با کمترین اقدامی از سوی آنها اقدام شود. امروز روزی است که باید از جنگ نترسیم تا سایه آن را از سر کشور دور کنیم!!!
به تو يكي اصلاً مربوط نيست
حالا كه ما را تحريم كردن و به بدبختي كشوندن با هر سطحي غني سازي مي كنيم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار