بازدید 4733
مدیرانی که دست از لیدرها و سکوها بر نمی دارند

آغاز جنگ هواداری فوتبال ایران قبل از قرعه کشی لیگ!

برخی از مدیران باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی تبریز ظاهرا تمایلی به از دست دادن لیدرهای شان روی سکو‌ها ندارند! چون از گوشه و کنار شنیده می‌شود که برخی مدیران این باشگاه‌ها در تلاش هستند تا ممنوع الورودی برخی لیدر‌ها را لغو کنند!
کد خبر: ۹۰۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 01 July 2019

در حالیکه مدیران ورزش و فوتبال در تلاش هستند تا فضایی دوستانه در فوتبال ایجاد کنند، اما برای اولین مرتبه شاهد جنگ روی سکو‌ها حتی در دوره بدنسازی و آماده سازی تیم‌ها هستیم!

به گزارش تابناک ورزشی، کانون‌های هواداری در باشگاه‌های لیگ برتری در عمل تبدیل به کانون حاشیه‌سازی در فوتبال ایران شد. درگیری‌ها در مسابقه‌های حساس و مهمی، چون پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر و جام حذفی شاخص‌ترین این اتفاقات بود که کانون‌های هواداری در دنیای واقعی و مجاز رقم زدند. پس از این حواشی بود که سازمان لیگ فوتبال ایران در نامه‌ای به باشگاه‌ها اعلام کرد که در فصل آینده کانون‌های هواداری باشگاه‌ها باید منحل شوند و دیگر چنین تشکیلاتی در باشگاه‌ها وجود خارجی نخواهند داشت.

باشگاه‌ها موظف شدند که ساماندهی امور هواداران‌شان را با تشکیل معاونت فرهنگی باشگاه انجام دهند و حتی کانال‌های هواداری غیرمجاز در فضای مجازی نیز باید تعطیل شوند. این نامه سازمان لیگ و دستورالعمل فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها مورد استقبال مدیران ورزش و به خصوص وزیر ورزش هم قرار گرفت. مسعود سلطانی‌فر هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد «دیگر در فوتبال لیدر نداریم.»

با این حال در حال حاضر فقط باشگاه نساجی قائمشهر اعلام کرد که در فضای مجازی و واقعی دیگر تشکیلاتی به نام کانون هواداری نخواهیم داشت و باشگاه به دنبال ایجاد معاونت فرهنگی است . این اقدام باشگاه نساجی قابل توجه بود، اما متاسفانه باشگاه‌های پرهوادار دیگر فوتبال‌مان تا لحظه نگارش این مطلب اقدامی عملی برای انحلال کانون‌های هواداری خود انجام نداده‌اند یا حداقل اطلاع‌رسانی در این مورد انجام نشده است.

از سویی دیگر برخی از مدیران باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی تبریز ظاهرا تمایلی به از دست دادن لیدرهای شان روی سکو‌ها ندارند! چون از گوشه و کنار شنیده می‌شود که برخی مدیران این باشگاه‌ها در تلاش هستند تا ممنوع الورودی برخی لیدر‌ها را لغو کنند! توجیه‌شان هم تحت کنترل درآوردن سکو‌ها در جریان مسابقات لیگ برتر است! کاش این شنیده‌ها صحت نداشته باشد از سویی دیگر رسانه‌ها و مدیران ارشد ورزش و فوتبال ایران در انتظارند تا باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان هرچه سریع‌تر برنامه خود را برای مهار فضای متشنج روی سکو‌ها قبل از شروع لیگ اعلام کنند.

متاسفانه ۴ باشگاهی که بیشترین حاشیه‌ها را در زمینه هواداری در فصل گذشته داشتند همچنان با هدایت برخی از لیدرهای شان در حوزه هواداری فعالیت می‌کنند. این لیدر‌ها که برخی از آن‌ها سوئ سابقه هم دارند به راحتی از فوتبال جدا نمی‌شوند و حتی در گفتگو‌های خصوصی خود با مدیران باشگاهی مدعی هستند که بدون آن‌ها ورزشگاه‌ها روز‌های سخت و پرتنشی را در پیش خواهند داشت و برخی مدیران هم مرعوب این تهدید‌ها شده‌اند!

اگر در اواخر فصل گذشته لیگ برتر شاهد بیانیه نویسی باشگاه‌ها علیه یکدیگر و حتی داوران بودیم در لیگ برتر نوزدهم این اتفاق خیلی زودتر و حتی قبل از شروع فصل آماده‌سازی کلید خورده است! شعار‌های هواداران پرسپولیس علیه تراکتورسازی باعث شد که باشگاه تراکتورسازی علیه پرسپولیس شکایت کنند! آن هم در حالیکه نه هنوز مسابقه‌ای شروع شده و نه حتی مسابقات لیگ قرعه کشی شده است!

به نظر می‌رسد باشگاه‌های پرحاشیه و پرهوادار باید هرچه سریع‌تر در زمینه انحلال کانون‌های هواداری گام‌های عملی بردارند و سازو کار جدید خود را برای فصل آینده مشخص کنند تا شاهد حواشی کمتری در لیگ برتر باشیم. فرهنگ‌سازی باید از رسانه‌ها وحتی فضای مجازی باشگاه‌ها آغاز شود. باید لیگ برتر نوزدهم یک شعار را در دستور کار خود قرار بدهد و آن هم «احترام» است. باید با احترام به خود ودیگران از فوتبال لذت برد و بدانیم که فوتبال جنگ نیست یک رقابت دوستانه برای نزدیکی بیشتر اقوام و ایجاد انسجام اجتماعی بیشتر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر