بازدید 12020

شرط ایران برای اروپا برای ماندن در برجام

کد خبر: ۹۰۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ 29 June 2019

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای تاکید کرد در صورتی که اروپایی‌ها به تعهداتشان در برجام پایبند باشند ایران نیز در این توافق باقی خواهد ماند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه گفت که در صورتی که کشورهای اروپایی به تعهدات خود تحت برجام پایبند باشند ایران نیز در این توافق باقی خواهد ماند.

وی که با خبرگزاری آناتولی ترکیه مصاحبه می‌کرد، گفت: اما اگر ما نتوانیم از این موضوع اطمینان یابیم، خروج از توافق هسته‌ای و اتخاذ گام‌های دیگر از جمله گزینه‌های ایران خواهد بود.

عباس موسوی که پیش از پایان نشست کمیسیون برجام در وین این مصاحبه را انجام داده است، گفت: ما انتظار داریم که تصمیم نهایی درباره آینده توافق، از این نشست حاصل شود و باقی ماندن ایران در توافق هسته‌ای به نتایجی که در پایان این نشست اتخاذ خواهد شد، بستگی دارد.

نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) عصر روز جمعه پس از سه ساعت و نیم در هتل پله کوبورگ شهر وین پایان یافت.

اجرایی شدن اینستکس از مهمترین خبرهایی بود که پس از پایان این نشست در رسانه‌های خبری منتشر شد. اینستکس سرواژه‌ای است که از قرار گرفتن حروف ابتدایی عبارت «Instrument in Support of Trade Exchange» به معنای «ابزاری برای حمایت از مبادلات تجاری» تشکیل شده است. اینستکس قرار است در مراحل اول مبادلات مربوط به مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی را پوشش دهد، اما کشورهای اروپایی وعده گسترش آن را داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
با وعده وعید و حرف تا حالا چیزی درست نشده. ایران باید عملا نشان بده که تا از روند اجرایی ساز و کار مالی چیزی عایدش نشده باید اروپا رو تحت فشار بذاره. اروپا و امریکا طاقت هیچ جنگی را ندارند. دنیا بسوی یک رسشن اقتصادی دیگر در حال حرکت هست. این یعنی اروپا و امریکا باید برای نجات اقتصادشان کاری باید بکنند و خیلی محتاط باشند. بیایید از طبل جنگشان نترسیم .
فعلا که ازتهدیدتان برای کاهش تعهدات وشمارش معکوس ده روزه عقب نشستید !!!
چراکامنت های ضدسازش رامنتشرنمیکنید؟
کدام صادرات به اروپا از طرف ایران انجام میشه که در قبالش اینستکس بتونه در قبالش پول دارو و غذا را برامون تسویه کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
نفت البته در آینده
حالا مثلا ما از برجام خارج شیم مردم چی بدست میارند.
اون بمبی که اونا فکر می کردند رو ما میریم میسازیم. اگر باعث پیشرفت مالی کشور می شود خوب خارج شیم ولی متاسفانه بجز اینکه هزینه های بی خود رو دست کشور بزار هیچ ارزش دیگری نداره
خوب اگه میخوایم تحقیق کنیم این موضورع را با قدرت تئوری تحقیق کنیم تا آنوقت که قدرت مالی مان بالا رفت به صورت عملی تحقیق شود و فعلا همه هزینه های این کار را برای آموزش و پروش مصرف کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
بحث اصلا این نیست که، هدف ایران فشار به اروپا برای خرید نفت و ارسال پول هست، همین مهلت شصت روزه دیدی که چطور اروپایی ها رو به جنب و جوش انداخت
پس چی شد تهدیدبه کاهش تعهدات برجامی؟!!! چی شدشمارش معکوس ۱۰ روزه و افزایش غنی سازی اورانیوم ؟!! تحریمهاروزبه روزبیشترمیشه مافقط تهدیدمیکنم
اقای ناشناس مشکوک می زنی بابا .ان ها فقط به بمب گیر ندادند می گویند موشکی نباید داشته باشی هرموقع به حرف من گوش ندادی من بزنم وتونتوانی بزنی تامثل کشور لیبی بشید ومنطقه ای هرکار می کنی بامن هماهنگی کن البته الان این را میگویند البته برای اب خوردن ما و... سال دیگر برنامه دارندتاوقت قطع کردن نفس مابرسه ضمنا هسته ای اگر بده چرا ان ها داشته باشند مانداشته باشیم چون می خواهند بتوانند باحرف زور جلوی رشد وتوسعه کشور مارابگیرند یعنی کشوری که توسعه نداشته باشه مردمش فقیر می شند ومردم ازاینی که الان هستند بدبخت تر می شوند وکشور ازهم می پاشه وشیاطینی مثل امریکا برکشور ماتسلط پیدا می کنند. گرفتی قضیه را.
بنظر میرسد که نمایندگان برجام کشورمان بالاخره فریب وعده های کشورهای اروباپی را خورده اند.خدا بخیر کند این ساده لوحی نمایندگان کشورمان را!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان