بازدید 16496
۴

جیمی کارتر: مشکلات بسیاری با «ایران» داشتم

کد خبر: ۹۰۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳ 25 June 2019

یکی از روسای جمهور پیشین آمریکا با دفاع از تصمیم «دونالد ترامپ» در عدم حمله به ایران، به مشکلات خود با «تهران» در زمان حضور در کاخ سفید اشاره کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «جیمی کارتر» از روسای جمهور پیشین آمریکا در خاتمه دهه هفتاد میلادی، در اظهار نظری از تصمیم دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور در قبال ایران دفاع کرد.

وبگاه «واشنگتن اگزماینر» دوشنبه در این زمینه نوشت ، جیمی کارتر 94 ساله درباره تصمیم دونالد ترامپ درباره ایران گفت: «با ترامپ و تصمیم او در عدم اقدام نظامی علیه ایران موافقم.»

واکنش کارتر به تصمیم ترامپ دو روز بعد از آن مطرح شد که رئیس جمهور آمریکا مدعی شد در آخرین لحظه از حمله به برخی مواضع ایران منصرف شد. ایران پنجشنبه گذشته یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی را در خلیج فارس سرنگون کرد و بعد از آن بسیاری از مقام‌های آمریکایی واکنش‌های جنگ طلبانه و برخی علیه جنگ از خود بروز دارند.

این در حالی است که شبکه «سی ان ان» نیز علت انصراف رئیس‌جمهور آمریکا از اقدام نظامی علیه ایران را همزمان شدن حادثه سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا با رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا دانست و گزارش کرد که تغییر عقیده ترامپ در زمانی صورت گرفته که نظرسنجی‌های انتخاباتی نشان می دهد، ترامپ با اختلاف زیادی از رقبای دموکرات خود عقب‌تر است و شاید همین وضعیت سیاسی توضیحی برای این تغییر رویه ترامپ باشد. (جزئیات بیشتر)

رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در همین زمینه ضمن انتقاد از جنگ طلبان این کشور، «رویکرد دیپلماتیک» را بهترین گزینه خروج از بحران منطقه خواند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز»، «مایک مولن» رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ و مشاور نظامی ارشد «جورج دابلیو بوش» و «باراک اوباما» روسای جمهور پیشین و سابق آمریکا یکشنبه در اظهار نظری درباره تنش‌های ایجاد شده در منطقه گفت که نگران این مسئله بوده و ممکن است کار به جایی برسد که خارج از کنترل شود.

مولن در مصاحبه با این شبکه خبری گفت که سیاستمداران باید از طریق دیپلماتیک به هدف خود که متوقف ساختن ایران هسته‌ای است، نائل شوند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته واشنگتن اگزماینر، جیمی کارتر در ادامه گفت: «من هم وقتی در کاخ سفید بودم، مشکلات بسیاری با ایران داشتم.»

در زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر، ماجرای لانه جاسوسی و حمله نافرجام نظامیان آمریکایی به «طبس» پیش آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۴
این "جزئیات بیشتر" یعنی چه؟
ترامپ از ابتدای دوره ریاست جمهوریش ، منتقد حمله جورج بوش به عراق بود و با توجه به اینکه تاجر است و شم اقتصادی دارد ، مدام از هزینه ای که امریکا در عراق هدر داده انتقاد می کرد و افسوس می خورد .
لعنت به اول و آخرشان
اگر این کارتر دست من بیفته تیکه پارش می کنم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر